Nowe wytyczne banku centralnego w Singapurze mają na celu zniechęcenie obywateli do inwestowania na rynku kryptowalut. Zdaniem komisji regulującej rynki finansowe, wirtualne waluty powinny być przedmiotem inwestycji jedynie wąskiego grona obywateli, ponieważ dla „przeciętnych” inwestorów wiążą się ze zbyt dużym ryzykiem finansowym.
– Handel kryptowalutami jest wysoce ryzykowny i nie jest odpowiedni dla ogółu społeczeństwa. Dostawcy usług DPT nie powinni zatem przedstawiać obrotu DPT w sposób, który trywializuje wysokie ryzyko związane z handlem, ani angażować się w działania marketingowe, które są skierowane do obywateli – wyjaśnił Loo Siew Yee, asystent dyrektora zarządzającego MAS ds. polityki, płatności i przestępstw finansowych.
Zobacz również
Tym sposobem reklamy kryptowalut w Singapurze znikają ze środków transportu publicznego, przydrożnych billboardów, prasy, telewizji, a także z internetu, gdzie trafiają do ogółu społeczeństwa. Według Monetary Authority of Singapore (MAS) firmy nie powinny promować cyfrowych walut za pomocą pop-upów oraz w mediach społecznościowych, korzystając z usług influencerów. Wprowadzony zakaz oznacza również, że treści promujące cyfrowe waluty muszą zniknąć z bankomatów.
Co pozostaje zatem firmom zajmującym się kryptowalutami? Promocja „wirtualnych monet” może odbywać się jedynie na oficjalnych stronach internetowych, kontach w mediach społecznościowych i w aplikacjach mobilnych należących do takich przedsiębiorstw.
Surowe kary dla influencerów w Hiszpanii
Europejski kraj również zaostrzy przepisy dotyczące promowania kryptowalut. Nowe zasady wejdą w życie 17 lutego i będą dotyczyły przede wszystkim influencerów, którzy będą musieli ujawniać, czy otrzymują wynagrodzenie za promowanie kryptowalut oraz informować o ryzyku związanym z tego typu inwestycjami.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Według nowych wytycznych influencerzy w Hiszpanii, którzy mają ponad 100 tys. obserwujących, będą zobowiązani do informowania Krajowej Komisji Rynku Papierów Wartościowych (CNMV) o planowanej kampanii na rzecz kryptowalut. Informacja taka musi wpłynąć co najmniej 10 dni przed rozpoczęciem działań promocyjnych. Za złamanie tego prawa hiszpańskim influencerom grozi kara w wysokości do 300 tys. euro.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Podczas gdy niektóre kraje uważają inwestycje kryptowalutowe za niebezpieczne dla obywateli, rząd Salwadoru stworzył kampanię promującą bitcoina jako nową oficjalną walutę kraju.
PS 2
Bank PKO BP zgłosił do Urzędu Patentowego wniosek o zastrzeżenie nazwy oraz logo PLCoin, na nowo podnosząc dyskusje na temat stworzenia własnej waluty cyfrowej.