Zaledwie wczoraj pisaliśmy o influencerce znanej jako Fitbadurka, wokół której wybuchły niemałe kontrowersje w związku z pewnym jej postem – tuż po wydaniu przez Trybunał Konstytucyjny orzeczenia mogącego zaostrzyć dotychczas obowiązujące prawo aborcyjne, instagramerka opublikowała wpis, w którym nawiązała do decyzji TK, jednocześnie promując batony marki Olimp Sport Nutrition.
Jak się okazuje, nie ona jedyna postanowiła wykorzystać głośny temat w dość trywialny sposób. Polski portal technologiczny Spider’s Web w poniedziałek, 26 października br., opublikował bowiem artykuł o samochodach, o których „producenci wolą zapomnieć”. Tekst został zatytułowany „Eugeniczny przegląd ofert: samochody, które niestety się narodziły”. Jakby tego było mało, artykułowi towarzyszył niemniej kontrowersyjny adres url: /autoblog/poniedzialkowy-przeglad-ofert-aborcja-eugeniczna/.
Zobacz również
zdjęcie: facebook.com/szymon.slowik
Oczywiście artykuł portalu Spider’s Web nie przeszedł bez echa – skrytykowali go zarówno internauci, jak i eksperci z branży, którzy wprost określili wykorzystanie przez serwis popularnego tematu w takim celu jako „nieetyczne” i „niesmaczne”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Ostatecznie redakcja portalu zmieniła nazwę artykułu na „Poniedziałkowy przegląd ofert: o tych samochodach producenci wolą zapomnieć”. Adres url również uległ zmianie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Na początku września br. na TikToku pojawił się makabryczny trend pod hasłem #holokaustchallenge. Makabryczny, bowiem w jego ramach internauci… udawali osoby zamordowane w obozie koncentracyjnym w Auschwitz.