#PolecajkiNM cz. 36: rok 2024 na polskim Instagramie, Edelman Trust Barometer 2025 i odpowiedź na pytanie, co łączy pieski, biznes i wielką imbę

#PolecajkiNM cz. 36: rok 2024 na polskim Instagramie, Edelman Trust Barometer 2025 i odpowiedź na pytanie, co łączy pieski, biznes i wielką imbę
W 36. odsłonie cyklu #PolecajkiNM przeczytasz m.in. o tym, jak Silversi korzystają z inteligentnych urządzeń. Dowiesz się o wystawie „Epoka (nie)dostępności” Fundacji Avalon i Muzeum Narodowego  w Krakowie, a także sprawdzisz, ile procent firm na świecie ma trudności z rekrutacją pracowników.
O autorze
1 min czytania 2025-01-31

Sprawdź #PolecajkiNM z ubiegłych tygodni >>

#warte uwagi

  • Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował treści dotyczące Jerzego Owsiaka i Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy publikowane w mediach w dniach 1-22 stycznia 2025 roku.

  • Wykluczenie technologiczne Silversów (osób po 50. roku życia) to mit, który można odłożyć na półkę. W Polsce aż 97% osób w tym wieku korzysta z inteligentnych urządzeń. Najczęściej są to smartfony (93%) i laptopy (84%), a sportowe opaski lub smartwatche posiada 36% z nich. Między innymi takie wnioski płyną z badania Huawei CBG Polska.

  • Z danych Sotrendera, który podsumował 2024 rok na polskim Instagramie, wynika, że najbardziej angażującym profilem na platformie był Suchar Codzienny.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Najnowszy raport „Edelman Trust Barometer 2025” pokazuje alarmujący trend – obawy ekonomiczne przekształciły się w powszechne poczucie krzywdy społecznej. Tylko co trzeci respondent wierzy w lepszą przyszłość dla następnego pokolenia, a ponad 60% badanych uważa, że system faworyzuje elity kosztem zwykłych ludzi.

  • Na LinkedInie Joanna Owsian-Bryl przywołuje wyniki raportu „Niedobór talentów 2025”, który unaocznia globalny problem firm związany z procesem efektywnej rekrutacji pracowników. Z publikacji wynika m.in., że w Polsce najtrudniej o osoby mogące pochwalić się umiejętnościami z obszarów inżynierii (24%), logistyki i operacji (24%) oraz obsługi klienta (21%).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

#warte posłuchania

  • W podcaście „Z ciekawości: podcast o insightach, które robią robotę” posłuchasz o pieskach, biznesie i wielkiej imbie. Agata Kostrzewa i Jacek Wasilewski z Uniwersytetu Warszawskiego i Narrative Impact opowiadają m.in. o tym, co sprawia, że„psynki” napędzają biznes i nowe narracje komunikacyjne.
  • Czy wiesz, kim jest Customer Exeprience Manager? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz, słuchając podcastu „Klientomania”, którego gościem będzie Piotr Wojciechowski – doświadczony Customer Experience Manager. Pierwsza część odcinka została natomiast poświęcona podsumowaniu 2024 roku z perspektywy CX-owego biznesu i rynku.

#warte udziału 

  • Fundacja Avalon i Muzeum Narodowe w Krakowie zapraszają na wystawę „Epoka (nie)dostępności”, która odbędzie się w dniach 31 stycznia – 30 marca 2025 roku. Ekspozycja dotyczy różnych form wykluczenia, takich jak bariery architektoniczne, informacyjne, technologiczne, edukacyjne, finansowe, których na co dzień doświadczają Polacy.
  • Do 12 lutego br. można zgłaszać się do tegorocznej, XII już, edycji konkursu Genius Universitatis na kreatywną kampanię szkoły wyższej. Patronem medialnym wydarzenia jest NowyMarketing. Organizatorem konkursu są Perspektywy.
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się