Głównie na Facebooku i w Messengerze, gdzie od tego sezonu – w tym komunikatorze – wspiera ich chatbot, który pomógł już kilku tysiącom fanów białego szaleństwa.
Dlaczego Chatbot?
Przyjęte rozwiązanie to efekt dotychczasowych działań marki na Facebooku i kierunku rozwoju tego medium oraz jego komunikatorów. – Od kilku lat w komunikacji na Facebooku stawiamy na transparentność. Szczerze rozmawiamy z fanami, nie boimy się wchodzić w dyskusje i odpisujemy niemal na każdy komentarz. I to wpływa znacząco na wzrost zaangażowania w postaci przede wszystkim komentarzy. – mówi Paweł Bielecki, CEO w be frank!, firmie obsługującej Zieleniec SKI Arenę – Wśród nich pojawia się sporo pytań. Trafiają one także do Messengera, z którego użytkownicy coraz powszechniej korzystają w codziennej komunikacji. Od dwóch lat je analizujemy, kategoryzujemy te najczęściej zadawane i w tym sezonie, zgodnie z przyjętą strategią, odpowiedzi umieściliśmy w chatbocie – dodaje Bielecki.
Zobacz również
I tak chatbot SKI Areny od połowy grudnia stał się jednym z podstawowych źródeł informacji dla turystów odwiedzających Zieleniec. Do tej pory skorzystało z niego ponad 5000 użytkowników. Pozwala na spersonalizowaną komunikację tu i teraz – w dodatku całodobową. I co ważne, umożliwił automatyzację procesów związanych z obsługą gości, co znacznie przyśpieszyło pracę ośrodka. Użytkownicy chwalą rozwiązanie, bo czują się z nim komfortowo. Korzystają z aplikacji, którą mają zainstalowaną w smartfonach i nie muszą pobierać nowej, by uzyskać informacje potrzebne im do planowania i zarządzania pobytem w Zieleńcu. Co więcej, otrzymują odpowiednio wcześniej powiadomienia o aktualnych warunkach pogodowych jeśli skorzystają z subskrypcji.
Jak działa wirtualny asystent Zieleniec SKI Areny?
By z niego skorzystać wystarczy wejść na Messengera Zieleniec SKI Areny, kliknąć “rozpocznij” i dowiedzieć się więcej. Chatbot zawiera aktualne dane pogodowe ze stacji meteo w Zieleńcu i prognozę z najbardziej wiarygodnego źródła. Odpowiada także na pytania użytkowników dotyczące dostępnych tras, wyciągów, cennika, warunków na stokach, regulaminu, a nawet czynnych restauracji czy bazy hotelowej. Dzięki integracji z serwisem www.zieleniec.pl, do którego najczęściej linkuje, posiada bieżące informacje na temat wydarzeń odbywających się na terenie ośrodka i zmian zachodzących na stokach. – Z wdrożeniem chatbota nie było najmniejszego problemu – odpowiada Mariusz Pełechaty, creative director w KODA Bots, twórcy rozwiązania – Zieleniec od początku był otwarty na współpracę i nie bał się naszych pomysłów. Dzięki danym, które otrzymaliśmy, udało nam się stworzyć bardzo sprawnie działający kanał komunikacji z użytkownikami, bo chatbot powstał właśnie z myślą o narciarzach, snowboardzistach i w ogóle turystach przyjeżdżających do Zieleńca. – dodaje Pełechaty.
To uczyniło Zieleniec SKI Arenę jednym z pierwszych ośrodków narciarskich w Polsce i Europie, które posiadają własnego chatbota, aktywnie wspierającego digitalową część obsługi klienta. Dziennie obsługuje średnio 90 zapytań i dociera z aktualnościami do 1400 stałych subskrybentów. Narzędzie kończy pracę wraz z zakończeniem sezonu narciarskiego. Przejdzie wówczas aktualizację, która wpłynie na rozwój przyjętego rozwiązania w przyszłości.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Chatbot powstał z inicjatywy be frank!, we współpracy z KODA Bots, w ramach kompleksowej obsługi Zieleniec SKI Areny.
Słuchaj podcastu NowyMarketing