Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Jakie są najważniejsze aspekty polityki korzystania z narzędzi Gen AI przez agencje i marki? W jaki sposób agencje mogą zapewnić etyczne wykorzystanie Gen AI w swoich kampaniach?

SPRAWDZAM

#PolecajkiNM cz. 10: Best brands Poland 2024, polityka korzystania z GenAI, wykład pionierki AI z TED2024, AI Overviews (SGE)

#PolecajkiNM cz. 10: Best brands Poland 2024, polityka korzystania z GenAI, wykład pionierki AI z TED2024, AI Overviews (SGE)
W kolejnej odsłonie cyklu #PolecajkiNM pojawiły się m.in.: polskie „Oscary Marketingu”, polityka odpowiedzialnego korzystania z narzędzi GenAI opracowana przez SAR czy ranking najcenniejszych globalnych marek według Kantar BrandZ.
O autorze
2 min czytania 2024-06-14

Polityka odpowiedzialnego korzystania z narzędzi GenAI opracowana przez SAR, ranking najcenniejszych globalnych marek Kantar BrandZ, polskie „Oscary Marketingu”, wykład pionierki AI z TED2024 oraz podcasty o Flamin’ Hot i AI Overviews (SGE) – odkryj kolejną porcję marketingowych ciekawostek, które poleca redakcja NM.

>>> Sprawdź #PolecajkiNM z ubiegłych tygodni.

Przed Tobą kolejna dawka inspiracji i wiedzy. Odkryj ciekawe raporty, podcasty i wydarzenia warte uwagi.

Polityka odpowiedzialnego korzystania z narzędzi GenAI

Grupy robocze SAR, które zajmowały się tematem AI w branży, wypracowały ramowe rozwiązania, standardy oraz narzędzia edukacyjne, które mają pomóc agencjom i klientom wdrożyć AI w sposób odpowiedzialny i efektywny. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wśród powstałych dokumentów znalazły się: 

  • GenAI cheatsheet SAR, czyli onepager z najważniejszymi obszarami we współpracy na linii klient-agencja,
  • Metodologia researchu i oceniania narzędzi AI, czyli przewodnik po procesie researchu narzędzi AI
  • Arkusz researchu narzędzi AI, czyli plik wspierający research narzędzi AI, według rekomendowanej metodologii
  • Przykładowa polityka korzystania z narzędzi Generative AI, która określa przejrzyste zasady wykorzystania narzędzi Generative AI w agencji marketingowej

Szczegóły przeczytasz w artykule #NMInsights: polityka odpowiedzialnego korzystania z narzędzi Generative AI i arkusz ich researchu [dobre praktyki SAR].

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kantar prezentuje najcenniejsze marki świata w 2024 roku

Kantar opublikował ranking BrandZ Most Valuable Global Brands, czyli zestawienie najcenniejszych marek świata za 2024 rok. Zgodnie z danymi, marka Apple osiągnęła historyczny etap rozwoju i stała się pierwszą firmą na świecie o wartości biliona dolarów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Best brands Poland 2024

6 czerwca w Zamku Ujazdowskim w Warszawie odbyła się finałowa Gala 3. edycji Best Brands Poland, podczas której głosem 8 tys. konsumentów wybrano najsilniejsze marki na polskim rynku. „Oscary Marketingu” w 6. kategoriach zostały przyznane markom: Apple, Dyson, Lay’s, Lubella, Nivea, a także OnlyBio.

Sprawdź szczegóły: Best brands Poland 2024: znamy najsilniejsze marki w Polsce.

Wartości marek miast Polski [ANALIZA]

Warszawa to Pippi Långstrump, Wrocław – Galadriela z Władcy Pierścieni, Łódź – David Bowie, a Szczecin – Pocahontas. Takie postaci najlepiej odzwierciedlają opracowane przez poszczególne miasta Polski strategie marek miejsc.

Mateusz Zaremba przeanalizował wartości marek 10 polskich miast.

Warto posłuchać/obejrzeć

  • Polecajka od Maćka Nowickiego – wygłoszony podczas konferencji TED2024 wykład Fei-Fei Li, pionierki AI, profesor informatyki na Uniwersytecie Stanforda i dyrektorki założycielki Stanford Institute for Human-Centered AI. 
  • Wojtek Walczak i Tomek Domański rozmawiają o marketingu PEPSICO, strategii wprowadzenia na rynek serii chipsów Flamin’ Hot, o działaniach, które temu towarzyszyły oraz o tym, jak koncern w sprawny sposób wypełnia dzięki temu dużą lukę rynkową.
  • Dawid Medwiediuk i Bartosz Góralewicz zagłębiają się w AI Overviews (do niedawna prezentowane przez Google’a pod nazwą Search Generative Experience (SGE)). Posłuchaj, jak przygotować się na rewolucję w wynikach wyszukiwania. 

Wydarzenia

PS #PolecajkiNM cz. 9: „Leksykon Dobrego Języka”, podcast o konsumentach z prowincji, jak sprzedać e-biznes

W kolejnej odsłonie cyklu #PolecajkiNM pojawiły się m.in.: raport o zdrowiu psychicznym w sieci od Fundacji eFkropka, poradnik „Jak mówić i pisać o osobach LGBTQIAP+” czy relacja z konferencji Viva Technology 2024.