Platforma GdzieJakiBiznes od Mastercard pomoże wybrać najlepszą lokalizację dla twojej firmy

Platforma GdzieJakiBiznes od Mastercard pomoże wybrać najlepszą lokalizację dla twojej firmy
Mastercard ruszyło z kampanią GdzieJakiBizens, mającą pomóc przedsiębiorcom w znalezieniu idealnej lokalizacji dla ich firm. Platforma wykorzystuje dane dotyczące m.in. geografii, natężenia ruchu czy hałasu.
O autorze
2 min czytania 2024-04-15

Kampania GdzieJakiBiznes od Mastercard odpowiada na potrzeby osób, które mają pomysł na biznes, rekomendując potencjalnie najlepsze miejsce do jego prowadzenia. Opierając się na danych, narzędzie ocenia lokalizacje, w której planowana działalność ma największe szanse powodzenia.

Platforma GdzieJakiBiznes.com stworzona została w oparciu o zanonimizowane dane o trendach zakupowych od Mastercard oraz dodatkowe informacje dostarczone przez partnerów programu, takie jak zagęszczenie ruchu czy poziom natężenia hałasu w danej lokalizacji. Dostęp do tych danych i analiz zarezerwowany był dotychczas dla dużych firm i korporacji. Teraz, bez dodatkowych opłat, skorzystać z nich mogą wszyscy zainteresowani przedsiębiorcy.

Użytkownik platformy może też uzyskać informacje o biznesach komplementarnych, czyli takich, które funkcjonując w pobliżu siebie, lepiej prosperują. Przykładem jest piekarnia oraz barber, sklep zoologiczny i drogeria, a także księgarnia i jubiler – działając w sąsiedztwie, oba biznesy mogą liczyć na większą liczbę klientów. Ta wiedza może stanowić kolejną wskazówkę pomocną w wyborze lokalizacji, w której firma będzie miała większe szanse powodzenia.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Chcieliśmy stworzyć platformę, która poprzez zidentyfikowanie komplementarnych biznesów w danej okolicy ułatwi wybór odpowiedniego miejsca dla nowego przedsięwzięcia. Dzięki temu potencjalni konkurenci staną się sprzymierzeńcami i razem będą tworzyć synergię z korzyścią dla siebie i lokalnych społeczności. Wierzymy, że GdzieJakiBiznes.com przyczyni się do ożywienia pustych przestrzeni handlowych i usługowych – mówi Bartosz Jeglejewski, Creative Director, McCANN odpowiedzialnej za przygotowanie kampanii.

Dzięki GdzieJakiBiznes, w jednym miejscu można znaleźć zatem informacje, które mogą pomóc w podjęciu decyzji związanej z prowadzeniem własnej działalności. Wyniki prezentowane są dla 37 największych miast w Polsce. Dzięki współpracy z Grupą Morizon-Gratka, użytkownicy platformy otrzymują także bezpośredni dostęp do aktualnych ofert kupna lub wynajmu lokali usługowych, dopasowanych do ich potrzeb i możliwości budżetowych. GdzieJakiBiznes wykorzystuje informacje na temat trendów w wydatkach konsumenckich, które są agregowane i zanonimizowane zgodnie z zasadami bezpiecznego przetwarzania danych, stosowanymi przez Mastercard.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcia: mat. pras.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Szybko zweryfikuj partnerów biznesowych i konkurencję – SearchRay prześwietli internet za Ciebie

W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu, dostęp do sprawdzonych informacji jest niezwykle cenny. Firmy, które podejmują decyzje na podstawie rzetelnych danych, osiągają znacznie lepsze wyniki. SearchRay automatyzuje research – powstał po to, by sprawnie gromadzić i analizować dane oraz informacje.

PS2 Platforma „Gdzie Zamieszkać” McCANN Poland dla Mastercard na 1. miejscu The Drum World Creative Ranking 2024 w sektorze finansowym

Platforma „Gdzie Zamieszkać”/„Where to Settle”, zrealizowana przez McCANN Poland dla Mastercard zdobyła 1. miejsce w kategorii najbardziej nagradzanych kampanii w sektorze finansowym w plebiscycie The Drum World Creative Ranking 2024. Dodatkowo, McCANN Poland zajęła 10. miejsce w zestawieniu najbardziej nagradzanych agencji w regionie EMEA.