Palau to 250 wysp na Oceanie Spokojnym, które swoim urokiem przyciągają niemałą liczbę turystów. W trosce o przyrodę i kulturę tego malowniczego miejsca, władze Palau postanowiły edukować urlopowiczów na temat ochrony środowiska, jednocześnie nagradzając ich za podejmowanie pozytywnych działań.
Branża turystyczna Palau mocno ucierpiała w wyniku pandemii, a od prawie dwóch lat nie przyjeżdżali tu goście. Sektor turystyczny Palau jest zdeterminowany, aby trzymać się swojej wartościowej strategii ekoturystycznej i znaleźć sposób na zrównoważone odbicie od pandemii – powiedział Alan T. Marbou, członek zarządu Palau Visitors Authority.
Zobacz również
The Palau Legacy Project wspólnie z agencją Host/Havas uruchomił kampanię o nazwie „Ol’au Palau”. Przybywający na wyspy mogą gromadzić punkty w specjalnej aplikacji mobilnej za każde działanie, które pozytywnie wpływa na to wyjątkowe miejsce.
W projekcie docenia się przede wszystkim takie działania jak rezygnacja z jednorazowych tworzyw sztucznych, stosowanie kosmetyków w opakowaniach bezpiecznych dla rafy koralowej czy korzystanie z osobistego kalkulatora emisji dwutlenku węgla. Punkty zostają przyznane także turystom, którzy odwiedzają miejsca ważne pod względem kulturowym i wybierają lokalną żywność pochodzącą ze zrównoważonych źródeł.
Po zgromadzeniu punktów, turyści mogą w nagrodę odwiedzić niedostępne dotąd części wyspy. Punkty można wymienić na wycieczki do historycznych miejsc i ukrytych jaskiń, a także na tradycyjne łowienie ryb, zwiedzanie wioski czy wspólny posiłek z lokalną społecznością.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Projekt nagradzający „pozytywnych turystów” powstał w odpowiedzi na badania, które pokazały, że aż 90% podróżnych jest zainteresowanych środowiskiem naturalnym i lokalną kulturą odwiedzanych miejsc. Co więcej, prawie tyle samo badanych entuzjastycznie podeszło do systemu nagród „odblokowującego” dostęp do nieznanych zakątków wyspy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Uruchamiając „Ol’au Palau”, możemy nagradzać naszych najbardziej sumiennych gości i chronić nasz najcenniejszy atut: nieskazitelne środowisko i wyjątkową kulturę. Pandemia otworzyła nam oczy i pokazała, jakie możliwości pojawiają się, gdy natura ma szansę na odzyskanie równowagi – dodał Alan T. Marbou.
Turyści, którzy wjeżdżają na teren kraju, podpisują zobowiązanie pomocy Palau w ochronie środowiska i kultury. Porozumienie jest opatrzone pieczątką wizową w paszporcie. „Przyjedź jako turysta, wyjedź jako nasz przyjaciel” – zachęcają pomysłodawcy projektu.
PS
Marka piwa Corona zorganizowała loterię, w której turyści mogli wygrać tygodniowy pobyt na karaibskiej wyspie. Wizyta na Coronie to jednak nie typowe wakacje, a połączenie turystyki z edukacją na temat zrównoważonego rozwoju.