Zachodniomazurska Lokalna Organizacja Turystyczna w Ostródzie podjęła działania polegające na otwarciu się branży turystycznej na potrzeby osób głuchych poprzez projekt „Turystyka w mig”, sfinansowany przez Narodowy Instytut Wolności w ramach programu FIO.
W ramach projektu powstał chwytający za serce spot, w którym aktorami są osoby głuche, ich rodziny, a także osoby uczące się języka migowego na Mazurach Zachodnich. W filmie pojawiły się takie mazurskie atrakcje, jak m.in. Kanał Elbląski, Pola Bitwy pod Grunwaldem czy dwa największe miasta regionu – Ostródę i Iławę.
Zobacz również
Jak mówią pomysłodawcy kampanii, osoby głuche wzięły czynny udział w tworzeniu marki Mazury Zachodnie. W ramach inicjatywy stworzono serię warsztatów tłumaczonych na język migowy, podczas których uczestnicy poznali czym jest kultura osób niesłyszących, z jakimi problemami się stykają w życiu codziennym oraz na co trzeba zwracać szczególną uwagę przy tworzeniu oferty wypoczynkowej dla osób głuchych.
Za produkcję spotu odpowiada firma PIXELDANCE. Scenariusz powstał na podstawie briefu opracowanego przez uczestników projektu.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W połowie czerwca br. bank BNP Paribas udostępnił tłumaczenie komunikatu prasowego w polskim języku migowym. Informacja, która w całości jest tłumaczona dla osób głuchych, dotyczy uruchomienia od 15 czerwca br. we wszystkich oddziałach banku bezpłatnej pomocy tłumacza języka migowego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Dzięki nowoczesnym technologiom transmisji dźwięku Sound Touch Set, osoby niesłyszące mogły doświadczyć koncertu na żywo podczas festiwalu Pol’and’Rock 2018. Przedstawiamy, jak #OdKulis wyglądała realizacja akcji.