MeWe to portal społecznościowy, który reklamuje się jako „anty-Facebook”. Ma już 8 mln użytkowników i właśnie wchodzi do Polski

MeWe to portal społecznościowy, który reklamuje się jako „anty-Facebook”. Ma już 8 mln użytkowników i właśnie wchodzi do Polski
MeWe to platforma społecznościowa, która na pierwszym miejscu stawia na bezpieczeństwo i ochronę danych użytkowników. Jest też całkowicie wolna od jakichkolwiek reklam. Portal zdążył już zgromadzić ponad 8 mln użytkowników i jest dostępny w polskiej wersji językowej.
O autorze
1 min czytania 2020-06-23

W dzisiejszych czasach coraz trudniej jest nam zachować naszą prywatność w internecie – wiele naszych danych, które udostępniliśmy na danym portalu społecznościowym, jest bowiem wykorzystywanych dalej przez osoby trzecie np. do targetowania reklam internetowych. 

Tuż po wybuchu licznych skandali z Facebookiem w roli głównej, które dotyczyły danych osobowych internautów, niektórzy użytkownicy postanowili skasować swoje profile z jednego z najpopularniejszych portali społecznościowych.

Teraz dobrą alternatywą dla takich osób może być MeWe – platforma, która nie boi się mówić o sobie „anty-Facebook”, a jej hasłem przewodnim jest #Not4Sale. 

Największą różnicą między wspomnianym portalem, a serwisem Marka Zuckerberga jest całkowity brak reklam, a także tzw. Karta Praw Prywatności, dzięki której użytkownicy mają dostęp do swoich danych. Dzięki niej internauci: mają pewność, że treści, którymi się dzielą, pozostaną ich własnością i nie zostaną sprzedane innym podmiotom, mają pełną kontrolę nad tym, co jest wyświetlane na ich tablicy, a także mają prawo w dowolnym momencie usunąć swoje konto, a wraz z nim wszystkie dostępne na swoim profilu dane. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

MeWe powstał co prawda już kilka lat temu, lecz dopiero teraz dostępny będzie dla polskich użytkowników. Do tej pory udało mu się już zgromadzić ponad 8 mln użytkowników. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Firma Marka Zuckerberga pracuje aktualnie nad nową funkcją, która pozwoli nam zwiększyć naszą prywatność na popularnym komunikatorze – Messengerze. Dostęp do aplikacji byłby chroniony specjalnym kodem dostępu.

PS2

28 stycznia br. przedstawiciele Facebooka poinformowali o wprowadzeniu funkcji Off-Facebook Activity – dzięki niej użytkownicy będą mogli zarządzać swoimi danymi, które są udostępniane reklamodawcom.

PS3

Facebook chce walczyć z wizerunkiem firmy, która nie dba o prywatność swoich użytkowników i w związku z tym postanowił otworzyć tzw. pop-upowe kawiarnie w Wielkiej Brytanii, w których będzie m.in. edukować na temat prywatności w serwisie.