Narodowe Centrum Kultury przedstawia nowy spot kampanii „Ojczysty – dodaj do ulubionych”

O autorze
1 min czytania 2023-01-17

Tak jak w świecie przyrody niezaprzeczalna jest ciągła zmienność, tak i język podlega zmianom – nieustannym, nieuchronnym i zazwyczaj nieświadomym dla jego użytkowników. To  paradoksalnie – jednocześnie i oczywiste, i zaskakujące. Ale takim samym zmianom podlegamy przecież my: jego użytkownicy, dysponenci i twórcy zarazem.

Nowy spot kampanii „Ojczysty – dodaj do ulubionych”, prowadzonej od 2012 roku przez Narodowe Centrum Kultury, ma przyczynić się do ugruntowania przekonania, że polszczyzna jest tworzona przez każdego użytkownika i że każdy z nas jest za nią odpowiedzialny. Jest także wyrazem przekonania, że wobec zmieniającego się języka warto przyjąć postawę otwartą i akceptującą jego rozwój.

Za produkcję spotu odpowiada studio „Oko i Ucho”, a jego narratorką jest Krystyna Czubówna, dziennikarka i prezenterka, laureatka tytułu specjalnego „Mistrz wymowy”, lektorka, której charakterystyczny głos można usłyszeć w wielu filmach przyrodniczych i słuchowiskach i która nie po raz pierwszy użyczyła go na potrzeby kampanii językowej Narodowego Centrum Kultury – spoty z jej udziałem zainaugurowały bowiem kampanię w 2012 roku.

Reżyseria: Cyprian Demianiuk
Scenariusz: Piotr Kornobis
Lektorka: Krystyna Czubówna
Materiały filmowe: Jan Walencik, Rafał Ganowski, Marek Rozwadowski, Stefan Żółtowski, Marcin Morawicki
Cgi i montaż: Maciej Białobrzeski
Kierownik produkcji: Wiktoria Włoczewska

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS Jak wyglądały spoty „Ojczysty – dodaj do ulubionych” z lat ubiegłych?

Zobacz kampanię z 2016 roku z udziałem Mariana Dziędziela i animowany spot z 2014 roku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się