Messenger chroniony kodem? Nad tym pracuje już Facebook

Messenger chroniony kodem? Nad tym pracuje już Facebook
Firma Marka Zuckerberga pracuje aktualnie nad nową funkcją, która pozwoli nam zwiększyć naszą prywatność na popularnym komunikatorze – Messengerze. Dostęp do aplikacji byłby chroniony specjalnym kodem dostępu.
O autorze
1 min czytania 2020-06-18

W dzisiejszych czasach prywatność w internecie to niezwykle nośny i istotny temat, na który zwraca uwagę coraz więcej użytkowników. Niektóre portale społecznościowe chronią nasze dane nieco lepiej, niektóre nieco gorzej. Zadowalający jest jednak fakt, że coraz więcej firm faktycznie zabiera się za działania, które mają na celu zwiększenie naszej prywatności.

Od jakiegoś czasu Facebook stawia duży nacisk na zapewnienie użytkownikom ochrony ich danych w internecie, a także uniemożliwienie osobom trzecim uzyskania dostępu do ich kont w serwisie. Teraz firma Marka Zuckerberga postanowiła nieco bardziej wzmocnić bezpieczeństwo użytkowników i ich prywatność w popularnym komunikatorze – Messengerze. 

Jak podaje portal engadget.com, Facebook pracuje aktualnie nad rozwiązaniem, które umożliwi uruchomienie dodatkowego zabezpieczenia w komunikatorze – dostęp do aplikacji byłby wówczas możliwy po weryfikacji Face ID, odcisku palca czy też po wpisaniu specjalnego kodu stworzonego przez użytkownika telefonu. W ten sposób dostęp do naszych wiadomości mielibyśmy tylko my, a nie jakaś postronna osoba.

Co więcej, dzięki nowemu rozwiązaniu moglibyśmy też ustawić, po jakim czasie komunikator wymagałby od nas ponownej weryfikacji – na przykład po minucie, kwadransie czy też po godzinie po opuszczeniu aplikacji. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

źródło: engadget.com

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Przedstawiciele Facebooka potwierdzili testy nowej funkcji w rozmowie z portalem engadget.com. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy rozwiązanie zostałoby docelowo wprowadzone do komunikatora.   

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

28 stycznia br. przedstawiciele Facebooka poinformowali o wprowadzeniu funkcji Off-Facebook Activity – dzięki niej użytkownicy będą mogli zarządzać swoimi danymi, które są udostępniane reklamodawcom.

PS2

Facebook chce walczyć z wizerunkiem firmy, która nie dba o prywatność swoich użytkowników i w związku z tym postanowił otworzyć tzw. pop-upowe kawiarnie w Wielkiej Brytanii, w których będzie m.in. edukować na temat prywatności w serwisie.

PS3

W lipcu 2019 roku Facebook ogłosił wprowadzenie dwóch zmian, które pozwolą użytkownikom lepiej zrozumieć jego system reklamowy. Internauci otrzymają więcej informacji na temat targetowania danej reklamy oraz dowiedzą się, które firmy wykorzystywały ich dane w tym celu.