Jakie są osoby z niepełnosprawnością? Utalentowane, otwarte, kreatywne, pełne pasji… „Niepełnosprawność” to tylko jedno z dookreślających je słów i właśnie o tym przypomina kampania „Osoba z_”, której celem jest nadanie osobom z niepełnosprawnościami podmiotowości i konsekwentne przypominanie o tym, jak bardzo jest ona ważna.
Jej realizację rozpoczęła nowa adaptacja spektaklu baletowego „Jezioro łabędzie” pt. „Łabędzie”, zaprezentowana podczas Fedora Prizes Biennale. Widowisko wyreżyserował Tobiasz Sebastian Berg, a na scenie wystąpiły głównie osoby niewidome i słabo widzące.
Zobacz również
Opublikowany w internecie klip pokazuje proces przygotowania pokazu z perspektywy jednej z jego uczestniczek.
_Daję widoczność!
„Osoba z_” zwraca uwagę na równościowe traktowanie osób z niepełnosprawnością zarówno w przestrzeni online, jak i offline. Na oficjalnej stronie kampanii, www.osobaz.pl, można znaleźć wyraźne wskazówki dotyczące ich wspierania.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- _Dbam o dostępność cyfrową.
- _Reaguję na wykluczenia.
- _Unikam protekcjonalnych eufemizmów.
- _Wpływam na edukację i świadomość.
To tylko niektóre z postulatów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Aby dołączyć do akcji, można na przykład podpisać petycję online i udostępnić informację o „Osobie z_” w swoich mediach społecznościowych. Organizator akcji, agencja 2KOMA7, przekonuje, że osoby z niepełnosprawnościami ulegają stygmatyzacji i częstemu wykluczeniu, a aby z tym walczyć, wystarczy spróbować zmienić perspektywę, z której na nie patrzymy.
Autorem działań jest agencja 2KOMA7. Kampania wpisuje się w majowe obchody miesiąca walki z dyskryminacją osób z niepełnosprawnością.
Zdjęcia: mat. pras., www.osobaz.pl
PS Od czego zacząć wdrażanie dostępności cyfrowej [PORADNIK]
Dostępność cyfrowa biznesów to temat, który nabiera znaczenia. Od czego zacząć planowanie i realizację planu dostosowania strony lub produktu do wymogów, które niebawem staną się obowiązkiem prawnym?
PS2 „Assume That I Can”. CoorDown w viralowej kampanii rzuca wyzwanie stereotypom na temat zespołu Downa
„Assume That I Can” to międzynarodowa kampania społeczna realizowana z okazji, przypadającego 21 marca, Światowego Dnia Zespołu Downa. Jej celem jest położenia kresu uprzedzeniom i wspierania potencjału każdej osoby z zespołem Downa.