„Osoba z_”: kampania przekonuje, że niepełnosprawność to tylko jedno słowo

„Osoba z_”: kampania przekonuje, że niepełnosprawność to tylko jedno słowo
Kampania społeczna „Osoba z_" przekonuje, że język ma siłę. Aby zmienić postrzeganie osób z niepełnosprawnościami warto zacząć właśnie od niego i w ten sposób pomóc uczynić osoby z niepełnosprawnościami widzialnymi zarówno online, jak i offline.
O autorze
1 min czytania 2024-04-29

Jakie są osoby z niepełnosprawnością? Utalentowane, otwarte, kreatywne, pełne pasji… „Niepełnosprawność” to tylko jedno z dookreślających je słów i właśnie o tym przypomina kampania „Osoba z_”, której celem jest nadanie osobom z niepełnosprawnościami podmiotowości i konsekwentne przypominanie o tym, jak bardzo jest ona ważna.

Jej realizację rozpoczęła nowa adaptacja spektaklu baletowego „Jezioro łabędzie” pt. „Łabędzie”, zaprezentowana podczas Fedora Prizes Biennale. Widowisko wyreżyserował Tobiasz Sebastian Berg, a na scenie wystąpiły głównie osoby niewidome i słabo widzące.

Opublikowany w internecie klip pokazuje proces przygotowania pokazu z perspektywy jednej z jego uczestniczek.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

_Daję widoczność!

„Osoba z_” zwraca uwagę na równościowe traktowanie osób z niepełnosprawnością zarówno w przestrzeni online, jak i offline. Na oficjalnej stronie kampanii, www.osobaz.pl, można znaleźć wyraźne wskazówki dotyczące ich wspierania.

  • _Dbam o dostępność cyfrową.
  • _Reaguję na wykluczenia.
  • _Unikam protekcjonalnych eufemizmów.
  • _Wpływam na edukację i świadomość.

To tylko niektóre z postulatów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Aby dołączyć do akcji, można na przykład podpisać petycję online i udostępnić informację o „Osobie z_” w swoich mediach społecznościowych. Organizator akcji, agencja 2KOMA7, przekonuje, że osoby z niepełnosprawnościami ulegają stygmatyzacji i częstemu wykluczeniu, a aby z tym walczyć, wystarczy spróbować zmienić perspektywę, z której na nie patrzymy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Autorem działań jest agencja 2KOMA7. Kampania wpisuje się w majowe obchody miesiąca walki z dyskryminacją osób z niepełnosprawnością.

Zdjęcia: mat. pras., www.osobaz.pl

PS Od czego zacząć wdrażanie dostępności cyfrowej [PORADNIK]

Dostępność cyfrowa biznesów to temat, który nabiera znaczenia. Od czego zacząć planowanie i realizację planu dostosowania strony lub produktu do wymogów, które niebawem staną się obowiązkiem prawnym?

PS2 „Assume That I Can”. CoorDown w viralowej kampanii rzuca wyzwanie stereotypom na temat zespołu Downa

„Assume That I Can” to międzynarodowa kampania społeczna realizowana z okazji, przypadającego 21 marca, Światowego Dnia Zespołu Downa. Jej celem jest położenia kresu uprzedzeniom i wspierania potencjału każdej osoby z zespołem Downa.