TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„Osoba z_”: kampania przekonuje, że niepełnosprawność to tylko jedno słowo

„Osoba z_”: kampania przekonuje, że niepełnosprawność to tylko jedno słowo
Kampania społeczna „Osoba z_" przekonuje, że język ma siłę. Aby zmienić postrzeganie osób z niepełnosprawnościami warto zacząć właśnie od niego i w ten sposób pomóc uczynić osoby z niepełnosprawnościami widzialnymi zarówno online, jak i offline.
O autorze
1 min czytania 2024-04-29

Jakie są osoby z niepełnosprawnością? Utalentowane, otwarte, kreatywne, pełne pasji… „Niepełnosprawność” to tylko jedno z dookreślających je słów i właśnie o tym przypomina kampania „Osoba z_”, której celem jest nadanie osobom z niepełnosprawnościami podmiotowości i konsekwentne przypominanie o tym, jak bardzo jest ona ważna.

Jej realizację rozpoczęła nowa adaptacja spektaklu baletowego „Jezioro łabędzie” pt. „Łabędzie”, zaprezentowana podczas Fedora Prizes Biennale. Widowisko wyreżyserował Tobiasz Sebastian Berg, a na scenie wystąpiły głównie osoby niewidome i słabo widzące.

Opublikowany w internecie klip pokazuje proces przygotowania pokazu z perspektywy jednej z jego uczestniczek.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

_Daję widoczność!

„Osoba z_” zwraca uwagę na równościowe traktowanie osób z niepełnosprawnością zarówno w przestrzeni online, jak i offline. Na oficjalnej stronie kampanii, www.osobaz.pl, można znaleźć wyraźne wskazówki dotyczące ich wspierania.

  • _Dbam o dostępność cyfrową.
  • _Reaguję na wykluczenia.
  • _Unikam protekcjonalnych eufemizmów.
  • _Wpływam na edukację i świadomość.

To tylko niektóre z postulatów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Aby dołączyć do akcji, można na przykład podpisać petycję online i udostępnić informację o „Osobie z_” w swoich mediach społecznościowych. Organizator akcji, agencja 2KOMA7, przekonuje, że osoby z niepełnosprawnościami ulegają stygmatyzacji i częstemu wykluczeniu, a aby z tym walczyć, wystarczy spróbować zmienić perspektywę, z której na nie patrzymy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Autorem działań jest agencja 2KOMA7. Kampania wpisuje się w majowe obchody miesiąca walki z dyskryminacją osób z niepełnosprawnością.

Zdjęcia: mat. pras., www.osobaz.pl

PS Od czego zacząć wdrażanie dostępności cyfrowej [PORADNIK]

Dostępność cyfrowa biznesów to temat, który nabiera znaczenia. Od czego zacząć planowanie i realizację planu dostosowania strony lub produktu do wymogów, które niebawem staną się obowiązkiem prawnym?

PS2 „Assume That I Can”. CoorDown w viralowej kampanii rzuca wyzwanie stereotypom na temat zespołu Downa

„Assume That I Can” to międzynarodowa kampania społeczna realizowana z okazji, przypadającego 21 marca, Światowego Dnia Zespołu Downa. Jej celem jest położenia kresu uprzedzeniom i wspierania potencjału każdej osoby z zespołem Downa.