Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Weź udział w sesji pytań i odpowiedzi z Maćkiem Lewińskim!

ZAPISZ SIĘ

Microsoft promuje się na TikToku. Pan Spinacz tańczy do nietypowej piosenki o aplikacji Teams

Microsoft promuje się na TikToku. Pan Spinacz tańczy do nietypowej piosenki o aplikacji Teams
Microsoft zamieścił na TikToku niecodzienny teledysk promujący aplikację MS Teams. Clippy – znany asystent Office, jest głównym bohaterem spotu utrzymanego w oryginalnym klimacie, przez niektórych określanym jako… cringe. Wiele komentarzy wskazuje jednak, że utwór przypadł do gustu internautów.
O autorze
1 min czytania 2022-02-11

fot. tiktok.com/@microsoft

TikTok na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy stał się niekwestionowanym liderem wśród serwisów społecznościowych. Portal w ostatnim czasie notuje najwyższe wzrosty liczby użytkowników i drugi raz z rzędu zyskuje tytuł najpopularniejszej aplikacji mobilnej. Nic więc dziwnego, że również marki znajdują swoje miejsce na TikToku i wykorzystują dostępne formaty reklamowe. Rosnącą popularność TikToka postanowiła wykorzystać także firma Microsoft, publikując w serwisie dość nietypowy klip.

W głównej roli występuje Pan Spinacz, czyli asystent towarzyszący pakietowi Microsoft Office już od ponad 20 lat. Postać tańczy w rytm piosenki, którą wykonuje pojawiający się w teledysku mężczyzna. Melancholijny utwór opowiada o aplikacji MS Teams, nawiązując do wszystkich jej kluczowych funkcji.

Czy Microsoft wziął sobie do serca fakt, że korzystający z TikToka to wciąż w głównej mierze przedstawiciele pokolenia Z? Tańcząca postać w kostiumie spinacza, przenikające się kadry, kiczowate animacje czy dziwne obrazy w tle – w taki sposób firma postanowiła promować swój produkt.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jaki jest efekt i czy taka promocja wpisuje się w wizerunek firmy? W sieci pojawiły się głosy, że teledysk jest żenujący, jednak z drugiej strony internauci przyznają, że sam utwór jest naprawdę dobry, a wykonanie  zasługuje na uznanie. Spory entuzjazm wzbudza sam Clippy, znany nie tylko starszym użytkownikom, ale także dzisiejszym nastolatkom.

Czy reklama przekona odbiorców do produktów Microsoft i samej aplikacji Teams, której poświęcono ten oryginalny utwór?

Słuchaj podcastu NowyMarketing

@microsoft u hang up, no u hang up. #microsoftteams #workfromhome #fyp #cliptok #corporate ♬ original sound – Microsoft
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS
W ciągu zaledwie roku TikTok zakorzenił się w horyzoncie widzenia marek i marketerów jako efektywna platforma mediowa. TikTok podsumowuje rok 2021.

PS 2
Microsoft wykupił Activison Blizzard za prawie 70 mld dolarów, co stanowi największe przejęcie w historii branży gamingowej.