„Dumb Ways to Die” to przygotowana przez McCann Melbourne dla Metro Trains reklama, która zdobyła w 2013 roku 5 Grand Prix (w kategoriach: PR, Promocja i Aktywacja, Radio, Film, Kampania Zintegrowana) i ponad 20 innych statuetek na festiwalu reklamowym w Cannes, stając się najbardziej utytułowaną kampanią festiwalu.
Celem tej nietuzinkowej kampanii sprzed dekady było zaangażowanie i dotarcie do osób, które nie chcą słyszeć żadnych komunikatów dotyczących bezpieczeństwa. Dzięki swojej ogromnej popularności i efektywności w ciągu roku kampania przyczyniła się do 30% zmniejszenia wypadków w australijskim metrze.
Zobacz również
-
Centralizacja i personalizacja: podwójna moc obsługi klienta w social media [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [30.08-05.09.24]: najlepsze kampanie sierpnia 2024, zmiany na Allegro, reakcja x-kom na nagranie zwolnionej po urlopie macierzyńskim pracownicy
-
#PolecajkiNM cz. 22: Media Reactions 2024, „Ciemna strona influencer marketingu”, inkluzywna obsługa klienta
Co więcej, piosenka „Dumb Ways to Die” (skomponowana przez Oliviera McGilla i śpiewana przez Emily Lubitz z zespołu Tinpan Orange) w ciągu 24 godzin znalazła się na liście najlepszych piosenek iTunes, a następnie 6 najpopularniejszych piosenek na świecie. Została też uznana za największy „viral hit” w Australii i w ciągu 2 tygodni od premiery pojawiło się aż 65 jej interpretacji.
Mimo ogromnej popularności, jaka towarzyszyła tej kampanii w czasie jej premiery, nikt się raczej nie spodziewał, że powróci ona po dekadzie jako trend na TikToku. Motyw i utwór „Dumb ways to die” pojawia się teraz przy okazji filmików, w których użytkownicy publikują filmy ukazujące różnego rodzaju drobne wypadki, jak np. potknięcia, uderzenie korkiem od szampana, czy upadek podczas jazdy konno. Filmy zawsze „urywają się” w kluczowym momencie zdarzenia i są przerywane uroczą piosenką z kampanii McCann.
Użytkownicy wykorzystują ten motyw nawet bez pokazywania wypadku – często utworem „Dumb ways to die” sugerują jedynie, że dana sytuacja może zakończyć się tytułową śmiercią. Przykładem jest wideo, w którym widzimy, jak bohaterka wyciąga z wody groźnie wyglądającą rybę. Oglądający może się jedynie domyślać, jak skończyło się spotkanie z tym osobliwie wyglądającym stworzeniem.
#PolecajkiNM cz. 22: Media Reactions 2024, „Ciemna strona influencer marketingu”, inkluzywna obsługa klienta
PS TikTok uprzedza użytkowników, że materiały publikowane przez TVP są kontrolowane przez rząd
Profile „Bądźmy Razem TVP oraz TVP Sport otrzymują w popularnej aplikacji oznaczenie „media państwowe”. W ten sposób użytkownicy mają się dowiedzieć, że „treści redakcyjne lub proces decyzyjny podlegają kontroli lub wpływowi rządu”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS 2 Wyróżnij się, czyli jak znaleźć swoją niszę na TikToku
Milionowe wyświetlenia i zaangażowani użytkownicy – TikTok oferuje dużo, ale czy dla każdego znajdzie się tam miejsce? Jak odnaleźć swoją przestrzeń na platformie i zostać zauważonym wśród setek tysięcy filmów publikowanych każdego dnia?