Polityka odpowiedzialnego korzystania z narzędzi GenAI opracowana przez SAR, ranking najcenniejszych globalnych marek Kantar BrandZ, polskie „Oscary Marketingu”, wykład pionierki AI z TED2024 oraz podcasty o Flamin’ Hot i AI Overviews (SGE) – odkryj kolejną porcję marketingowych ciekawostek, które poleca redakcja NM.
>>> Sprawdź #PolecajkiNM z ubiegłych tygodni.
Zobacz również
Przed Tobą kolejna dawka inspiracji i wiedzy. Odkryj ciekawe raporty, podcasty i wydarzenia warte uwagi.
Polityka odpowiedzialnego korzystania z narzędzi GenAI
Grupy robocze SAR, które zajmowały się tematem AI w branży, wypracowały ramowe rozwiązania, standardy oraz narzędzia edukacyjne, które mają pomóc agencjom i klientom wdrożyć AI w sposób odpowiedzialny i efektywny.
Wśród powstałych dokumentów znalazły się:
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
- GenAI cheatsheet SAR, czyli onepager z najważniejszymi obszarami we współpracy na linii klient-agencja,
- Metodologia researchu i oceniania narzędzi AI, czyli przewodnik po procesie researchu narzędzi AI
- Arkusz researchu narzędzi AI, czyli plik wspierający research narzędzi AI, według rekomendowanej metodologii
- Przykładowa polityka korzystania z narzędzi Generative AI, która określa przejrzyste zasady wykorzystania narzędzi Generative AI w agencji marketingowej
Szczegóły przeczytasz w artykule #NMInsights: polityka odpowiedzialnego korzystania z narzędzi Generative AI i arkusz ich researchu [dobre praktyki SAR].
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kantar prezentuje najcenniejsze marki świata w 2024 roku
Kantar opublikował ranking BrandZ Most Valuable Global Brands, czyli zestawienie najcenniejszych marek świata za 2024 rok. Zgodnie z danymi, marka Apple osiągnęła historyczny etap rozwoju i stała się pierwszą firmą na świecie o wartości biliona dolarów.
Best brands Poland 2024
6 czerwca w Zamku Ujazdowskim w Warszawie odbyła się finałowa Gala 3. edycji Best Brands Poland, podczas której głosem 8 tys. konsumentów wybrano najsilniejsze marki na polskim rynku. „Oscary Marketingu” w 6. kategoriach zostały przyznane markom: Apple, Dyson, Lay’s, Lubella, Nivea, a także OnlyBio.
Sprawdź szczegóły: Best brands Poland 2024: znamy najsilniejsze marki w Polsce.
Wartości marek miast Polski [ANALIZA]
Warszawa to Pippi Långstrump, Wrocław – Galadriela z Władcy Pierścieni, Łódź – David Bowie, a Szczecin – Pocahontas. Takie postaci najlepiej odzwierciedlają opracowane przez poszczególne miasta Polski strategie marek miejsc.
Mateusz Zaremba przeanalizował wartości marek 10 polskich miast.
Warto posłuchać/obejrzeć
- Polecajka od Maćka Nowickiego – wygłoszony podczas konferencji TED2024 wykład Fei-Fei Li, pionierki AI, profesor informatyki na Uniwersytecie Stanforda i dyrektorki założycielki Stanford Institute for Human-Centered AI.
- Wojtek Walczak i Tomek Domański rozmawiają o marketingu PEPSICO, strategii wprowadzenia na rynek serii chipsów Flamin’ Hot, o działaniach, które temu towarzyszyły oraz o tym, jak koncern w sprawny sposób wypełnia dzięki temu dużą lukę rynkową.
- Dawid Medwiediuk i Bartosz Góralewicz zagłębiają się w AI Overviews (do niedawna prezentowane przez Google’a pod nazwą Search Generative Experience (SGE)). Posłuchaj, jak przygotować się na rewolucję w wynikach wyszukiwania.
Wydarzenia
- Już 19 czerwca w Warszawie odbędzie się AI Creative Fest. Jak wiele potrafi sztuczna inteligencja? Co zmieni w branży kreatywnej, a jakie zmiany już wywołała? Na te pytania odpowiedzą m.in. z Tomek Graszewicz i Jacek Jerzy Jabłoński.
- 20 czerwca podczas konferencji IAB HowTo:AI Practical Approach, eksperci z Grupy Roboczej AI IAB Polska opowiedzą o tym, jak sztuczna inteligencja wpływa na produktywność wielu biznesów oraz wprowadza istotne zmiany w komunikacji marek z konsumentami. Podpowiedzą również, jak się na te zmiany przygotować.
PS #PolecajkiNM cz. 9: „Leksykon Dobrego Języka”, podcast o konsumentach z prowincji, jak sprzedać e-biznes
W kolejnej odsłonie cyklu #PolecajkiNM pojawiły się m.in.: raport o zdrowiu psychicznym w sieci od Fundacji eFkropka, poradnik „Jak mówić i pisać o osobach LGBTQIAP+” czy relacja z konferencji Viva Technology 2024.