W czasie pandemii koronawirusa wiele mówi się o poświęceniu i heroicznej pracy, jaką na co dzień wykonują pracownicy służby zdrowia – lekarze, pielęgniarki, ratownicy medyczni. Wśród nich są także farmaceuci, którzy często stoją na pierwszej linii frontu udzielając porad setkom pacjentów dziennie.
– Pacjentowi często łatwiej przyjść do apteki, którą ma pod domem, niż do lekarza, do którego musi się umówić na wizytę i poczekać, a obecnie nie ma w ogóle takiej możliwości. Kiedy ma jakiś drobny problem zdrowotny, nierzadko pierwsze kroki kieruje właśnie do apteki po poradę. To właśnie z tego powodu farmaceuci są na co dzień wystawieni na ogromne ryzyko kontaktu z różnego rodzaju wirusami i bakteriami. Także koronawirusem, przed którym często nie są w stanie się wystarczająco ochronić – tłumaczy dr Piotr Merks z Polskiej Grupy Farmaceutycznej.
Zobacz również
Mimo ogromnego ryzyka, jakie ze sobą niesie, praca farmaceutów jest dzisiaj niezbędna z punktu widzenia bezpieczeństwa milionów pacjentów. Stąd pomysł na kampanię, która ich wesprze i pokaże, że to poświęcenie jest dostrzegane i docenianie.
Kampania realizowana jest pod patronatem Międzynarodowej Federacji Farmaceutycznej (FIP), a dołączyć do niej może każdy farmaceuta w Polsce i na świecie. Zasady działania są proste – wystarczy zrobić sobie zdjęcie ze znakiem litery „P” uformowanym z własnych rąk, opublikować je na swoich kanałach social media, koniecznie otagowane hasłem #pharmacyheroes, a także podesłać organizatorom na adres: [email protected], dzięki czemu zdjęcie będzie mogło trafić do kolejnych kanałów komunikacyjnych, w tym na dedykowanego fanpage’a Pharmacy Heroes na Facebooku oraz na stronę projektu.
Inicjatywie towarzyszy film opatrzony polskimi napisami.
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
Dodatkowo powstały filmy prezentujące naszych, polskich bohaterów: farmaceutki z Łowicza oraz farmaceutów z Chobieni.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
W połowie marca br. Polska Grupa Farmaceutyczna zaprezentowała poruszający spot, w którym pokazano kulisy pracy kierowców odpowiedzialnych za transport leków do miejsc, gdzie są najbardziej potrzebne, w dobie panującej epidemii koronawirusa.
PS2
Koronawirus rozprzestrzenia się coraz szybciej i zbiera coraz większe żniwa. W celu wyjścia naprzeciw tej trudnej sytuacji wiele marek zdecydowało się wesprzeć swoich klientów na różne sposoby.