TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

NowyMarketing prognozuje rok 2018: PSB – Mrówka

NowyMarketing prognozuje rok 2018: PSB – Mrówka
O podsumowanie roku 2017 i prognozy na 2018 poprosiliśmy przedstawicieli wielu marek. Na nasze pytania odpowiedział również Mirosław Lubarski, Członek zarządu, dyrektor marketingu Grupy PSB Handel S.A.
O autorze
3 min czytania 2018-01-09

Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2017 roku

W tym roku sieć marketów PSB-Mrówka obchodziła jubileusz 15-lecia istnienia na krajowym rynku dystrybucji sektora dom i ogród. Jego zwieńczeniem była ogólnopolska loteria z kilkuset nagrodami, w tym z nagrodą główną – autem marki BMW. Poszczególne markety organizowały w czerwcu lokalne festyny oraz konkursy sprzedażowe.

Drugim ważnym wydarzeniem było uruchomienie własnego e-sklepu w domenie sklepmrowka.pl. Przez ostatnie dwa lata Grupa prowadziła sprzedaż wyłącznie przez platformę Allegro. Własny sklep wprowadził firmę na zupełnie inne arkany e-commerce.

Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2017 roku

To był rok dalszego dynamicznego wzrostu sieci – przybyło nam 38 marketów, sezon kończymy łączną ilością 268 placówek. Jesteśmy najliczniejszą siecią sklepów sektora DIY w Polsce. Marka Mrówka jest rozpoznawalna przez 57% rodaków. Nastąpił także szybki wzrost jej rozpoznawalności w Internecie. Jesienią otrzymaliśmy tytuł Superbrands, wyboru tego dokonali sami konsumenci – 10 tysięcy respondentów.

Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2017 roku

Sieć Mrówka tworzą niezależne firmy rodzinne, każda z nich ma nieco odmienny asortyment (średnio 20 000 produktów). Największą wartością dla klientów internetowych jest umożliwienie sprawdzenia dostępności danego produktu w lokalnym markecie. Właśnie kończymy prace nad modułem, który da takie możliwości.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2017 roku

Uruchomienie e-sklepu otworzyło naszą firmę na kolejny kanał prezentowania oferty handlowej, dzięki czemu sieć Mrówek w pełni zaczyna działać w modelu omnichannel marketing. E-sklep pozyskał zupełnie nową klientelę – tylko 10% kupujących pochodzi z miejscowości, w których są zlokalizowane placówki stacjonarne.

Jak oceniają Państwo obecna kondycję branży marketingowej w Polsce?

Kondycja branży marketingowej jest bardzo mocno związana z kondycją gospodarki krajowej i globalnej. Sądzimy, że w roku 2018 będą wzrastały wydatki na Internet. Głównym medium reklamowym pozostanie telewizja. Dla prasy będzie to kolejny rok z malejącymi wpływami reklamowymi.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2018 rok?

Planujemy stałe powiększanie oferty handlowej, obecnie e-sklep posiada bazę 7 000 pozycji katalogowych – docelowo oferta ta wzrośnie kilkukrotnie. W dalszym ciągu będziemy powiększać sieć placówek stacjonarnych, w roku 2018 planujemy dokonać co najmniej 40 nowych otwarć. Nasze zasoby porad, bardzo ważny aspekt w sektorze dom i ogród, będziemy poszerzać o treści video.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nadążając za trendami, planujemy rozbudowę obecnej videoteki (160 filmów) o nowe produkcje dotyczące porad, inspiracji oraz niezbędnej wiedzy o zastosowaniu danych technologii i systemów naszej branży.

Jakie wyzwania czekają Państwa w 2018 roku?

Obecne potrzeby klientów, szczególnie w naszym sektorze, odzwierciedlane są efektem ROPO i odwróconego ROPO, w związku z tym, uwzględniając specyfikę sieci (różne firmy), ogromnym wyzwaniem będzie wprowadzenie możliwości obejrzenia przez klienta towaru w witrynie e-sklepu i jego odbiór w najbliższej placówce stacjonarnej, i odwrotnie. Dużym zagadnieniem jest optymalizacja kosztów logistyki – mamy w ofercie wiele produktów gabarytowych, niestandardowych do przesyłek kurierskich. Tylko automatyzacja i optymalizacja tych procesów w nowoczesnym magazynie pozwoli na dostarczenie wysokiej usługi w dobrej cenie. Będziemy dalej rozwijać naszą obecność w e-commerce, dlatego też zwiększymy naszą aktywność w social mediach.

Jakich trendów możemy spodziewać się w 2018 roku?

Nasza aktywność handlowa w e-commerce rośnie w tempie kilkukrotności rok do roku. W zakresie porad dla klientów znacząco wzrośnie rola contentu w tym video i komunikacji w mediach społecznościowych. Przewidujemy, że w kolejnym roku będzie rozwijał się e-mail marketing. Formy display będą schodziły w kolejnych latach na drugi plan. Warto również odnotować rosnącą rolę blogosfery.

Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2018 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?

Na przyszły rok planujemy zwiększenie udziału Internetu kosztem mediów tradycyjnych i outdooru w naszym budżecie marketingowym. W budżecie pojawią się pozycje dotyczące tworzenia contentu w tym video.

 

O rozmówcy:

Mirosław Lubarski
Członek zarządu, dyrektor marketingu Grupy PSB Handel S.A.

Wykształcenie wyższe z zakresu geografii (UMCS) oraz z zarządzania – MBA (Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w W-wie).

W latach 1984-1987 pracownik naukowy UMCS w Lublinie, kolejne trzy lata przepracował w Przedsiębiorstwie Geologicznym w Kielcach. W 1991 r. tłumacz literatury z języka angielskiego. W latach 1992-1995 asystent dyrektora handlowego i 1996-1997 kierownik działu sprzedaży w Nida Gips sp. z o.o., odpowiedzialny głównie za eksport.

W 1998 r. objął stanowisko dyrektora marketingu i eksportu Grupy Polskie Składy Budowlane.