Już wkrótce marka Pandora wprowadzi do swojej oferty pierwszą kolekcję biżuterii, w której zamiast naturalnych kamieni znajdą się diamenty stworzone w laboratorium. Nowe diamenty świetnie imitują te prawdziwe (zarówno pod względem fizycznym, jak i chemicznym) – zdaniem marki ta alternatywa jest znakomitym przykładem tego, jak innowacje mogą replikować procesy natury i to w dodatku w zrównoważony sposób.
Firma ma nadzieję, że biżuteria z diamentami stanie się bardziej dostępna dla szerszego grona konsumentów. Na popularyzację takiej biżuterii na pewno będzie miała wpływ cena – bransoletka o masie 0,15 karata ma kosztować tylko 343 dolarów.
Zobacz również
Jednak to nie wszystko – zachęcający ma być dodatkowo fakt, że każdy kupujący „eko” diament zyskuje certyfikację produktu CarbonNeutral® zgodnie z Protokołem CarbonNeutral – wiodącym globalnym systemem neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Certyfikat poświadcza, że produkt powstał zgodnie z poszanowaniem międzynarodowych praw człowieka i zgodnie z normami pracy.
Marce chodzi jednak nie tylko o zarobek, ale także odejście od materiałów, które są pozyskiwane drogą tradycyjnego górnictwa.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Diamenty powinny być nie tylko wieczne, ale też dostępne dla wszystkich. Są tak samo symbolem innowacji i postępu, jak i trwałego piękna. Stanowią świadectwo naszego trwającego i ambitnego programu zrównoważonego rozwoju – deklaruje Alexander Lacik, dyrektor generalny Pandora.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Warto wiedzieć, że pozyskiwanie kamieni szlachetnych do biżuterii wiąże się z destrukcyjnym wpływem na ekosystem. Dużo się też mówi o wyzysku pracowników w branży jubilerskiej – to wszystko złożyło się na to, że marki chcą podreperować swój wizerunek i szukają alternatyw związanych ze swoimi materiałami. To jedyna szansa, aby branża jubilerska podniosła się po pandemii, która wywarła na niej negatywny wpływ.
PS
To nie pierwszy przykład tego, że Pandora idzie w stronę EKO – rok temu marka zakomunikowała, że będzie wytwarzać swoje produkty z metali całkowicie pochodzących z recyklingu.