Wykorzystanie sztucznej inteligencji na rynku mediów w Polsce regularnie rośnie. Mieliśmy już okazję posłuchać audycji radiowej Radia Piekary, która została stworzona przez AI czy zobaczyć reklamę od x-kom, do której scenariusz napisała AI.
Z kolei 8 stycznia br. premierę miała pierwsza reklama TV w Polsce, która została wykreowana przez sztuczną inteligencję. Chodzi o kampanię „Max – trener uwodzenia” od marki Maxon Forte. Sztuczną inteligencję wykorzystano do stworzenia każdego elementu obrazu. Spot został wyprodukowany przez agencje Love oraz mimo.ooo.
Zobacz również
– Ze sporą ostrożnością, choć zarazem ogromną ciekawością, wchodziłem w ten projekt. Dla kogoś, kto zaczynał swoją przygodę z reklamą we wczesnych latach 90tych, zmiany sposobu komunikowania się ludzi, które dokonały się w ciągu kilkunastu ostatnich lat, to taka przeprowadzka z Drohiczyna do Szanghaju – przyznaje Michał Nowosielski, twórca scenariusza spotu.
– W przypadku tworzenia treści filmowych na obecnym etapie największą rolę odgrywa świadomość działania dostępnych narzędzi i zbudowanie z nich takiego pipeline’u, który umożliwi jak najbardziej kontrolowalne efekty – mówi Filip Żołyński, reżyser spotu.
Skąd pomysł na reklamę TV wygenerowaną przez AI?
Dlaczego marka Adamed Pharma, w której portfolio znajduje się promowany środek, zdecydowała się na połączenie tradycyjnego scenariusza z wykorzystaniem technologii AI?
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Zdecydowaliśmy się wykorzystać sztuczną inteligencję w procesie produkcji spotu telewizyjnego gdyż chcieliśmy sprawdzić realne możliwości, jakie niesie AI, a przy tym liczyliśmy na efektywność kosztową takiej produkcji vs standardowe rozwiązania. Innowacyjność wpisana jest w DNA, naszym celem jest aktywne poszukiwanie nowych, niestandardowych rozwiązań oraz gotowość do podejmowania wyzwań. Jesteśmy otwarci na dalsze wykorzystywanie narzędzi AI, niemniej w pierwszej kolejności będziemy sprawdzać ich efektywność sprzedażową w krótkim terminie – odpowiada biuro prasowe firmy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wykorzystanie AI a koszty
Jak wykorzystanie sztucznej inteligencji wpłynęło na koszty produkcji?
– Biorąc pod uwagę dotychczasowe produkcje Adamed Pharma dla Marki Maxon Forte czy Tadalafil Maxon, zdecydowanie obniżyliśmy koszty produkcji. Wraz z agencją mimo.ooo i Love współpracowaliśmy na bazie partnerskiej relacji, w ramach której wspólnie uczyliśmy się nowego podejścia do produkcji reklamy, testowaliśmy możliwości, zakres i czas potrzebny do wygenerowania spotu reklamowego. Mamy poczucie, że te doświadczenia będą początkiem do ustanowienia pewnych standardów również w kontekście kosztów produkcji AI. Świat AI i możliwość wykorzystania różnych technik do generowania kopii reklamowych oraz na ten moment bardzo mała liczba spotów powstałych tą techniką nie dają pełnego obrazu kosztów. Liczymy na efektywność kosztową, jednak czas pokaże jaka będzie to skala – komentuje biuro prasowe firmy.
Więcej szczegółów związanych z procesem tworzenia reklamy poznacie w podcaście „Reklamiara” Marty Macke.
PS A zrób sobie ten animatik. W kwadrans. Bo czemu nie? [PORADNIK]
Kręcenie reklam telewizyjnych (czy kinowych) to impreza dosyć kosztowna. Dlatego przed przystąpieniem do produkcji i postprodukcji, aby ograniczyć ryzyko wtopy, wielu marketerów decyduje się na wstępne testowanie pomysłów w badaniach konsumenckich. Badanie można przeprowadzić, pokazując ludziom, np. kolejne obrazy ze storyboardu i opowiadając, co dzieje się w filmie. Można też przygotować coś bardziej zaawansowanego – tzw. animatik.
PS2 Have A(I) Break – KitKat przekonuje, że sztuczna inteligencja też potrzebuje przerwy
Wiedzieliście, że nawet sztuczna inteligencja potrzebuje czasem przerwy? Serio! Tak wynika z badań przeprowadzonych przez Google. Z kolei wyniki tych badań w swojej najnowszej kampanii wykorzystała marka Kit Kat, która przekonuje nas, że jeżeli pozwolimy technologii odpocząć, to będzie ona pracować efektywniej i wydajniej.