Klienci reklamowi popularnej platformy streamingowej mają powód do radości. Netflix zamknął umowy ze wszystkimi głównymi spółkami holdingowymi, a także niezależnymi agencjami. Dotychczasowe zobowiązania dotyczące sprzedaży reklam z płatnością z góry wzrosły o ponad 150% w porównaniu z rokiem 2023. Podjęte zobowiązania obejmują inwestycje ze wszystkich kluczowych kategorii, takich jak CPG, technologia i rozrywka, motoryzacja, QSR czy handel detaliczny.
Już podczas premiery trzeciego sezonu serialu „Bridgerton” Netflix pozyskał wielu międzynarodowych sponsorów tytułowych, np. Pure Leaf, Amazon Audible, Puig, Booking.com, Stella Artois czy Hilton. Teraz nawiązano współpracę z producentami kolejnych znanych i lubianych seriali, takich jak Squid Game, Wednesday, Outer Banks, Happy Gilmore 2, Ginny & Georgia i Love is Blind. Podpisano także umowy związane z nadchodzącymi wydarzeniami na żywo, czyli WWE Raw i mecze NFL w Boże Narodzenie.
Zobacz również
Jakie możliwości zakupu reklam daje Netflix?
- Marketerzy mogą tworzyć prywatne oferty 1:1 bezpośrednio z Netflixem za pośrednictwem The Trade Desk, Google Display & Video 360 lub Xandr. Netflix pracuje nad rozszerzeniem możliwości na różne typy zakupów, w tym gwarancję programową.
- Netflix wprowadził Google Campaign Manager 360 i Innovid do weryfikacji wyświetleń oraz rozszerzył istniejącą już współpracę z DoubleVerify i Integral Ad Science w zakresie weryfikacji oszustw oraz widoczności na kanały programowe.
- Przez ostatnie kilka tygodni Netflix realizował wiele kampanii programowych z reklamodawcami takimi jak Expedia, Ford, T-Mobile, Mercedes-Benz, Novartis i American Eagle.
- Programowe zakupy na prywatnym rynku są obecnie dostępne w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Brazylii i Meksyku, a w kolejnych miesiącach zostaną rozszerzone na cały świat.
Ponadto, Netflix uruchomi w 2025 roku wewnętrzną platformę technologii reklamowych, która zostanie przetestowana w Kanadzie w listopadzie br.
Jakie nowe partnerstwa podjął Netflix?
- We wrześniu br. plan Netflixa z reklamami będzie dostępny w Barb’s Advance Campaign Hub (ACH), co ułatwi brytyjskim reklamodawcom planowanie kampanii.
- Późną jesienią Netflix rozszerzy swój pakiet narzędzi do pomiaru skuteczności kampanii na NielsenOne, Lucid (lub Cint), EDO Inc., NCSolutions, Kantar i Affinity Solutions dla wszystkich typów zakupów.
- Netflix nawiązał współpracę z dostawcami takimi jak Snowflake, InfoSum i LiveRamp, aby stworzyć bezpieczne i chroniące prywatność środowisko dla swoich reklamodawców. Przykładowo, dzięki Clean Rooms, reklamodawcy będą mogli w bezpiecznym środowisku określać nakładanie się grup odbiorców, zasięg i częstotliwość po zakończeniu kampanii oraz atrybucję ostatniego kontaktu.
źródło oraz zdjęcie główne: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko
PS Telewizor najpopularniejszym ekranem do streamingu, Netflix najczęściej wybieraną apką, Samsung liderem Smart TV [badanie Wavemaker VideoTrack]
Ponad 14 milionów polskich e-widzów* korzysta z aplikacji streamingowych na swoich Smart TV – telewizorach podłączonych do internetu. Najczęściej oglądają na telewizorach Samsung i wybierają Netflix, który w rankingu najpopularniejszych aplikacji na Smart TV, utrzymuje się na lekkim prowadzeniu przed YouTube – pokazują dane z badania VideoTrack agencji Wavemaker. Świat CTV daje coraz większe możliwości także polskim marketerom.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS2 That’s what she said! Czyli jak filmy i seriale rodzą trendy digitalowe?
Kochamy filmy i seriale. Kochamy zatapiać się w wyimaginowanym świecie, pełnym emocji i zwrotów akcji. Według raportu WideoTrack VII 65 proc. widzów internetowych płaci za dostęp do treści wideo w sieci.
Słuchaj podcastu NowyMarketing