Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego rusza z kampanią „Bezpieczna autostrada – to dziecinnie proste”

Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego rusza z kampanią „Bezpieczna autostrada – to dziecinnie proste”
Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego ruszyło z nową kampanią, która ma za zadanie zwrócić uwagę kierowców na zachowanie większego bezpieczeństwa na drodze, zwłaszcza w okresie wakacyjnym.
O autorze
1 min czytania 2019-07-15

Na polskich autostradach w 2018 roku zginęły 52 osoby, a ponad 600 zostało rannych. Według danych Komendy Głównej Policji główne przyczyny wypadków na autostradach są od lat niezmienne i należą do nich przede wszystkim: niedostosowanie prędkości, brak zachowanej odległości między pojazdami, zmęczenie lub zaśnięcie kierowcy bądź nieprawidłowa zmiana pasa ruchu. Co istotne, policyjne statystyki pokazują też, że duża część ubiegłorocznych wypadków drogowych – bo aż 74% – miała miejsce w dobrych warunkach pogodowych. 84% kolizji nastąpiło na suchej nawierzchni, zaś 85% przy świetle dziennym.

– Przeświadczenie, że droga jest dobra, a nawierzchnia sucha, powoduje, że kierowcy myślą sobie: „To ograniczenie prędkości jest dla frajerów, jeżdżę lepiej”. To jest zgubne. Jeżeli do tego dołożymy jeszcze rozmawianie przez telefon komórkowy, co jest zabronione, to naprawdę ręce opadają – podkreśla podinsp. Radosław Kobryś z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

W lipcu i sierpniu, kiedy wielu Polaków wyjeżdża na urlopy, zachowanie bezpieczeństwa na drogach nabiera szczególnie dużego znaczenia. Dlatego Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego postanowiło rozpocząć kampanię „Bezpieczna autostrada – to dziecinnie proste”, której celem jest przypomnienie wszystkim kierowcom, że wystarczą zaledwie trzy kroki, aby zwiększyć bezpieczeństwo swoje i innych uczestników ruchu – zachowanie bezpiecznego odstępu między pojazdami, patrzenie w lusterka i trzymanie się prawego pasa.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ramach kampanii stworzono spoty promujące zasady bezpiecznego poruszania się po autostradach oraz inne, przydatne wskazówki dotyczące zwiększania bezpieczeństwa na drogach. Ponadto przewidziane są także specjalne wydarzenia przy MOP-ach (miejsce obsługi podróżnych) i na stacjach benzynowych, gdzie kierowcy będą mogli na własnej skórze przekonać się, czym grozi nadmierna prędkość.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W maju br. Ministerstwo Infrastruktury i Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego rozpoczęła kampanię poruszającą problem nieudzielania pierwszeństwa przejazdu, co jest główną przyczyną wypadków na polskich drogach.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

15 października 2018 roku wystartowała kampania społeczna Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przestrzegająca przed nadmierną prędkością na drogach.

PS3

W zeszłym roku KRBRD prowadziła kampanię skierowaną do młodych kierowców w wieku 18-24 lat, którzy według policyjnych statystyk ponoszą odpowiedzialność za największą liczbę zdarzeń drogowych w 2016 roku.