Agencja Bloomberg poinformowała, że jedna z nowych funkcji ma nazywać się „O tym obrazie” i dzięki niej użytkownicy będą w stanie znaleźć takie informacje jak np. dane dotyczące tego, kiedy obraz został zaindeksowany w Google, gdzie się pojawił oraz gdzie jeszcze znaleziono go w internecie.
Google poinformowało również, że obrazy, które zostaną wygenerowane dzięki ich narzędziom AI, będą oznaczane w czytelny dla odbiorców sposób. Firma chce jednak, by oznakowane były wszystkie grafiki, które powstają przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji, dlatego planuje podjęcie współpracy z Midjourney i Shutterstock.
Zobacz również
Narzędzia do weryfikacji i uwierzytelniania
Agencja podtrzymuje zdanie, że ustalenie tego, skąd pochodzą grafiki, które użytkownicy mogą znaleźć w wyszukiwarkach to nadal duży problem, w szczególności w dobie AI.
Bloomberg dodał, że nowe funkcje od Google nie są mocno zaawansowane technologicznie, jednak prace nad stworzeniem narzędzi weryfikujących prowadzi m.in. startup Truepic, którego działania są wspierane przez Microsoft.
PS Google prezentuje nowe możliwości AI. Zmiany obejmą chatbot Bard, Gmail i Google Maps
Podczas konferencji Google I/O przedstawiono kolejne sposoby wykorzystania sztucznej inteligencji, dzięki którym Google chce ulepszyć swoje produkty. Nowości dotyczą m.in. możliwości zadawania wyszukiwarce szczegółowych pytań, które do tej pory wymagały wpisywania więcej niż jednego zapytania.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS 2 Google wprowadzi algorytm, który będzie tworzyć reklamy na podstawie dostarczonych materiałów
Google zamierza zlecać sztucznej inteligencji tworzenie reklam. Konkretnie będzie się tym zajmować specjalnie opracowany algorytm, który będzie przetwarzać obrazy, filmy i teksty dostarczane przez reklamodawców.
Słuchaj podcastu NowyMarketing