Pozostałe podsumowania roku 2019 przeczytasz tu >
Zobacz również
O roku 2019 dla marki KFC opowiada Jakub Binkiewicz, marketing manager KFC Polska.
Największy sukces dla marki KFC w 2019 roku
Udało nam się zrealizować wszystkie cele sprzedażowe, które zaplanowaliśmy na ten rok, co niewątpliwie jest dla nas powodem do radości. Sukcesywnie rozwijamy się na polskim rynku, czego dowodem jest powstanie około 25 nowych restauracji. Jeśli zaś chodzi o największe sukcesy, to mierzymy je poziomem zadowolenia naszych gości, którzy bardzo dobrze zareagowali na tegoroczne nowości w menu. Entuzjastycznie zostały przyjęte wegetariański burger halloumi, Locos Tacos oraz nowe odsłony naszych dobrze znanych burgerów – w ramach serii The Original KFC Burgers. W tym roku osiągnęliśmy też rekordowe wyniki sprzedaży zawsze wyczekiwanego przez naszych gości Wtorkowego Kubełka KFC. Dużą popularnością cieszyły się w tym roku także nasze oferty promocyjne, które łączą w sobie wysoki poziom jakości naszych produktów i bardzo atrakcyjną cenę.
Najtrudniejsze wyzwanie dla marki KFC w 2019 roku
Najbardziej dumni jesteśmy z naszego ciągłego rozwoju. Cały czas dynamicznie rośniemy. Wzrost sieci KFC odbywa się zgodnie z założonym planem. Obserwujemy rynek i słuchamy naszych gości, którzy podpowiadają nam, gdzie jeszcze przydałaby się nowa restauracja KFC. Naszym celem było w tym roku znalezienie takich nowych lokalizacji w coraz bardziej zróżnicowanych formatach, które najlepiej odpowiadają potrzebom gości. Pysznie nakarmiony, zadowolony z obsługi, a co za tym idzie, uśmiechnięty gość, jest naszym najważniejszym celem.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
3 najciekawsze akcje w 2019 roku
GameOnKFC to unikalne podejście do gamingu i e-sportu. Dzięki kompleksowemu projektowi dotarliśmy do bardzo zróżnicowanych grup odbiorców gamingowych. Akcja KFC Battle pozwoliła amatorom wziąć udział w dużym, międzynarodowym turnieju i przybliżyć się do zawodowstwa. Z kolei KFCOnMaps to wyjątkowa aktywacja, w której gracze mogą pokazać swoje umiejętności na dedykowanych mapach KFC w grze CS:GO. W czasie rozgrywki dla fanów gry oraz chrupiących kawałków kurczaka czekały challenge z nagrodami, możliwość zmierzenia się z influencerami i specjalne kody zniżkowe. Sporym zainteresowaniem cieszył się także wprowadzony do menu Kubełek Gamera „1337”, którego nazwa nawiązuje do gamingowego języka leet, transliterowanego właśnie jako liczba 1337. Kubełek składa się z 1 nóżki kurczaka, 3 porcji frytek, 3 stripsów i 7 hot wingsów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Lokalne działania prospołeczne i wsparcie wrocławskiego sportu (KFC jest w Polsce częścią pochodzącej z Wrocławia spółki AmRest Sp. z o. o.) to ważne dla nas inicjatywy. We wrześniu zostaliśmy partnerem tytularnym naszych siatkarzy, a nasze aktywizacje skupiają sportowców i kibiców także innych drużyn i dziedzin sportowych – taekwondo, futbolu amerykańskiego i hokeja.
To nie koniec naszej aktywności na dużą skalę. W tym roku jeszcze bardziej daliśmy się poznać jako promotorzy sportu zarówno w wymiarze wirtualnym – mocna obecność w branży e-sportowej, jak i lokalnym – zostaliśmy sponsorem tytularnym wrocławskiego klubu siatkarskiego KFC Gwardia Wrocław.
Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami
Wiele ciekawych i angażujących akcji przeprowadzamy także na naszych kanałach w mediach społecznościowych. Przykładem mogą być akcje RTM’owe, które są jednym z wyróżników komunikacji KFC i cieszą się dużą popularnością wśród fanów. Lipcowa awaria Facebooka (publikowane zdjęcia były niewidoczne) była dla nas pretekstem do opublikowania sekretnej panierki KFC (oczywiście z przymrużeniem oka). Zareagowaliśmy również szybko na informację o nowym dziecku, którego spodziewają się Anna i Roberta Lewandowscy i pogratulowaliśmy kubełkiem „Mały Lewy”. RTM z drugim, wyczekiwanym dzieckiem Lewandowskich spotkał się z 3300 reakcjami, 325 komentarzami i 25 udostępnieniami.
Dumni jesteśmy też z posta związanego z premierą „Króla Lwa”, który zostały wybrany przez Wasz portal najlepszym RTM dotyczącym tego tematu.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2019 roku
W tym roku najsilniej byliśmy obecni w TV – i pozostanie ona naszym głównym narzędziem komunikacji także w przyszłym roku. Planujemy również wzmocnić działania w digitalu i social mediach. Dzięki powiększającej się sieci restauracji coraz więcej gości odwiedza nas bezpośrednio, co również jest dla nas istotnym miejscem komunikacji. Cały czas optymalizujemy współpracę z mediami. Rozwijamy kanały digitalowe, w tym aplikację z możliwością złożenia zamówienia dostawy do domu oraz opcję „przeskocz kolejkę”.
Stawiamy na coraz lepszy user experience naszych gości. Dlatego powołaliśmy do życia nasz wewnętrzny system AmCare – platformę do komunikowania się z naszymi gośćmi. Członkowie wewnętrznego działu zbierają wszystkie opinie gości płynące do KFC różnymi kanałami. Stąd też zapewne tak wysoki poziom zadowolenia naszych gości – jesteśmy czujni, reagujemy na bieżąco na potrzeby gości, oferujemy więcej.
Najbardziej obiecujące trendy marketingowe
Marki coraz bardziej są świadome, że mogą współkreować rzeczywistość i wpływać na otoczenie. Z nadzieją patrzymy na coraz mocniej zauważane działania ekologiczne marek i zrównoważony rozwój. Są to bardzo nam bliskie idee, podobnie jak ruch less waste, który realizujemy w naszych restauracjach za pośrednictwem programu Harvest.
Budżet na działania digitalowe
Wciąż zwiększamy nakłady finansowe na działania digitalowe. Konkretne sumy nie są ujawniane do wiadomości opinii publicznej.
Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce
Jako operator marki KFC działamy w wielu krajach, dzięki czemu możemy porównać ze sobą poszczególne rynki. Na tle innych państw, w których jesteśmy obecni, Polska wypada bardzo dobrze. Mimo że wciąż brakuje nam międzynarodowych sukcesów, to widzimy spory potencjał kreatywny. Przodujemy również w kwestiach marketingowych związanych z nowymi technologiami czy obszarem digital.
3 najważniejsze cele i plany na 2020 rok
Jako firma ciągle się rozwijamy. Powiększamy skalę działania, czyli otwieramy nowe restauracje i dbamy o różnorodnośći ich formatów, stając się marką jeszcze bardziej dostępną dla naszych gości. Wiąże się to z jeszcze większym upraszczaniem składania zamówień, a co za tym idzie, ze zwiększaniem liczby możliwych kanałów składania zamówień (aplikacja, kioski, QR cody).
W nadchodzącym roku znacząco chcemy zdredukować zużycie plastiku, a także inwestować w ekologiczne rozwiązania w nowopowstających restauracjach KFC.
W 2020 roku nasi goście na pewno mogą spodziewać się także kolejnych nowych smaków i produktów z oferty KFC. Chcemy być coraz bardziej obecni w życiu naszych gości i sprawiać, by ich świat był jeszcze smaczniejszy.