„Life extending stickers”: Makro wprowadziło etykiety, które pokazują, jak wykorzystać nawet najbardziej dojrzałe owoce i warzywa

„Life extending stickers”: Makro wprowadziło etykiety, które pokazują, jak wykorzystać nawet najbardziej dojrzałe owoce i warzywa
Kolumbijskie oddziały sieci sklepów Makro wprowadziły specjalne naklejki przedłużające życie owoców i warzyw (life extending stickers). Wszystko po to, aby ograniczyć zjawisko marnowania żywności wśród klientów.
O autorze
1 min czytania 2024-06-12

Według raportu Organizacji ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO), w Kolumbii każdego roku marnowane jest pond 6 milionów ton żywności. Zdecydowana większość to owoce i warzywa, i to właśnie o ograniczenie ilości wyrzucania tego rodzaju jedzenia postanowiły zawalczyć kolumbijskie oddziały sieci sklepów Makro.

W tym celu na pomidorach, bananach, awokado, mango i papajach pojawiły się specjalne naklejki przedłużające życie produktów (ang. life extending stickers). Co więcej, ekspozycja owoców i warzyw w 22 sklepach Makro Kolumbia została zaplanowana w taki sposób, aby zwracać uwagę klientów na stopień dojrzałości towarów. Postawiono również na zależność: im bardziej dojrzałe warzywo lub owoc, tym niższa cena. Wszystko, aby zachęcić konsumentów do niemarnowania żywności.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Naklejki zostały wykonane z materiałów w pełni biodegradowalnych i bezpiecznych w kontakcie z żywnością. Na każdej z nich widnieje informacja na temat tego, jakie potrawy można przyrządzić z owoców i warzyw w poszczególnych stadiach ich dojrzałości. Dzięki temu możliwe staje się wykorzystanie w kuchni nawet najbardziej brązowych bananów czy naprawdę miękkiej, niemal przejrzałej papai, a do kosza trafia mniej jedzenia.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Chcieliśmy wywołać prostą, ale potężną zmianę w zachowaniu ludzi, aby edukować ich w zakresie odpowiedzialnego spożywania owoców i warzyw. Stwierdzono, że kiedy owoce i warzywa nie są „doskonałe”, to na tym etapie stają się smaczniejsze, ale ludzie za nimi tęsknią z powodu z góry przyjętych powodów estetycznych – tłumaczy Juan Tak, Dyrektor Marketingu Makro Kolumbia.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Inicjatywa „Life extending stickers” zdobyła liczne nagrody na całym świecie, m.in. 2024 Clio Award. Jak czytamy na stronie agencji VML, odpowiedzialnej za działania promocyjne, akcja pozwoliła też na przedłużenie czasu ekspozycji owoców i warzyw w kolumbijskich sklepach od 4 dni, a ogólną długość okresu przydatności do spożycia wydłużyła o 6 dni.

Zdjęcia: www.vml.com

PS Zeskanuj lodówkę, by otrzymać gotowy przepis na danie. Narzędzie AI Meal Reveal od Hellmann’s

Hellman’s przy pomocy Google Cloud przygotowały narzędzie AI, które ma zapobiegać marnowaniu żywności. Dzięki Meal Reveal będzie można zeskanować produkty w lodówce i otrzymać gotowy przepis na posiłek.

PS2 Kampania Safe2Eat: „Wybieraj żywność z pewnego źródła”

Kluczowym celem kampanii Safe2Eat („Jedz bezpiecznie”) EFSA jest zwiększenie świadomości i wpływu mieszkańców Europy, by dokonywać pewniejszych wyborów żywieniowych, poprzez wyjaśnianie zagadnień naukowych związanych z bezpieczeństwem żywności.