TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„Krok po kroku przez przetargi z influencerami, czyli na co zwrócić uwagę podczas współpracy” [publikacja IAB Polska]

„Krok po kroku przez przetargi z influencerami, czyli na co zwrócić uwagę podczas współpracy” [publikacja IAB Polska]
Grupa Robocza Influencer Marketing IAB Polska stworzyła publikację dotyczącą procesu przetargowego z influencerami. Dowiesz się z niej, na co zwrócić uwagę podczas współpracy, jak wyglądają doskonale przeprowadzone przetargi, bez względu na to, czy reprezentujesz całą agencję, czy tylko pojedynczą markę.
O autorze
1 min czytania 2024-05-14

Według najnowszego raportu State of Influencer Marketing jeszcze w 2024 roku sektor influencer marketingu ma osiągnąć wartość 24 miliardów dolarów (21,1 miliarda w 2023 r.)[1] To wyraźny sygnał, że ten obszar rozwija się, liczba współprac z twórcami internetowymi rośnie, ale nie jest wolna od wyzwań i trudności. Wiele z nich dotyczy aspektów prawnych i właśnie na nich skupia się najnowsza publikacja IAB Polska.

User Generated Content, czy co można (po)zyskać

Jednym z głównych celów brandów decydujących się na podjęcie współpracy z influencerami jest pozyskanie tzw. user generated contenct. W opracowaniu pt. „Krok po kroku przez przetargi z influencerami” będzie można przeczytać o tym, w jaki sposób sprawdzić, czy współpraca przynosi zamierzone efekty.

– Decydując się na współpracę z influencerem, musimy określić nie tylko formułę wspólnego działania, ale również, a może przede wszystkim, wskaźniki mierzalne. Skuteczna współpraca opiera się na precyzyjnym zdefiniowaniu KPI, z uwzględnieniem także KPI miękkich, rozpisaniu strategii placementów reklamowych i ewentualnych pól eksploatacji wizerunku – wyjaśnia Patryk Trzaska, CEO w Falou, ekspert z Grupy Roboczej Influencer Marketing IAB Polska.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W treści publikacji nie zabrakło również wskazówek dotyczących m.in.:

  • kwestii dotyczących wykorzystania powstałych w ramach współpracy utworów oraz wizerunku influencera,
  • niezbędnych elementów zapytania ofertowego,
  • wysokości budżetu, który może być przeznaczony na kampanię z influencerem w konkretnym przypadku,
  • podpowiedzi, jak skutecznie raportować osiągnięte cele,
  • checklisty opracowanej przez ekspertów Grupy Roboczej Influencer Marketing IAB Polska, dzięki której przygotowanie do przetargu przebiegnie bez nadmiernego stresu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pobierz całą publikację „Krok po kroku przez przetargi z influencerami”

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcia: „Krok po kroku przez przetargi z influencerami”
[1] The State of Influencer Marketing 2024: Benchmark Raport