Łódź na żywo. Czyli o live’owej rewolucji na miejskim fanpejdżu

Łódź na żywo. Czyli o live’owej rewolucji na miejskim fanpejdżu
O autorze
3 min czytania 2021-02-12

Wybuch pandemii koronawirusa w diametralny sposób zmienił to, jak funkcjonujemy na co dzień. Dystans społeczny, odwołanie festiwali, koncertów i wszelakich dużych imprez kulturalnych. Zamknięcie klubów, uczelni, restauracji i wielu innych miejsc. Wszystkie te czynniki sprawiły, że nasze codzienne życie przeniosło się do Internetu na skalę większą niż kiedykolwiek.

Pozostanie w domach przyczyniło się do ogromnego zwiększenia popularności transmisji na żywo. Niemal każdego dnia przeglądając Facebooka lub Instagram można było zobaczyć transmisje na żywo nie tylko naszych ulubionych gwiazd czy influencerów, którzy pozbawieni możliwości spotkania się ze swoimi fanami na żywo mogli zobaczyć się z nimi w przestrzeni wirtualnej.

Ten trend został również przechwycony przez Łódź na jej profilach społecznościowych. Jako jeden z pierwszych miejskich profili w Polsce, administratorzy położyli duży nacisk na przeprowadzanie transmisji na żywo o wyjątkowo zróżnicowanej tematyce, przyciągając nie tylko mieszkańców obserwujących fanpejdż, ale również nowych widzów, niezwiązanych do tej pory z Łodzią, ani jej mediami społecznościowymi.

Łódź na swoje transmisje na żywo zapraszała zarówno gwiazdy sportu, dziennikarstwa jak i muzyki oraz literatury, dając mieszkańcom niepowtarzalną możliwość zadania pytań Marcinowi Gortatowi, posłuchania koncertu muzycznego fenomenu 2020 roku – Sanah czy obejrzenia wywiadu z Katarzyną Bondą, autorką bestsellerowych powieści.

Rozmowa z Marcinem Gortatem:

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kolejnym przykładem przemyślanej strategii dotyczącej promowania miasta za pomocą transmisji na żywo było przeniesienie online wszystkich dużych imprez odbywających się w Łodzi. Light Move Festival, Igrzyska Wolności, Noc Muzeów. Wszystkie te imprezy co roku przyciągały tysiące mieszkańców i turystów będąc wizytówką miasta na równi z Piotrkowską czy Manufakturą.

Noc muzeów online – zwiedzanie Pałacu Steinertów:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zmiana formuły imprez wymuszona przez pandemię otworzyła nowe możliwości, ułatwiając tym samym dotarcie do znacznie większej liczby osób, które do tej pory nie były zainteresowane wydarzeniami w Łodzi na przykład ze względu na zbyt dużą odległość. Dzięki transmisjom na żywo mogli być ich uczestnikami z dowolnego miejsca o dowolnej porze, poznając miejskie atrakcje i wydarzenia wirtualnie, a pieczołowite przygotowanie oraz efektowna prezentacja pozwoliła przekonać ich, że warto będzie odwiedzić Łódź również na żywo.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Spacer po Łodzi z przewodniczką Justyną Tomaszewską:

Jak mógł wyglądać weekend przed pandemią? Trening rano, zwiedzanie miasta i wyjście na obiad po południu i impreza wieczorem. Niestety wszystkie te aktywności z wiadomych przyczyn zostały zabrane. I tutaj znowu transmisje na żywo stały się ciekawą alternatywą. Nie możecie iść na siłownię? Łódzcy trenerzy zapraszają na trening? Wirtualna turystyka? Zapraszamy na spacer po mieście z łódzkimi przewodnikami. Macie dość jedzenia na wynos? Gotowanie z szefami z najlepszych łódzkich lokali. Brakuje Wam clubbingu? DJ-e z łódzkich klubów prezentują swoje sety na fanpejdżu Łodzi.

Trening z Martą Gorącą:

Jednocześnie profil miasta zamienił się również w platformę promowania i pomocy wszelkim inicjatywom organizowanym przez mieszkańców oraz ich biznesom. Najlepszym tego przykładem jest współpraca z łódzką gastronomią i prowadzenie krótkich transmisji z gotowania na żywo dań, które można przyrządzić również w domu, równocześnie promując lokalne restauracje na fanpejdżu z największymi zasięgami wśród wszystkich polskich miast.

Wspieramy łódzką gastronomię – gotowanie w restauracji Ganesh:

Ale transmisje na żywo na profilu Łodzi mają nie tylko charakter rozrywkowy. Częstymi gośćmi byli również ludzie związani ze światem nauki. Obserwujący fanpejdż mogli porozmawiać między innymi z lekarzem na temat zagrożeń związanych z koronawirusem, jak i psychologiem dziecięcym na temat pomocy najmłodszym w tych trudnych czasach.

Rozmowa z doktorem Tomaszem Karaudą, lekarzem oddziału chorób płuc:

Innym ciekawym sposobem na wykorzystanie transmisji na żywo przez profil Łodzi są konferencje. Do niedawna dostępne jedynie dla dziennikarzy oraz lokalnych mediów, dzięki live’om pozwoliły „zajrzeć” zwykłym mieszkańcom na place budowy oraz wiele innych miejsc niedostępnych dla nich na co dzień. To także nowatorski sposób na komunikowanie różnego rodzaju inicjatyw oraz zmian wprowadzanych przez władze miasta. Najlepszym tego przykładem była transmisja, na której prezydent miasta Hanna Zdanowska zapowiedziała nową strategię dla miasta na najbliższe lata.

Zapowiedź nowej strategii dla Łodzi przez prezydent Hannę Zdanowską:

Podsumowując, transmisje na żywo stały się nowym standardem w pandemicznej rzeczywistości, w której jesteśmy pozbawieni dotychczasowych klasycznych form komunikacji i spędzania czasu. Profil miejski Łodzi wykorzystując swoje zasięgi oraz liczne grono odbiorców wykorzystał transmisje na żywo w nowatorski sposób, stając się nie tylko źródłem rozrywki, ale również platformą pomagającą łodzianom oraz lokalnym biznesom w nowoczesny i niewykorzystywany do tej pory przez inne miasta sposób. A wszystko to w zasięgu komputera i smartfona, które obecnie posiada większość osób.

 

Autor: Norbert Gawroński, pracownik zespołu social media Miasta Łódź