TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Największe profile na Instagramie w Polsce – maj 2016

Nieco ponad rok temu, w marcu 2015 roku NapoleonCat opracował ranking polskich profili na Instagramie. Wówczas serwis był zdominowany przez kobiety, a wykorzystywany głównie przez celebrytów, blogerów i vlogerów. Czy ten trend nadal się utrzymuje? Jak aktualnie wygląda polski Instagram?
O autorze
1 min czytania 2016-05-11

Jak radzą sobie na nim marki?

Największe profile na Instagramie w Polsce (maj 2016)

Z Instagrama w Polsce korzysta 2,4 mln osób. Mimo że 63% użytkowników to kobiety, TOP 10 największych polski profili otwiera mężczyzna. Robert Lewandowski wiedzie prym, posiadając ponad 5 mln obserwujących. Na drugim miejscu, z prawie 1 mln „followersów”, znalazł się Suchar Codzienny. W pozostałej części TOP10 dominują kobiece profile. Kolejno znalazły się tam: Joanna Kuchta, Julia K. maffashion, Ewa Chodakowska, Joanna Krupa, Anna Lewandowska, Monika Jagaciak.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Największe profile na Instagramie w Polce w kategorii BLOG & VLOG

W kategorii blogi i vlogi największe zainteresowanie przyciągają: Suchar Codzienny, Julia K. – maffashion, AbstrachujeTV oraz Anna Lewandowska. W tym miejscu należy uściślić, że profil Anny Lewandowskiej umieściliśmy w tej właśnie kategorii, podczas gdy profil Ewy Chodakowskiej został przez nas przypisany do kategorii „osoby”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Największe profile na Instagramie w Polce w kategorii OSOBA

Największe profile na Instagramie w Polce w kategorii ORGANIZACJE

Kategoria “organizacje” została zdominowana przez kluby i drużyny sportowe. Profile o tematyce sportowej wykazują największą aktywność, ale też gromadzą wokół siebie najwięcej zainteresowanych. Potencjał Instagrama dostrzegły również fundacje i firmy NGO, jak również placówki kulturalne (np. muzea) i oświatowe (szkoły i uczelnie wyższe). Z coraz większym powodzeniem działają również profile poszczególnych miast, czy różnego rodzaju wydarzeń (np. Woodstock) oraz inicjatyw lokalnych (np. Restaurant Week, Dziewczyńskie Poranki, Krakow Festival Office).

Największe profile na Instagramie w Polce w kategorii MARKI

Marki wciąż radzą sobie na Instagramie nieco słabiej niż celebryci czy osobowości. Największą popularnością cieszą się brandy modowe – odzieżowe i kosmetyczne. Jednak to wcale nie te mainstreamowe gromadzą najwięcej zainteresowanych. W TOP10 znalazły się LOCAL HEROES, DeeZee Shoes, SUGARPILLS, GOD SAVE QUEENS, PLNY LALA, wyprzedzając choćby tak znane marki, jak Sinsay, Mohito czy brandy sportowe: New Balance Poland, Adidas Poland, Reebok Classic. Drugą popularną branżą na Instagramie są media – stacje i programy telewizyjne, stacje i kanały radiowe oraz czasopisma.

 

Jak efektywniej wykorzystać Instagram?

 

O tym, jak marki – również z sektora MSP – mogą wykorzystać Instagram do angażowania, a w konsekwencji pozyskiwania klientów, eksperci NapoleonCat opowiedzą w trakcie zaplanowanego na 17 maja szkolenia. Zachęcamy do zapisów na stronie.