Local Heroes oficjalnie marką wolną od futer

Local Heroes oficjalnie marką wolną od futer
Znana polska marka streetwearowa Local Heroes przystępuje do międzynarodowego programu Sklepy Wolne Od Futer (Fur Free Retailer). Ten krok to zobowiązanie do projektowania ubrań bez użycia futer zwierzęcych oraz wyraz poparcia dla etycznej mody.
O autorze
2 min czytania 2020-07-21

Local Heroes zostało założone w 2013 roku i dziś jest jedną z najpopularniejszych polskich marek streetwearowych – brand słynie przede wszystkim z t-shirtów oraz bluz z dwuznacznymi sloganami. Projekty Local Heroes wybierały między innymi takie ikony popkultury jak Rihanna, Miley Cyrus czy Cara Delevingne, co przełożyło się na sukces międzynarodowy marki.

Decyzja Local Heroes o przystąpieniu do międzynarodowego programu Sklepy Wolne Od Futer (ang. Fur Free Retailer) jest podyktowana zarówno względami etycznymi, jak i ekologicznymi i wpisuje się w politykę zrównoważonego rozwoju marki. Zgodnie z przyjętą deklaracją w kolekcjach Local Heroes nie znajdziemy ubrań i dodatków z prawdziwym futrem.

– Krok w stronę dołączenia do programu Sklepy Wolne Od Futer wydał nam się naturalnym następstwem wobec tego, w jaki sposób patrzymy na rozwiązania, którymi chcemy kierować się w dalszym budowaniu marki Local Heroes. Pod koniec czerwca 2020 r. opublikowaliśmy nasze 5-letnie zobowiązanie wobec wdrożenia rozwiązań z zakresu mody zrównoważonej, w którym mówimy wprost, że chcemy podejmować odpowiedzialne decyzję i zachęcać do tego innych. Dołączenie do programu pozwoli nam uświadomić naszych klientów w tematyce etycznej konsumpcji, ale również może zwróci to uwagę innych marek i zachęci je do podobnego działania. Wiemy, że reguła małych kroków działa i właśnie to się dla nas liczy, aby powoli dążyć do wspólnego celu. Cieszymy się, że możemy być częścią tego międzynarodowego projektu i przede wszystkim, że możemy wesprzeć akcję Sklepy Wolne Od Futer – mówi Aglaia Semenko, brand manager Local Heroes.

Program Sklepy Wolne Od Futer jest obecnie prowadzony w ponad 25 krajach na całym świecie. Jego główny cel to przekonywanie firm odzieżowych do tworzenia mody bez futer zwierzęcych, a także dostarczanie konsumentom rzetelnej informacji na temat polityki poszczególnych marek w tej kwestii. Program promuje wycofywanie ze sklepów odzieży i dodatków z prawdziwym futrem, zaś klientom pozwala podejmować świadome i etyczne decyzje zakupowe. Koordynatorem inicjatywy jest koalicja Fur Free Alliance zrzeszająca organizacje zajmujące się ochroną i prawami zwierząt. W Polsce od 2013 r. program prowadzi Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Obecnie program Sklepy Wolne Od Futer zrzesza ponad 1000 marek odzieżowych z całego świata. Pełna lista marek znajduje się na stronie programu.

zdjęcie: facebook.com/LocalHeroesstore

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kalifornia to pierwszy stan USA, który zdecydował się na taki krok – już wkrótce w całym regionie będzie obowiązywał całkowity zakaz sprzedaży i produkcji ubrań, butów oraz torebek wykonanych z futra naturalnego.

PS2

W maju 2019 roku o podjęciu takiej decyzji poinformowali przedstawiciele domu mody Prada. Podobne deklaracje złożyli też dyrektorzy artystyczni marek Chanel, Gucci, Versace, Burberry, Armani czy Michael Kors.