Dzięki temu konsumenci będą mogli dokonywać płatności kartami zbliżeniowymi MasterCard® i Maestro® oraz urządzeniami z technologią NFC we wszystkich punktach handlowych i usługowych w Europie, wyposażonych w terminale POS.
„Europejczycy mogą płacić za pomocą kart zbliżeniowych oraz urządzeń z technologią NFC już w 36 krajach Starego Kontynentu. Ich entuzjastyczne podejście do tej bezpiecznej i prostej metody płatności jest oczywiste ” – mówi Javier Perez, President MasterCard Europe. – „Liczba telefonów komórkowych z technologią NFC ma wzrosnąć czterokrotnie w ciągu najbliższych pięciu lat, jak wynika z badań IHS Technology. MasterCard chce, aby w każdym miejscu w Europie konsumenci mieli dostęp do prostych i bezpiecznych płatności mobilnych oraz zbliżeniowych.”
Zobacz również
Firma MasterCard przedstawiła kalendarz wprowadzania nowego standardu, uwzględniający standardowy cykl życia terminali:
- Funkcjonujące terminale POS można wymienić pod koniec ich cyklu życia, jednak nie później niż 1 stycznia 2020 r.;
- Nowe terminale POS wprowadzane do użytku po 1 stycznia 2016 r. muszą być zgodne z nowym standardem.
Szybkość, z jaką nowa technologia została przyjęta przez konsumentów, prezentuje badanie dotyczące płatności zbliżeniowych*, przeprowadzone przez firmę badawczą PRIME Research w okresie od 1 listopada 2013 r. do 30 kwietnia 2014 r. Potwierdziło ono, że klienci chętnie korzystają z wygody, jaką stwarzają płatności zbliżeniowe, i oczekują od właścicieli sklepów i punktów usługowych dostosowania się do nowej technologii.
Zgodnie z badaniem PRIME Research w czołówce krajów europejskich, których konsumenci z entuzjazmem przyjęli płatności zbliżeniowe i korzystają z nich regularnie, znajdują się: Polska, Wielka Brytania, Rosja, Włochy, Węgry i Francja. W Polsce już co trzecia transakcja dokonywana kartami Maestro® i MasterCard® realizowana jest zbliżeniowo. Konsumenci oczekują też, że karty zbliżeniowe będą akceptowane w coraz większej liczbie punktów handlowych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
„Klienci korzystający z płatności zbliżeniowych informują nas w mediach społecznościowych, że uwielbiają dokonywać transakcji zbliżeniowych i oczekują, że ta metoda płatności upowszechni się. Dzisiejsze ogłoszenie MasterCard to bardzo pożądany krok i kamień milowy dla rozwoju płatności zbliżeniowych” – powiedział Chris Kangas, Head of Contactless Payments Europe w MasterCard.
Słuchaj podcastu NowyMarketing