E-handel rozwija się dynamicznie na całym świecie. Z raportu „E-commerce w Polsce 2016” autorstwa Izby Gospodarki Elektronicznej i Gemius wynika, że z 25,8 mln polskich internautów 48% korzysta z opcji zakupów online – to ponad 12 milionów osób.
Jedna z najważniejszych europejskich marek modowych e-commerce – bonprix, do funkcjonowania 7 sklepów online wykorzystuje chmurę e24cloud i storage obiektowy e24files należące do Beyond.pl. We współpracy z agencją Media4U wypracowano skalowalne oraz bezpieczne rozwiązanie technologiczne, które pozwoliło przenieść 2 miliony zdjęć do chmury, zwracając także uwagę na ich pozycjonowanie SEO.
Zobacz również
Ciągłość działania sklepu
Zespół Beyond.pl stworzył dla bonprix infrastrukturę opartą na dwóch klastrach – ich podział uwzględnia zróżnicowaną zawartość widoczną dla odbiorcy. Korzystając z panelu administracyjnego, każdy klaster można skalować horyzontalnie i wertykalnie. Zaimplementowano także mechanizm keepalived. W przypadku braku dostępności któregoś z wirtualnych serwerów ruch jest automatycznie przekazywany na inny i dalej obsługiwany. Maszyny przejmują swoje IP, a redundantna infrastruktura zapewnia płynny przepływ danych.
W jaki sposób zapewniono automatyczną optymalizację zdjęć pod kątem SEO? – Posiadamy jedną strukturę plików dla kliku sklepów z różnych krajów. Każdy ze sklepów posługuje się innym językiem narodowym. Musieliśmy zatem stworzyć mechanizm, który pozwoliłby na to, aby jeden plik graficzny nazywał się inaczej dla każdego sklepu i był przez to łatwiej indeksowany przez Google – odpowiada Tomasz Knaur, Application Development Manager w Media4U. Dzięki stworzonej aplikacji przykładowo nazwa „czerwona sukienka” zostaje zmieniona na „red dress”. W przypadku e-commerce pozycja w wyszukiwarce bezpośrednio przekłada się na sprzedaż oraz zyski finansowe, stąd aspekt ten był niezwykle istotny przy realizacji.
Bilansowanie kosztów
– Dzięki e24cloud.com mogliśmy nie tylko dostosować moc obliczeniową odpowiadającą codziennym potrzebom, ale też przygotować się na kilkukrotnie większy ruch na stronie. Zoptymalizowaliśmy także koszty poprzez wykorzystanie gotowego narzędzia – mówi Tomasz Knaur, Application Development Manager w Media4U.
Bartosz Pilch, Beata Smajkiewicz (SIG): Klienci B2B oczekują od programów lojalnościowych elastyczności
– Dodatkowo środowisko jest skalowalne, a sklep zawsze dostępny przy maksymalnym ograniczeniu kosztów, bo klient płaci tylko za realnie zużyte zasoby – dodaje Bartosz Misiaszek, Project Manager e24cloud. – Wykorzystanie wirtualizacji to także zmniejszenie liczby potrzebnych serwerów fizycznych i eliminacja zagrożeń związanych z ewentualnymi awariami sprzętowymi – wskazuje.
Słuchaj podcastu NowyMarketing