Kampania „FAST – Akcja!” to dzieło producenta chemii budowlanej i systemów ociepleń z Zielonej Góry. Firma wykorzystała w promocji swoich produktów motywy z takich filmów jak „Pulp Fiction” czy „Top Gun”.
– W kampanię zaangażowani byli nasi wspaniali pracownicy, którzy wcielili się w role Mii Walace z Pulp Fiction, komandora Mavericka z Top Gun, Martiego McFly z Powrotu do przyszłości i Leona oraz Matyldy z Leona Zawodowca – czytamy we wpisie na Facebooku.
Zobacz również
Na grafikach stylizowanych na plakaty filmowe pojawiają się pracownicy firmy FAST, którzy wcielają się w bohaterów słynnych produkcji. Każdy element kreacji został stworzony od podstaw – od tła, elementów kompozycji, aż po logotypy. Ważnym elementem wszystkich czterech kreacji jest dowcipne copy – FAST na swoich plakatach zmienił nazwę z „Pulp Fiction” na „Plam Fiction”, a „Leon Zawodowiec” na „Leon Fachowiec”, który trzyma rolkę do malowania.
Sama sesja zdjęciowa została przygotowana przez firmę TaJo Photography, a za kreację graficzna odpowiada Grzegorz Gembara. Reklamy w wersji wielkoformatowej znalazły się na czterech zielonogórskich budynkach.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania szybko zyskała popularność w mediach społecznościowych, w szczególności na Facebooku, Instagramie oraz Twitterze. Wokół akcji pojawiło się także sporo wątpliwości co do zgody na wykorzystanie motywów filmowych.
– Uprzejmie informujemy, że w procesie tworzenia i rozpowszechniania reklamy zostały spełnione wymagania przewidziane w Ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych – przekazuje marka FAST na swoim profilu w serwisie Facebook.
PS Outdoor na przełomie 2022/2023
Które kampanie outdoorowe okazały się najciekawsze w 2022 roku? Jakie są najważniejsze wyzwania stojące przed outdoorem w 2023 roku?