Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Marcin Kruszewski w kampanii Rocketjobs.pl na temat prawa pracy

Rocketjobs.pl rusza z nową kampanią digitalową poświęconą prawu pracy. Jednym z jej głównych elementów jest spot video w przewrotny sposób przedstawiający korzyści płynące ze znajomości praw pracowniczych.
O autorze
3 min czytania 2023-02-15

To od Ciebie zależy, którą wersję siebie karmisz

Bohaterkami spotu video są dwie alter ego tej samej osoby – „fajna” Julka (znana już widzom z poprzedniej odsłony kampanii), świadoma swoich praw, asertywna i nie zamierzająca pracować za darmo. Oraz ta „niefajna” Julka, niepewna swoich praw, przekonana, że przełożony doceni jej wysiłek w postaci bezpłatnych nadgodzin. Efekt? Tylko tej z nich, która wyznacza granice i zna swoje prawa, to się opłaca – fajna Julka zostaje nagrodzona wielką porcją apetycznych pancakes’ów z bitą śmietaną.

„Nakarm w sobie tę fajną Julkę i poznaj swoje prawa” – metaforycznie nawołuje widzów bohaterka w końcowej fazie spotu. Bowiem, jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie portalu, prawie co piąty pracownik biurowy w Polsce ocenia swoją znajomość przepisów prawnych jako mierną lub zaledwie dostateczną*.

– W drugim odcinku naszej serii edukacyjnej korzystamy z podobnych patentów jak przy pierwszym o spoko ogłoszeniach. Kampania, którą da się opowiedzieć jednym obrazkiem, bez idei kreatywnej z oklepanymi już zabiegami copywriterskimi. Prosty przekaz, ale z niespotykanym elementem – czymś, co wybija nas z rytmu i ma w sobie bardziej subtelne poczucie humoru niż to, które znamy z filmów konkurencji – mówi Tomasz Dubiel, dyrektor kreatywny kampanii i reżyser spotu.

Reżyserem spotu jest Tomasz Dubiel, a za produkcję odpowiada dom produkcyjny F25. Branding kampanii wykonało studio kreatywne Super Super.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Edukacyjne spoty z Marcinem Kruszewskim

Do współpracy przy projekcie marka zaprosiła Marcina Kruszewskiego – największego twórcę internetowego opowiadającego o prawie w Polsce i założyciela marki Prawo Marcina. We współpracy z influencerem powstał cykl dziesięciu filmów edukacyjnych, w których Marcin opowiada o najbardziej przydatnych zapisach z Kodeksu pracy.

W ramach kampanii uruchomiony został dedykowany landing page prawopracyjestmegafajne.pl. Znajdziemy na nim treści edukacyjne, dzięki którym użytkownicy mogą dowiedzieć się m.in. o podstawowych różnicach między umową zlecenie, umową o pracę a B2B, na co warto zwrócić uwagę przed podjęciem pierwszej pracy oraz o czym powinien wiedzieć każdy rodzic pracujący na etacie. Odwiedzający stronę mają też możliwość przetestowania swojej wiedzy z zakresu prawa pracy biorąc udział w quizie składającym się z piętnastu pytań. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Znajomość prawa pracy

Wszystkie działania w ramach kampanii oraz treści poradnikowe są oparte na badaniach dotyczących znajomości prawa pracy wśród white collars, przeprowadzonych na zlecenie Rocketjobs.pl na reprezentatywnej grupie pracowników biurowych. Wynika z nich m.in., że 72 proc. ankietowanych zgadza się, że znajomość prawa pomaga w pracy, a najlepiej swoją znajomość praw oceniają pracownicy średnich (81 proc.) i dużych przedsiębiorstw (80 proc.)*.

Celem inicjatywy jest zwiększenie wiedzy dotyczącej Kodeksu pracy wśród pracowników oraz zachęcenie ich do zapoznania się z przysługującymi im przywilejami. Znajomość prawa pozwala na skuteczne reagowanie na przekraczanie granic i naruszanie praw w miejscu pracy, co, jak się okazuje, dotyczy niemal 20 proc. ankietowanych, którzy przyznali, że mają poczucie nierespektowania praw pracowniczych w swoich organizacjach*.

– Wielu pracowników zaczyna swoją przygodę z rynkiem pracy właśnie od naszego portalu. Czujemy się w obowiązku wyposażać ich w podstawową wiedzę prawną i dodawać wiary we własne możliwości i sprawczość. Prawo pracy nie należy do tematów, które marketing klasyfikuje w kategorii sexi. Wierzymy, że udało się nam przedstawić go w sposób intrygujący, dopasowany do współczesnych standardów komunikacji digitalowej – mówi Artur Leśniak, marketing manager Rocketjobs.pl.

Kampania Rocketjobs.pl, pozycjonującego się jako portal pracy przyszłości, jest mocno osadzona w stylistyce internetu. Marka skierowana szczególnie do młodych użytkowników konsekwentnie buduje swoją obecność medialną w oparciu o kulturę memową i nowoczesny, inkluzywny język. Siłą portalu jest społeczność, którą buduje ponad 400 tys. użytkowników zrzeszonych w grupach na Facebook’u, fanpage’ach marki na Instagramie, TikToku i LinkedIn.

Kampanii towarzyszą liczne działania social mediowe. Fani Instagrama marki zobaczą rolki z udziałem Marcina Kruszewskiego i profilu Pamiętaj o umowie, edukacyjne infografiki oraz serię memów stworzoną we współpracy z Sucharem Codziennym. W ramach projektu marka nawiązała także współpracę z serwisem Donald.pl oraz twórcami profilu Wiedza Bezużyteczna.

Partnerem kampanii jest Hello HR – siostrzany job board wywodzący się z tej samej spółki (Just Join IT) dedykowany branży HR.

Działania są kontynuacją cyklu edukacyjnego, który rozpoczęła kampania pod hasłem Jak pisać SPOKO ogłoszenia o pracę?, która spotkała się z bardzo entuzjastycznym odbiorem widzów.  Spot video pokazujący zdenerwowanie kandydatki na widok NIESPOKO oferty pracy oraz landing page z treściami poradnikowymi dla firm i rekruterów miały na celu przybliżenie pracodawcom oczekiwań aplikujących w kontekście ofert pracy.

* Badanie ilościowe na zlecenie Rocketjobs.pl na próbie N=500 pracowników biurowych w Polsce, styczeń 2023 r.