Przeczytaj pozostałe podsumowania roku 2022
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
O roku 2022 dla marki Samsung opowiada Magdalena Sielachowicz-Nowakowska, head of marketing, MX Marketing Communication, Samsung Electronics Polska.
Największy sukces w 2022 roku
Umiejętność zaskakiwania i wciągania w świat Galaxy naszych użytkowników, co przekłada się na rosnące zasięgi organiczne w naszych kanałach SoMe i zaangażowanie odbiorców.
Najtrudniejsze wyzwanie w 2022 roku
Niewątpliwie wyczucie, delikatność i wrażliwość w komunikacji w momencie wybuchu wojny w Ukrainie. To nie są działania, których uczą na studiach czy szkoleniach. To komunikacyjny poligon na którym uwydatnione zostały wszelkie miękkie umiejętności marketerów, ich wrażliwość ale także intuicja i elastyczność.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
3 najciekawsze akcje w 2022 roku
2022 rok upłynął nam w doskonałym towarzystwie wśród niezwykłych collabów. Zrealizowaliśmy naszą pierwszą w Polsce angażującą kampanię 3D DOOH z udziałem Żabsona. Najnowsze smartfony Galaxy Z Flip4 wzbogaciły się o fantastyczne limitowane akcesoria zaprojektowane m.in. przez duet Lange&Lange, PROSTO czy Mariusza Przybylskiego. To miłe uczucie, kiedy oglądając premierową kolekcję czołowego polskiego projektanta znajdujesz wśród niej kreacje, dzięki którym smartfon Galaxy może stać się integralną częścią stylizacji. Technologia i moda to udane połączenie. Rok zakończyliśmy familijną kampanią z udziałem Wojtka Sokoła, w której udowadniamy, że NIC nie może nam zepsuć magii świąt.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami
W minionym roku ważne było dla nas bycie blisko naszych odbiorców. Dlatego niezwykle intensywnie odczuliśmy obecność na muzycznych festiwalach. Podskórnie odebraliśmy sygnał, że jest to bardzo ważne – szczególnie dla młodszej grupy odbiorców. To doświadczenie pokazało nam również jak ważny jest experience marketing i możliwość bezpośredniego kontaktu z marką. Dobrze było spotkać się w realu po latach (sic!) pandemicznej digitalizacji. Galaxy to świeżość i młodość, więc festiwale muzyczne to dla nas naturalne środowisko i nie mogło nas tam zabraknąć.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2022 roku
Jesteśmy i staramy się być wszędzie tam, gdzie jest nasz odbiorca. W zależności od miejsca, w którym się spotkamy nawiązujemy dialog i opowiadamy relewantną historię.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2023 roku
W ciągu ostatnich kilku lat nasza śmiałość w planowaniu nieco się zintensyfikowała, a nowe doświadczenia pokazały zupełnie inne potrzeby więc w 2023 z otwartością głów i elastycznością, nie skupiamy się stricte gdzie, ale kogo. Jeśli chodzi o nowe obszary – będą one widoczne szybciej niż można się tego spodziewać.
Najbardziej obiecujące trendy marketingowe
Bacznie przyglądamy się zwłaszcza tym trendom, które w centrum stawiają konsumenta ze szczególnym uwzględnieniem rekompensaty za poświęcony czas. Można określić to jako ROCT – Return of Consumer Time. 🙂 Bliskie są nam również wszystkie patenty na rozbudzanie emocji u naszych odbiorców – lubimy wzruszać, bawić, ale też przemycić możliwie dyskretnie trochę wiedzy.
Kluczowe z punktu widzenia młodszych odbiorców z pewnością będzie pojęcie sustainability, choć to bardziej konieczność określenia się ze strony marek niż trend.
Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce
Coraz więcej kampanii budzących zdrową chęć rywalizacji i motywujących do wytężonej pracy. Jest bardzo dobrze!
3 najważniejsze cele i plany na 2023 rok
Angażować, zaskakiwać, dbać.