Na całym świecie miliony psów czekają w schroniskach na kochające domy. Okazuje się jednak, że zwierzaki z czarną sierścią muszą nie niego poczekać nawet czterokrotnie dłużej, niż ich psi przyjaciele. Taki problem zauważyli już m.in. pracownicy warszawskiego Schroniska na Paluchu, którzy w 2024 roku zorganizowali akcję „Niewidzialne psy”. Jak się okazuje, „syndrom czarnego psa” to jednak kwestia globalna, do którego zwalczania postanowiła się przyłączyć francuska organizacja Second Chance.
Akcja zbiegła się w czasie z gigantyczną trasą koncertową Taylor Swift „The Eras Tour”, która na całym świecie zgromadziła na stadionach miliony fanów i przyniosła zyski o wartości przeszło 2,1 mld dolarów. Twórcy kampanii pod hasłem „The Black Dog” postanowili więc wykorzystać muzyczny przebój Swift pod tym samym tytułem i w ten sposób zwrócić uwagę opinii publicznej na wspomniany psi problem.
Zobacz również
Dodatkowo na stronie organizacji zmieniono imiona wszystkich czarnych psów czekających na adopcję na Taylor Swift. Teraz nadszedł czas podsumowania akcji „The Black Dog”, której rezultaty zaskoczył nawet samych pomysłodawców.
– W ciągu kilku godzin od uruchomienia akcji profile naszych czarnych psów, które są zazwyczaj najmniej oglądane, osiągnęły szczyt odwiedzin, jakiego nigdy wcześniej nie widzieliśmy. Serdecznie dziękujemy Swifties za ich niesamowite wsparcie – wyjaśnia Florence Lepage, prezes Second Chance i dodaje, że dzięki tym niecodziennym działaniom stały dom znalazły tysiące czarnych psów.





Playbook NM #2: Cross-border e-commerce. Dołącz do gry! [ZAPOWIEDŹ]