Źródło: TikTok
W dobie dynamicznego rozwoju mediów społecznościowych, marki stały się jeszcze bardziej świadome swojego wizerunku i tego, jak ogromny wpływ na ten wizerunek mają podejmowane przez nie działania – w tym również sposób reagowania na określone sytuacje.
Zobacz również
The North Face, amerykańska firma produkująca elementy garderoby umożliwiające aktywności na świeżym powietrzu, w rewelacyjny sposób zareagowała na TikToka swojej klientki. Kobieta o imieniu Jenn, wędrując w deszczu po urokliwych terenach Nowej Zelandii skarżyła się, że kurtka zakupiona w sklepie marki, pomimo zapewnień, nie jest wodoodporna. Powiedziała, że nie chce zwrotu pieniędzy, ale oczekuje dostarczenia jej na szlak nowej kurtki, która rzeczywiście ochroni ją przed przemoknięciem.
Źródło: TikTok
Zobacz wideo tutaj.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W odpowiedzi zespół North Face opublikował TikToka, na którym widać, jak jeden z pracowników sklepu chwyta w ręce kurtkę i…wsiada do helikoptera, żeby dostarczyć do Jenn nowy produkt.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Źródło: TikTok
Zobacz wideo tutaj.
Wideo zostało oczywiście zainscenizowane, bo firma musiała wcześniej skontaktować się z klientką, umówić się na spotkanie i nagrać wspomniany materiał.
To, co jednak jest rażące to fakt, że marka The North Face deklaruje poparcie dla zrównoważonego rozwoju, ograniczenia odpadów oraz emisji szkodliwych substancji do atmosfery, po czym do nagrania jednego TikToka wykorzystuje helikopter. Warto dodać, że nawet 20 minut takiej krótkiej podróży jest w stanie wyemitować 113 kg CO2.
Do sytuacji szerzej odniósł się Grzegorz Marczak, szef platformy Antyweb.pl, w swoim wpisie na platformie X.
PS The North Face zachęca kobiety do wędrówek i treningów na ich własnych zasadach
Partnerstwo The North Face z kobietami takimi jak profesjonalna wspinaczka Caroline Ciavaldini, modelka i aktywistka Shareefa J oraz założycielka The Wanderlust Women, Amira Patel, ma na celu zainspirowanie kobiet na całym świecie do wyjścia z domu i odkrywania świata na swój własny sposób.
PS2 The North Face został partnerem organizacji, które łączą inksluzywność i outdoor
Czerwiec miesiącem dumy. Z tej okazji marka The North Face podjęła współpracę z czterema europejskimi organizacjami, które poprzez swoje działania ze społecznością LGBTQ+ skupiają się na różnorodności, która jest blisko połączona z outdoorem.