onholidays Polska to nowe biuro podróży na polskim rynku założone przez specjalistów z branży turystycznej. Zadaniem Peppermint było opracowanie strategii launch’ującej samo biuro oraz promującej wybraną ofertę wycieczek. Agencja przygotowała dla onholidays Polska strategię komunikacji, kreację kampanii banerowej (obsługiwanej przez DM OAN), materiały POS, projekt Fanpage’a onholidays, który również poprowadzi, a także zaplanowała całą kampanię facebook’ową.
Strategia dotyczy w głównej mierze promocji trzech destynacji – Chorwacji, Rumunii i Bułgarii, gdzie onholidays Polska oferuje wypoczynek dla rodzin, par i singli oraz wycieczki objazdowe w atrakcyjnych cenach. Motywem przewodnim strategii i towarzyszącej jej kreacji jest wszechobecny trend robienia sobie „selfie”. Każda z destynacji jest promowana właśnie w ten sposób – poprzez ukazanie radosnych i słonecznych zdjęć „selfie” z danego miejsca.
Zobacz również
– Naszym celem było przede wszystkim wybicie się z jałowej komunikacji konkurencji i skuteczne dotarcie do naszej grupy docelowej – podkreśla Marcin Piwnicki, Creative Director w Agencji Peppermint i dodaje – Dlatego zdecydowaliśmy się wpisać z kampanią w dobrze wszystkim znany trend „selfie” i towarzyszącą mu komunikację za pomocą #tagów. W efekcie powstały kreacje, które idealnie współgrają z codziennymi aktywnościami użytkowników na Facebooku i Instagramie. Na potrzeby kampanii zostały użyte tagi, w tym #onholidays, które dopasowaliśmy do naszej grupy docelowej. Zdjęcia użyte w kreacjach nawiązują do fotografii, jakie podczas wakacji publikują nasi znajomi. W takim momencie zawsze przychodzi nam na myśl stwierdzenie „Super! Też tam muszę pojechać!”. Ten zabieg wyróżnia onholidays na tle kampanii konkurencji, uwiarygadnia promowane destynacje i pozwala nam się zbliżyć się z komunikacją do potencjalnych klientów.
Główny motyw kampanii zdecydowanie odróżnia ją od generycznej komunikacji w kategorii biur podróży o typowo sprzedażowym charakterze, gdzie zazwyczaj prezentowane są destynacje i podkreślana jest cena wycieczek.
– Koncentrujemy się na ludziach, ich emocjach oraz ulotnych, intymnych momentach z wakacji – wyjaśnia Łukasz Gujski, Strategy Director w agencji Peppermint i dodaje: – Stawiamy na naturalność, radość, przeżycia, wspomnienia. Nasze „wakacyjne selfie” staną się platformą do komunikacji na Facebooku, w konkursach, promocjach oraz przy okazji innych działań marketingowych. Zamiast informować potencjalnych klientów o cenie wycieczki, oferujemy im przygodę, emocje i uśmiech, czyli wszystko to co kojarzy im się z wakacyjną beztroską.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Zespół projektowy tworzą: Łukasz Gujski – Strategy Director, Marcin Piwnicki – Creative Director, Aleksandra Marchocka – Art Director, Hanna Olszewska – Copywriter, Marta Spychalska – Copywriter, Dominika Parol – Senior Account Manager oraz Magda Krejpcio – New Business Manager.
Słuchaj podcastu NowyMarketing