fot. nytimes.com
Historia Wordle zaczęła się w minionym roku, kiedy Josh Wardle, były inżynier oprogramowania z Brooklynu, stworzył grę specjalnie dla swojej partnerki, która w czasie pandemii zainteresowała się słownymi łamigłówkami. Po kilku miesiącach para podzieliła się grą ze swoimi bliskimi, którzy od razu ją pokochali. Josh Wardle, widząc potencjał swojego projektu, postanowił udostępnić grę reszcie świata w październiku minionego roku i od tego czasu popularność kolorowych kwadracików z literami rośnie z dnia na dzień. Po zaledwie trzech miesiącach od premiery gra gromadzi około miliona graczy dziennie.
Zobacz również
Na czym polega jej fenomen? Wordle jest szybką, „jednodniową” grą – każdy gracz może w ciągu doby podjąć jedynie sześć prób odgadnięcia słowa składającego się z pięciu liter.
– To świetna łamigłówka, a granie w nią nie zajmuje dużo czasu, co czyni ją idealną dla naszych czasów, gdy ludzie mają krótki czas skupienia uwagi. Nie próbuje zrobić nic podejrzanego z twoimi danymi lub gałkami ocznymi. To po prostu fajna gra – mówi Josh Wardle, twórca gry.
Na kupno jednej z najpopularniejszych gier słownych zdecydował się The New York Times. Dziennik potwierdził zakup Wordle za siedmiocyfrową kwotę. Od jakiegoś czasu strategia firmy obraca się wokół przekonania czytelników do zakupu subskrypcji cyfrowego dziennika, a gry mają w tym pomóc.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– The Times koncentruje się na tym, aby stać się podstawową subskrypcją dla każdej anglojęzycznej osoby, która chce zrozumieć świat i nawiązać z nim kontakt. Gry New York Times są kluczową częścią tej strategii – oświadczyła firma.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
The hit game Wordle has been purchased by the New York Times Company for a price „in the low seven figures,” the company said. https://t.co/XZhY6kW3mv — The New York Times (@nytimes) January 31, 2022
Gracze są zaniepokojeni tym, że nowy nabywca gry z czasem wprowadzi do niej zbędne modyfikacje, płatne dodatki czy reklamy, których do tej pory nie było. Na razie New York Times zapewnia, że gra pozostanie darmowa dla dotychczasowych i nowych graczy. Zasady rozwiązywania łamigłówek również pozostaną niezmienne – w końcu to prostota Wordle skradła serca fanów na całym świecie.
PS
Nowa Bitwa Scrabble to projekt marki newonce, w którym uczestnicy dają się poznać w luźnej atmosferze, a rozgrywkę przeplatają żarty sytuacyjne i zabawne anegdoty. W pojedynku na grę słowną wzięli udział m.in. Robert Makłowicz, Young Igi czy Margaret.