>>> Podatek od reklamy – jak wpłynie na branżę reklamową? [opinie]
>>> SAR oraz IAA Polska wzywają rząd do zaniechania prac nad nową daniną od przychodów reklamowych
Na początku lutego br. Ministerstwo Finansów poinformowało o rozpoczęciu prac nad nową ustawą, w ramach której wszyscy wydawcy, telewizje, rozgłośnie radiowe, kina, a nawet koncerny technologiczne świadczące usługi reklamy internetowej na terytorium Polski, byliby zobowiązani do zapłacenia tzw. „składki solidarnościowej”, a wysokość kwoty byłaby naliczana od przychodów z reklam. Na temat dokładnych jej założeń możecie przeczytać tutaj.
Zobacz również
Wiele organizacji związanych z branżą reklamową skrytykowało podatek i wystosowało do rządu pismo z prośbą o zaniechanie prac nad nową ustawą. Ich zdaniem bowiem wprowadzenie wspomnianej składki solidarnościowej „uderzy bardzo mocno w konsumentów, drenując kieszeń każdego Polaka, przyczyniając się do nakręcania spirali inflacji, z którą zaczynają borykać się gospodarstwa domowe”.
– Dodatkowo doprowadzi do obniżenia konkurencyjności polskich, mniejszych i średnich firm, których nie będzie stać na promocję, w przeciwieństwie do dużych, międzynarodowych koncernów – napisali w oświadczeniu przedstawiciele Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz IAA Polska.
Teraz przeciwko nowemu podatkowi postanowiły zaprotestować polskie media – w ramach wspólnej akcji kilkadziesiąt spółek prywatnych, m.in. z grup kapitałowych Polsatu, Agory, TVN Grupy Discovery oraz ZPR Media, wystosowało do rządu list otwarty. „Jest to po prostu haracz, uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media” – napisali przedstawiciele mediów.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Ponadto, w ramach akcji w środę na stronach głównych najpopularniejszych portali, takich jak Onet.pl czy Businessinsider.pl, w stacjach telewizyjnych (TVN, Polsat), a także na pierwszych stronach wielu dzienników (Rzeczpospolita oraz Dziennik Zachodni), zamiast najnowszych wiadomości, pojawił komunikat na czarnym tle.
Słuchaj podcastu NowyMarketing