Maciej Okraszewski: Założyłem Dział Zagraniczny, bo mówiono mi, że „polskiego czytelnika to nie interesuje” (podcast)

Maciej Okraszewski: Założyłem Dział Zagraniczny, bo mówiono mi, że „polskiego czytelnika to nie interesuje” (podcast)
Maciej Okraszewski to twórca bloga i podcastu pt. Dział Zagraniczny, gdzie porusza tematy, o których w mediach słychać niewiele albo wcale. Z Maciejem rozmawiamy o finansowaniu podcastu z Patronite, zmieniających się mediach i powodów, dla których założył swój podcast.
O autorze
1 min czytania 2022-07-01

Maciej Okraszewski jest wieloletnim dziennikarzem i reporterem. Jak sam przyznaje – częto w redakcjach słyszał, że proponowane przez niego tematy „polskiego czytelnika to nie interesują”. Niestety, jego red. prowadzący i naczelni się mylili, bo Dział Zagraniczny to dzisiaj jeden z najpopularniejszych podcastów o wydarzeniach z zagranicy. Maciej jest 4. pod względem patronów i 7. pod względem miesięcznego wsparcia (ok. 38 tys. zł) najpopularniejszym autorem w serwisie Patronite.

– Założyłem bloga w odpowiedzi na hasło, że „polskiego czytelnika to nie interesuje” i stanowiło to dla mnie motto. Uznałem, że to nieprawda, bo ja jestem polskim czytelnikiem i chcę treści dla takich osób, jak ja. Przez wiele lat był to blog, ponieważ jako dziennikarz piszący – pisałem. Z czasem jednak chciałem od tego odejść w pewnym momencie, kiedy okazało się, że nie mam szans na stałe zatrudnienie. A w związku z tym – na ubezpieczenie zdrowotne. Uznałem, że pora na zmianę branży, a wówczas byłem już bardzo zmęczony pisaniem, więc stwierdziłem, że lepszym rozwiązaniem będzie podcast – mówi Maciej Okraszewski.

Z Maciejem rozmawiamy o finansowaniu podcastów za pomocą Patronite, zmieniających się mediach i to, jak wpływają na nie tzw. prokonsumenci, a także o niezależności i obiektywności dziennikarzy. Sprawdź najnowszy odcinek NowyMarketing Podcast.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Sprawdź też pozostałe odcinki NowyMarketing Podcast:

Słuchaj podcastu NowyMarketing