Walkę z plastikiem postanowiła rozpocząć kolejna już firma, tym razem poznańska Aquanet. W swojej najnowszej kampanii „Nie dam się nabić w butelkę” promuje picie wody z kranu i tym samym chce zachęcić mieszkańców Poznania do zaprzestania kupowania wody w plastikowych butelkach, które zanieczyszczają środowisko.
Kampania zwraca również uwagę na inne pozytywne aspekty picia kranówki, takie jak np. oszczędność pieniędzy.
Zobacz również
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Marka Aquanet swoją kampanię promuje na różnych nośnikach reklamowych wielkoformatowych – billboardach, citylightach czy służbowych samochodach. Natomiast spoty stworzone w ramach kampanii można obejrzeć w telewizji WTK na siłowniach oraz w tramwajach i autobusach miejskich.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Władze miasta Wałbrzych postanowiły walczyć z plastikiem – już od 1 maja br. zacznie obowiązywać zakaz używania plastikowych jednorazówek w instytucjach miejskich, a także na imprezach organizowanych przez miasto.
PS2
Brytyjska sieć supermarketów Iceland umieściła w swoich sklepach specjalne automaty do recyklingu plastiku – każdy klient, który wrzuci tam dowolną ilość plastikowych butelek lub opakowań, otrzyma voucher na zakupy.
PS3
Władze indonezyjskiego miasta Surabaja i tureckiego Stambułu znalazły sposób na zaangażowanie mieszkańców w recykling – plastikowe butelki, kubki czy aluminiowe puszki po napojach można wymienić na darmowe bilety na komunikację miejską.
PS4
Thornton’s Budgens jest jednym z pierwszych supermarketów na całym świecie, który wprowadził strefę bez plastiku. Wszystkie produkty z tego działu znajdują się w ekologicznych i przyjaznych naturze opakowaniach.
PS5
Parlament Europejski poparł wprowadzenie do 2021 roku zakazu sprzedaży jednorazowych sztućców, patyczków do uszu, słomek i mieszadełek z plastiku. Każda osoba, która nie zastosuje się do nowych zasad i będzie dalej zanieczyszczała srodowisko, będzie musiała zapłacić wysoką karę.