Paweł Brągoszewski (Play2Chill): Marketing gier indie to w 90% widoczność na Steamie (podcast)

Paweł Brągoszewski (Play2Chill): Marketing gier indie to w 90% widoczność na Steamie (podcast)
Paweł Brągoszewski to wiceprezes zarządu Play2Chill S.A., firmy zajmującej się tworzeniem gier w tzw. segmencie indie premium. Z Pawłem rozmawiamy o gaming marketingu, budowaniu widoczności na Steamie i tym, co tego typu platformy oferują studiom gamingowym.
O autorze
1 min czytania 2022-03-02

Play2Chill S.A. działa na rynku od 2017 r. i w tym czasie wypuściło trzy tytuły – w tym dwa na rzecz wydawcy. Ich najnowszym dziełem jest Motorcycle Mechanic Simulator 2021, który zagościł nie tylko na popularnym Steamie, lecz również na Humble Store.

Z Pawłem Brągoszewskim – wiceprezesem Play2Chill S.A. – rozmawiamy o gaming marketingu. Uwagę skupiamy przede wszystkim na tzw. segmencie gier indie premium, które mogą się poszczycić co najmniej kilkuset tysięcznym budżetem. Jak wskazuje sam Brągoszewski – gaming marketing w tym sektorze to w większości budowanie widoczności na platformach typu Steam.

– Mam twarde stanowisko, które wynika z danych naszych arkuszy. W przypadku gier, które robimy – 90% tego, czy gra się sprzeda, czy nie, jest widoczność w sklepach typu Steam. Cała reszta to streamy, YouTube, prasa growa, social media czy wydarzenia branżowe. Im droższy i większy jest tytuł, tym bardziej nabierają znaczenia te kwestie w stylu wydarzeń, obecności w prasie itp. W końcu widoczność w sklepie jest wówczas gwarantowana – mówi Paweł Brągoszewski.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Paweł Brągoszewski to gość najnowszego odcinka NowyMarketing Podcast. Posłuchaj, jak tworzy się gaming marketing dla gier typu indie premium.

Sprawdź też pozostałe odcinki NowyMarketing Podcast: