PORTA jest czołowym producentem drzwi w Polsce, liderem sprzedaży drzwi drewnianych. Produkcję prowadzi w pięciu fabrykach – czterech w Polsce i jednej w Rumunii. Sprzedaż realizuje poprzez sieć 150 autoryzowanych dealerów i ponad dwóch tysięcy autoryzowanych punktów sprzedaży w kraju i za granicą. Miesięcznie drzwi PORTA wybiera około 20 tysięcy Klientów w Polsce.
Głównym kanałem promocji produktów jest Internet. Dlatego bardzo ważna dla marki jest współpraca z agencją marketingu internetowego. Ponad dwa lata temu PORTA zleciła pierwsze projekty agencji marketingu internetowego Bluerank. Współpraca systematycznie poszerzała się o kolejne obszary. Dziś firmy zdecydowały o przedłużeniu umowy na 2020 rok w zakresie SEO, social media i paid search oraz o rozszerzeniu jej o działania digital strategy i marketing analytics.
Zobacz również
– Bardzo cieszy nas, że współpracę poszerzamy o kolejne obszary. Kluczem do sukcesu jest duża otwartość marki PORTA oraz zaufanie, które wspólnie budujemy. Wynikiem jest chęć testowania nowych rozwiązań i to przynosi efekty. Z naszej strony, projektom Partnera dedykujemy bardzo zaangażowany, wieloosobowy zespół projektowy – Marta Kocięba, account manager w Bluerank.
Efektem dobrej współpracy są mierzalne wyniki. W obszarze SEO, w ciągu ostatniego roku, agencja zwiększyła liczbę fraz w TOP3 aż o 42,7 proc., a w TOP 10 – o 47,3 proc. W top3 Google, czyli na górze listy wyników wyszukiwania PORTA pokazuje się w wyszukiwarce w odpowiedzi na najważniejsze na rynku drzwi frazy: drzwi, drzwi wewnętrzne, drzwi pokojowe, drzwi bezprzylgowe, drzwi antywłamaniowe, producent drzwi.
Wzrost ruchu organicznego niebrandowego rok do roku wyniósł 38,8 proc.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W obszarze działań content marketingowych udało się zbudować duże zainteresowanie klientek. Przykładem może być zaproponowany na stronie www quiz „Typy remontowe Polek – jaka jesteś?” Po sposobie, w jakim podchodzimy do prac remontowych, jak przygotowujemy się do zakupów, czy chętnie korzystamy z usług fachowców i architektów… możemy określić, do której z czterech grup remontujących Polek należymy. Quiz wypełniło już ponad 2400 osób, i – uwaga – ciągle można to zrobić (www.porta.com.pl/otworzsiena/quiz).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wzrosło także zaangażowanie odbiorców w prowadzonych przez Bluerank mediach społecznościowych marki PORTA – w kanałach: FB oraz Instagram. Przykładem jest chociażby post nawiązujący do viralowej akcji „In Poland we don’t say…”, który zdobył ponad 9 tys. reakcji, a jego zasięg organiczny wyniósł 28 tys.
– Współpracując z Bluerank wiemy, że możemy liczyć na indywidualne podejście, kreatywność oraz sprawne działanie – Piotr Chodak, kierownik ds. PR i digital marketingu w PORTA KMI POLAND.
Rozwijającym się obszarem jest współpraca z digital strategy w Bluerank. Eksperci przeprowadzili już pierwsze treningi strategiczne, podczas których zespoły Bluerank i PORTA pracowały nad nową komunikacją marki online – odświeżoną, jeszcze bardziej trafiającą i odpowiadającą na potrzeby klientek. Spotkania odbywały się online, a dzięki zastosowaniu nowoczesnych narzędzi, technik kreatywnych i kart Archetypów Marki – zakończyły się konkretnymi wnioskami.
Współpraca marki PORTA z ekspertami Bluerank w wielu obszarach pozwoli poznać i zagospodarować całą ścieżkę zakupową klientów producenta drzwi.
– W naszych działaniach kierujemy się ideą Customer Journey. Dbamy o doświadczenia klientów i budujemy odpowiednią komunikację na każdym etapie ścieżki zakupowej klientów naszych Partnerów – mówi Maciej Gałecki, prezes Bluerank.