W cyklu #OdKulis pokazujemy, jak wyglądają najciekawsze kampanie i działania od wewnątrz: jak w praktyce wygląda realizacja, z jakimi najtrudniejszymi wyzwaniami muszą się zmierzyć twórcy oraz jakie nieplanowane i zaskakujące zdarzenia miały miejsce. Tym razem przedstawiamy kulisy realizacji projektu modowo-lifestylowego Flesz Fashion Night Autumn Glow, który zdobył wyróżnienie w konkursie German Design Award 2019 w kategorii „Event – Excellent Communications Design”.
Zobacz również
5 września 2017 roku odbyło się wydarzenie Flesz Fashion Night Autumn Glow w Warszawie, zaprojektowane i zrealizowane według oryginalnego konceptu kreatywnego Mea Group. Do kreacji eventu, który miał charakter jesiennego spaceru, wykorzystano m.in. zaprojektowane specjalnie na ten wieczór, tworzone w czasie rzeczywistym układy kinetyczne brył (zmieniających położenie i barwy kul), muzykę i scenografię. Dzięki nim gości eventu otaczał klimat jesieni.
O kulisach realizacji wydarzenia opowiada Andrzej Nykowski, dyrektor kreatywny Mea Group.
Autorzy i pomysłodawcy
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pomysłodawcami Flesz Fashion Night są Edipresse Polska oraz magazyn „Flesz.”
Realizacja
Flesz Fashion Night to wypadkowa wyjątkowej współpracy między agencją, a klientem. Temat każdej kolejnej edycji jest podsuwany przez redakcje Edipresse, agencja stara się natomiast przełożyć te pomysły na świat eventu. Koncepcja FFN 2017 to przedstawienie jesiennego spaceru, podczas którego deszczowe chmury na niebieskim niebie tworzą niesamowicie barwne obrazy.
Przygotowania trwały około 3 miesięcy, zaś sama faza montażu 3 dni. W realizację zaangażowanych było ponad 150 osób.
Kolejne kroki
Koniec jednej edycji oznacza rozpoczęcie procesu tworzenia kolejnego niesamowitego show. Sukces Flesz Fashion Night Autumn Glow sprawił, że Edipresse Polska tegoroczną edycję FFN– Flesz Fashion Night The Art of Industry – zrealizowało również z Mea Group.
Wyzwania
FFN to skomplikowany organizm. Podczas jego produkcji trzeba uwzględnić nie tylko sam pokaz – 9 kolekcji 9 różnych projektantów pod rząd w różnych klimatach i stylach, ale również: strefy sponsorskie, strefę dla mediów i fotoreporterów, obsługę gości VIP oraz afterparty. Całe FFN, jego rozmaite elementy składowe, to wyzwanie.
Niespodzianki i nieplanowane sytuacje
Każdy event to jedyne w swoim rodzaju przedsięwzięcie. Przy FFN 2017 mieliśmy np. do czynienia z wynoszeniem fortepianu podczas całkowitego blackoutu, nieomal zakończone przewróceniem się instrumentu. Na szczęście wszystko dobrze się skończyło.