Według najnowszego raportu State of Influencer Marketing jeszcze w 2024 roku sektor influencer marketingu ma osiągnąć wartość 24 miliardów dolarów (21,1 miliarda w 2023 r.)[1] To wyraźny sygnał, że ten obszar rozwija się, liczba współprac z twórcami internetowymi rośnie, ale nie jest wolna od wyzwań i trudności. Wiele z nich dotyczy aspektów prawnych i właśnie na nich skupia się najnowsza publikacja IAB Polska. 
                        
                                                                                                                                

Zobacz również
User Generated Content, czy co można (po)zyskać
Jednym z głównych celów brandów decydujących się na podjęcie współpracy z influencerami jest pozyskanie tzw. user generated contenct. W opracowaniu pt. „Krok po kroku przez przetargi z influencerami” będzie można przeczytać o tym, w jaki sposób sprawdzić, czy współpraca przynosi zamierzone efekty.
– Decydując się na współpracę z influencerem, musimy określić nie tylko formułę wspólnego działania, ale również, a może przede wszystkim, wskaźniki mierzalne. Skuteczna współpraca opiera się na precyzyjnym zdefiniowaniu KPI, z uwzględnieniem także KPI miękkich, rozpisaniu strategii placementów reklamowych i ewentualnych pól eksploatacji wizerunku – wyjaśnia Patryk Trzaska, CEO w Falou, ekspert z Grupy Roboczej Influencer Marketing IAB Polska.
W treści publikacji nie zabrakło również wskazówek dotyczących m.in.: 
                        
                                                     Apps in ChatGPT: nowy krok OpenAI [OPINIE] 
                    
- kwestii dotyczących wykorzystania powstałych w ramach współpracy utworów oraz wizerunku influencera,
- niezbędnych elementów zapytania ofertowego,
- wysokości budżetu, który może być przeznaczony na kampanię z influencerem w konkretnym przypadku,
- podpowiedzi, jak skutecznie raportować osiągnięte cele,
- checklisty opracowanej przez ekspertów Grupy Roboczej Influencer Marketing IAB Polska, dzięki której przygotowanie do przetargu przebiegnie bez nadmiernego stresu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pobierz całą publikację „Krok po kroku przez przetargi z influencerami”
Zdjęcia: „Krok po kroku przez przetargi z influencerami”
[1] The State of Influencer Marketing 2024: Benchmark Raport 
                        
                                                                                                                                
 
                        
                                                                                    
![„Krok po kroku przez przetargi z influencerami, czyli na co zwrócić uwagę podczas współpracy” [publikacja IAB Polska]](https://nowymarketing.pl/wp-content/uploads/2024/05/httpsnowymarketing.plinfluencerka-z-misja-karina-barszczewska-medycyna_na_obcasach-55_Easy-Resize.com_-360x0-c-default.jpg) 
                    