Przewrotna kampania Instytutu Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej „Lubisz ryzyko? Sprawdź czy wygrałeś” ma zwrócić uwagę na problem niepokojących statystyk dotyczących zakażeń HIV i zachęcić do wykonywania testów wykluczających lub potwierdzających zakażenie.
Zobacz również
Na potrzeby kampanii, powstała strona internetowa, na której można znaleźć informacje na temat wirusa i praktyczne porady dotyczące życia z zakażeniem lub chorobą AIDS. Kampania w listopadzie pojawiła się w prasie oraz Internecie.
W 2011 roku Polski Czerwony Krzyż przygotował wirusową kampanię „Życie to nie Facebook”, w ramach której zwracał uwagę na ryzyko zakażenia wirusem HIV przez kontakt seksualny z przypadkowo poznaną osobą. Jej celem było przypomnienie, że nawyk zbyt łatwego zawierania znajomości w Internecie nie powinien przekładać się na prawdziwe życie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Krakowska Fundacja Rozwoju Edukacji Niesłyszących stworzyła kampanię „Nie zamykaj oczu na HIV”, dzięki której osoby niesłyszące mogły mieć lepszy dostęp do wiedzy o wirusie. W ramach projektu powstała seria klipów edukacyjnych na temat genezy i charakterystyki HIV/AIDS.
PS3
O pozostałych kreacjach mówiących na temat tego groźnego wirusa, przeczytacie → tutaj.