Przegląd zwycięskich kreacji tegorocznego Festiwalu w Cannes

Przegląd zwycięskich kreacji tegorocznego Festiwalu w Cannes
Za nami kolejna edycja Cannes Lions International Festival of Creativity – międzynarodowego festiwalu dla branży komunikacji i reklamy. To najbardziej prestiżowa impreza dla świata reklamy i komunikacji. Siedmiodniowa impreza odbywa się corocznie we francuskim Cannes.
O autorze
2 min czytania 2017-07-04

Grand Prix dla kampanii w tym roku otrzymał projekt „Fearless Girl”. Na Wall Street ustawiono posąg dziewczynki cały z brązu. W Międzynarodowy Dzień Kobiet rzeźba promowała przygotowywany przez State Street Global Advisors indeks firm o największym udziale kobiet wśród kadry zarządzającej.

Stworzona przez agencję McCann z Nowego Jorku kampania otrzymała w Cannes aż 18 nagród w różnych kategoriach.

Grand Prix za akcję „Boost Your Voice”

„Boost Your Voice” to akcja skierowana do mniejszości narodowych w Stanach Zjednoczonych. W kampanii chodziło o stworzenie nowych miejsc do głosowania, które miały zwiększyć frekwencję wyborczą wśród mniejszości amerykańskich.

Grand Prix w kategorii Health & Wellness „Meet Graham”

Meet Graham, czyli człowiek, który przypomina kosmitę lub istotę z horroru. Został zaprojektowany tak, by bez szwanku przeżyć wypadek samochodowy. Miało to uświadomić nam, że warto uważać na siebie na drodze.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Grand Prix w Creative Data „Care Counts”

Kampania, za którą Whirlpool zdobył Grand Prix polegała na zapewnieniu dzieciom z trudnych środowisk czystych ubrań, co poprawić miało jakość ich życia w szkole. Dzięki akcji 80% z tych dzieci chętniej uczęszczało na zajęcia. Za akcje odpowiedzialna była agencja DigitasLBi z Chicago.

Grand Prix w Creative Effectiveness „Van Gogh Bnb”

„Ten pokój sprawi, że poczujesz się tak, jak byś zamieszkał w obrazie” – w ten sposób portal AirBnB zachęca do spędzenia nocy w pokoju żywcem wyjętym ze słynnego obrazu „Pokój van Gogha w Arles”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Grand Prix w Cyber Project „Baltic Sea Project”

Projekt obejmował stworzenie biodegradowalnych kart kredytowych – kart dla Morza Bałtyckiego.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Grand Prix w Cyber Project „Did You Mean Mailchimp?”

Kampanie stworzono, by zaznajomić ludzi z MailChimp. „Czy chodziło Ci o MailChimp?” została zainspirowana faktem, że jedna z kobiet w radio źle wypowiedziała nazwę aplikacji.

Grand Prix w Design „The Unusual Football Field”

Akcja polegała na zaaranżowaniu pustej przestrzeni, w gęsto zaludnionej dzielnicy Khlong Toei w Bangkoku.

Grand Prix w Digital Craft „Notget VR”

W „Notget” Björk występuje jako awatar. W teledysku wykorzystano technologię VR, polegającą na multimedialnym kreowaniu komputerowej wizji przedmiotów, przestrzeni czy zdarzeń.

Grand Prix w Direct„Google Home of the Whopper”

Pomysł kampanii był prosty – skrócić czas spotu, zdziwić odbiorcę, a wszystko przy wykorzystaniu technologii. Marka posłużyła się w tym celu, bardzo popularnym w Stanach, asystentem Google Home. Dzięki słowom z reklamy, inteligentny asystent z automatu sprawdza hasło „Whooper” w Wikipedii, które wcześniej zostało „podrasowane” przez twórców reklamy.

Grand Prix w Entertainment „Beyond Money”

Grand Prix w Entertainment for Music „Original Is Never Finished”

Adidas zaangażował do spotu gwiazdy ze świata sportu i streetwearu. W reklamie możemy zobaczyć Snoop Dogga, Petre Collins, Brandona Ingrama i Kareema Abdul-Jabbar, a także znanych skaterów. Spot jest pochwałą dla tolerancji wobec odmienności, a jej bohaterowie, jak hymn, śpiewają „My way” Franka Sinatry. Reklama ujawnia również współczesną interpretację obrazu Botticellego „Narodziny Wenus”.

Grand Prix w Film „We’re the Superhumans”

W dziedzinie „Film” najwyższą nagrodę otrzymał Channel 4 za spot dla paraolimpiady.

Grand Prix w Innovation – The Humanium Metal Initiative

Humanium to nowy materiał wykonany z metalu, który pochodzi z recyklingu nielegalnej broni. Więcej o samym materiale → tutaj.  

Grand Prix w Media „Innovating Saving”

Grand Prix w Mobile„The Family Way”

Projekt pomaga rodzinom w planowaniu rodziny. Dzięki technologii i szybkiemu łączy, mężczyźni mogą sprawdzić jakość nasienia.

Grand Prix w Outdoor „Hashtag Billboards”

O tej kampanii Twittera wiele mówić nie trzeba. Zobaczcie zdjęcia:

Grand Prix w Print & Publishing „Burning Stores”

Która kreacja zrobiła na Was największe wrażenie?

Choć polskie kreacje nie otrzymały Grand Prix, prezentujemy te nagrodzone → tutaj