Nie każdy z nas zwraca uwagę na skład danego produktu, a także tabele kalorii i wartości odżywczych. Lecz z pewnością te etykiety żywnościowe, które pojawiły się na budynkach w wybranych amerykańskich miastach, przyciągnęły uwagę niejednej osoby.
Zobacz również
Outdoorowe kreacje nie zawierały bowiem wykazu składników produktu, lecz przerażające dane dotyczące niedożywienia społeczeństwa, a także skutków niewłaściwego odżywiania.
Na jednej kreacji napisano na przykład – „117 milionów dorosłych Amerykanów cierpi na co najmniej jedną chorobę przewlekłą związaną z niewłaściwym odżywianiem oraz brakiem ruchu”. Inna zaś zwracała uwagę na to, że rocznie ponad 678 tys. osób umiera na schorzenia spowodowane niedożywieniem.
Outdoorowe kreacje pojawiły na budynkach w Nowym Jorku, Los Angeles i Baltimore. Za realizację kampanii odpowiada agencja David.
#PolecajkiNM cz. 29: Meaningful Brands 2024, Ziemianie Atakują 2024, Inside Seeside
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Z okazji premiery nowej serii przyrodniczej „Planeta doskonała” BBC umieściło w Londynie nietypowy billboard, który w pewnym momencie zaczął się palić. Niekonwencjonalny happening miał na celu zwrócenie uwagi na katastrofę klimatyczną, która grozi naszej planecie.
PS2
Zachęcamy też do sprawdzenia innych ciekawych przykładów kampanii z wykorzystaniem billboardów.
PS3
Z okazji Światowego Dnia Żywności Bolt Food wprowadził do menu wybranych restauracji „najlepsze danie na świecie”. Nie trafiło ono jednak do użytkownika aplikacji, który je zamówił, a do osoby, która go naprawdę potrzebowała. A konkretnie, aż do siedmiu osób – podopiecznych Banku Żywności w Warszawie.