Answear przy okazji kampanii „Zadbaj o to, co jest w środku – wewnętrzny spokój” publikuje raport o przebodźcowanej współczesności

Answear przy okazji kampanii „Zadbaj o to, co jest w środku – wewnętrzny spokój” publikuje raport o przebodźcowanej współczesności
Analitycy z Answear, w ramach trzeciej edycji kampanii „Zadbaj o to, co jest w środku”, skupili się na jednym z największych wyzwań naszych czasów – przebodźcowaniu i wpływem mediów społecznościowych. W wyniku działań powstał raport „Przebodźcowana współczesność – jak sobie z nią radzić?".
O autorze
2 min czytania 2024-08-26

Więcej o kampanii „Zadbaj o to, co jest w środku – wewnętrzny spokój” przeczytasz tutaj.

Każdy z nas, bez względu na wiek czy miejsce zamieszkania, staje w obliczu lawiny informacji i bodźców. Przebodźcowanie, uznawane za współczesną chorobę cywilizacyjną, staje się powszechnym problemem. Eksperci z Answear.com przeanalizowali jego źródła, ukazali demograficzny rozkład osób najbardziej narażonych, aby łatwiej można było wypracować strategię radzenia sobie z tym wyzwaniem.

Przeprowadzając badanie ankietowe na próbie 1000 respondentów, analitycy odpowiedzieli na następujące pytania:

  • Czy nasz dzień zaczyna się od przeglądania smartfona? 
  • Czy Polacy czują się zalewani informacjami?
  • Jaka grupa społeczna jest świadoma tego problemu?
  • Jakie symptomy najczęściej wskazują na przebodźcowanie?
  • Jak bardzo powszechne są problemy z pamięcią i koncentracją w naszym codziennym życiu?
  • Czy poważnie traktujemy higienę snu?
  • Jak głęboko jesteśmy zanurzeni w mediach społecznościowych?
  • Czy tłum, hałas i sztuczne światło wzbudzają w nas niepokój?
  • Czy unikamy niebieskiego światła wieczorami?
  • Jakie metody pomagają nam walczyć z przebodźcowaniem?

    Badania Answear.com odsłoniły wielowymiarowy obraz problemu przebodźcowania mediami społecznościowymi, ale również innymi czynnikami. Dzięki uzyskanym odpowiedziom można zrozumieć, jak głęboko przebodźcowanie przenika przez życie i jak różnorodne są sposoby, które pomagają odzyskać kontrolę oraz harmonię w codziennym chaosie.

    LinkedIn logo
    Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
    Obserwuj

    Najważniejsze wnioski z badania

    Ponad połowa respondentów sprawdza aktualności na smartfonie zaraz po przebudzeniu. Mężczyźni wykazują większą skłonność do tego nawyku niż kobiety. Również u mieszkańców terenów podmiejskich tendencja ta jest silniejsza. Za to słabsza u starszych osób.

    Ponad połowa badanych łączy swoje poczucie przebodźcowania z nadmiarem napływających informacji, co podkreśla, jak zalewający nas strumień danych może przytłaczać.

    Słuchaj podcastu NowyMarketing

    NowyMarketing logo
    Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
    Rozwijaj się

    Mieszkańcy gęsto zaludnionych miast częściej odczuwają skutki przebodźcowania, co wskazuje na silny związek między urbanizacją, a nadmiarem stymulacji.

    W podziale na płeć, mężczyźni częściej niż kobiety deklarują większy dystans wobec czynników przebodźcowujących, co może sugerować różnice w sposobach radzenia sobie z presją informacyjną.

    Wraz z wiekiem maleje liczba osób, które uznają przebodźcowanie za znaczący problem, co może wskazywać na lepszą adaptację lub zmniejszoną ekspozycję na stresujące bodźce w późniejszych latach.

    Skala ekspozycji na czynniki powodujące przebodźcowanie pozostaje stosunkowo niezależna od miejsca zamieszkania – zarówno w mieście, jak i poza nim. Przyczyną jest powszechny dostęp do nowych technologii.

    Prawie 80% respondentów zmaga się z problemami z koncentracją, co pokazuje, jak bardzo nasz umysł może być przeciążony.

    Całość raportu dostępna na stronie.

    źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

    PS #NMInsights: Jak media społecznościowe moderują treści dotyczące samobójstw oraz samookaleczania [BADANIE]

    Fundacja Molly Rose (MRF) opublikowała badania, które dowodzą, że dzieci są narażone na ryzyko w mediach społecznościowych, ponieważ główne platformy social media nie potrafią wykryć i usunąć niebezpiecznych treści promujących samobójstwo oraz samookaleczenie.