Pandora rezygnuje z wydobywania diamentów. Marka chce tworzyć biżuterię dla każdego

Pandora rezygnuje z wydobywania diamentów. Marka chce tworzyć biżuterię dla każdego
To przełomowe posunięcie w branży jubilerskiej – popularna marka Pandora ogłosiła swoje plany przejścia na "sztuczne" diamenty, które nie pochodzą ze złóż naturalnych, ale są wytwarzane w laboratoriach.
O autorze
1 min czytania 2021-07-23

Już wkrótce marka Pandora wprowadzi do swojej oferty pierwszą kolekcję biżuterii, w której zamiast naturalnych kamieni znajdą się diamenty stworzone w laboratorium. Nowe diamenty świetnie imitują te prawdziwe (zarówno pod względem fizycznym, jak i chemicznym) –  zdaniem marki ta alternatywa jest znakomitym przykładem tego, jak innowacje mogą replikować procesy natury i to w dodatku w zrównoważony sposób.

Firma ma nadzieję, że biżuteria z diamentami stanie się bardziej dostępna dla szerszego grona konsumentów. Na popularyzację takiej biżuterii na pewno będzie miała wpływ cena – bransoletka o masie 0,15 karata ma kosztować tylko 343 dolarów.

Jednak to nie wszystko – zachęcający ma być dodatkowo fakt, że każdy kupujący „eko” diament zyskuje certyfikację produktu CarbonNeutral® zgodnie z Protokołem CarbonNeutral – wiodącym globalnym systemem neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Certyfikat poświadcza, że produkt powstał zgodnie z poszanowaniem międzynarodowych praw człowieka i zgodnie z normami pracy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Marce chodzi jednak nie tylko o zarobek, ale także odejście od materiałów, które są pozyskiwane drogą tradycyjnego górnictwa.

– Diamenty powinny być nie tylko wieczne, ale też dostępne dla wszystkich. Są tak samo symbolem innowacji i postępu, jak i trwałego piękna. Stanowią świadectwo naszego trwającego i ambitnego programu zrównoważonego rozwoju – deklaruje Alexander Lacik, dyrektor generalny Pandora.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Warto wiedzieć, że pozyskiwanie kamieni szlachetnych do biżuterii wiąże się z destrukcyjnym wpływem na ekosystem. Dużo się też mówi o wyzysku pracowników w branży jubilerskiej – to wszystko złożyło się na to, że marki chcą podreperować swój wizerunek i szukają alternatyw związanych ze swoimi materiałami. To jedyna szansa, aby branża jubilerska podniosła się po pandemii, która wywarła na niej negatywny wpływ.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

To nie pierwszy przykład tego, że Pandora idzie w stronę EKO – rok temu marka zakomunikowała, że będzie wytwarzać swoje produkty z metali całkowicie pochodzących z recyklingu.