Prawdziwa cena lajków – ruszyła nowa kampania PETA zwracająca uwagę na problem torturowania słoni

Polska agencja ilustratorska Hop-Hop we współpracy ze studiem produkcyjnym Feel Factory stworzyła kampanię społeczną dla PETA, mającą na celu zwrócenie uwagi na problem torturowania słoni w Tajlandii w branży turystycznej.
O autorze
1 min czytania 2020-09-25

Ceremonia oswajania słonia przed tresurą nazywa się Phajaa, czyli dosłownie „łamanie duszy”. Zaczyna się ona od wyrwania 6-miesięcznego słonia spod opieki matki. Następnie jest on więziony w ciasnej klatce, poddawany fizycznym i psychicznym torturom. Ten proceder trwa dopóty, dopóki słoń stanie się obojętny na wszystkie tortury i ostatecznie zrezygnowany. Kiedy ma już złamaną duszę, rozpoczyna się jego tresura. Tresowane słonie są – niestety – znaną na całym świecie „wizytówką” i atrakcją turystyczną Tajlandii.

Najprostszym i najskuteczniejszym sposobem na zmianę tej sytuacji jest zaprzestanie korzystania z takich turystycznych „atrakcji” jak jazda na słoniach czy wizyty w cyrkach. Celem nowej kampanii PETA jest zwrócenie uwagi na ukrywane tortury i odwrócenie mody na rozrywki turystyczne z wykorzystaniem torturowanych zwierząt.

Każdy turysta, który jeździ na słoniu, i chwali się tym w sieciach społecznościowych, powinien poznać prawdziwą cenę swoich lajków.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj