Ceremonia oswajania słonia przed tresurą nazywa się Phajaa, czyli dosłownie „łamanie duszy”. Zaczyna się ona od wyrwania 6-miesięcznego słonia spod opieki matki. Następnie jest on więziony w ciasnej klatce, poddawany fizycznym i psychicznym torturom. Ten proceder trwa dopóty, dopóki słoń stanie się obojętny na wszystkie tortury i ostatecznie zrezygnowany. Kiedy ma już złamaną duszę, rozpoczyna się jego tresura. Tresowane słonie są – niestety – znaną na całym świecie „wizytówką” i atrakcją turystyczną Tajlandii.
Najprostszym i najskuteczniejszym sposobem na zmianę tej sytuacji jest zaprzestanie korzystania z takich turystycznych „atrakcji” jak jazda na słoniach czy wizyty w cyrkach. Celem nowej kampanii PETA jest zwrócenie uwagi na ukrywane tortury i odwrócenie mody na rozrywki turystyczne z wykorzystaniem torturowanych zwierząt.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Każdy turysta, który jeździ na słoniu, i chwali się tym w sieciach społecznościowych, powinien poznać prawdziwą cenę swoich lajków.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]