#PrzeglądTygodnia [02.08-08.08.24]: Google z nielegalnym monopolem, jak walczyć z reklamami alkoholu w TV oraz digitalu, #Czasnakobiety w polskim sporcie

#PrzeglądTygodnia [02.08-08.08.24]: Google z nielegalnym monopolem, jak walczyć z reklamami alkoholu w TV oraz digitalu, #Czasnakobiety w polskim sporcie
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 2 a 8 sierpnia 2024 roku.
O autorze
4 min czytania 2024-08-09

>>> Sprawdź pozostałe podsumowania tygodnia.

Przed Tobą najciekawsze teksty, które pojawiły się w ostatnim tygodniu na portalu NowyMarketing. Sprawdź, które tematy szczególnie interesowały branżę marketingową. Miłej lektury!  

  • Przygotowaliśmy suszonki miesiąca, czyli najpopularniejsze kampanie i akcje lipca 2024. Zobacz, które kampanie i reklamy cieszyły się największym zainteresowaniem wśród naszych czytelników. Sprawdź.
  • We wstępnym druku „The Guardian” reklamę z hasłem „Watch porn” umieszczono tuż obok artykułu dot. molestowania seksualnego dzieci. Kto ponosi winę za tego rodzaju sytuacje i jak się przed nimi zabezpieczyć? Sprawdź opinie ekspertów. Na pytania odpowiedzieli: Anna Gruszka, Damian Borowiec, Daria Tworek oraz Mikołaj Stefański.
  • Google posiada nielegalny monopol na rynkach wyszukiwania i reklam tekstowych. Takie przełomowe orzeczenie wydał w USA sędzia federalny Amit Meth. Czy ta decyzja wpłynie na branżę technologiczną w Polsce? Sprawdź opinie ekspertów. Na pytania odpowiedzieli Wojciech Haremza oraz Paweł Adamiec.
  • W kolejnej odsłonie cyklu „Budowanie wizerunku marki” rozmawiamy z Anetą Zagórską, odpowiedzialną za wizerunek marki DrTusz. Sprawdź.
  • „Dojrzewając, zyskujemy pewność siebie i własnych wyborów” – brzmi hasło najnowszej kampanii Zalando „Najlepiej ci w byciu sobą”. To właśnie o tej kampanii piszemy w kolejnej odsłonie cyklu #OdKulis. Sprawdź.
  • Kto i w jaki sposób może walczyć z reklamami alkoholu w telewizji oraz digitalu? Przeczytaj wywiad z dr n. społ. Martą Zin-Sędek, główną specjalistką w Dziale Badań, Monitorowania i Współpracy Międzynarodowej z KCPU. Sprawdź.
  • W minionym tygodniu na łamach naszego portalu opublikowaliśmy trzy felietony. Pierwszy z nich porusza temat symboliki i znaczenia wielowarstwowości ceremonii otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu, o czym napisała dr Małgorzata Bulaszewska, kulturoznawczyni z Uniwersytetu SWPS. Sprawdź. Drugi podejmuje temat AI i tego, czy faktycznie wszystkich grafików zastąpi w niedługim czasie sztuczna inteligencja. Sprawdź tekst autorstwa Mateusza Decyka. Z kolei trzeci artykuł odpowiada na pytanie czy pracownicy mediów trzymają się jeszcze zasad etyki dziennikarskiej. O tym napisał Rafał Skwiot. Sprawdź.
  • W wielu krajach zaopiekowanie się swoim spokojem, równowagą i odpornością psychiczną, staje się elementem kampanii reklamowych. Przykłady kilku takich kampanii wskazuje w swoim tekście Agnieszka Jaśkiewicz. Sprawdź.
  • Warszawski hotel Marriott stracił prawo do posługiwania się swoją nazwą. Sprawdź.
  • Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) podjął precedensową decyzję, wydając postanowienie tymczasowo zakazujące firmie Meta wyświetlania reklam z wizerunkiem oraz danymi osobowymi Omeny Mensah na Facebooku i Instagramie w Polsce. Czytaj więcej.

Kampanie, akcje i raporty warte uwagi

  • Sprawdź ranking najlepiej ocenionych przez System1 kampanii związanych z Igrzyskami Olimpijskimi i Paralimpijskimi w Paryżu. Czytaj więcej.
  • Leo Burnett i BBR Israel nawiązali współpracę z organizacją Kol Zchut, by zwiększyć świadomość na temat niesprawiedliwości w miejscu pracy. W ten sposób powstała kampania „Less than excited”, wykorzystująca znane grafiki z LinkedIna, ale w zmienionej formie. Sprawdź.
  • Nieudana próba zamachu na Donalda Trumpa stała się inspiracją do powstania akcji „Nie każdy ma tyle szczęścia”. Sprawdź.
  • Selfie z olimpijskiego podium? Dzięki firmie Samsung po raz pierwszy to możliwe. Victory selfie to akcja, dzięki której medaliści olimpijscy w Paryżu mogą uwiecznić ten wyjątkowy moment na fotografiach i od razu wrzucić je do sieci. Sprawdź.
  • Niemiecka agencja BBDO stworzyła wyjątkową ukraińską drużynę olimpijską. Wyjątkową, bo drużyna składa się z sześciu zmarłych ukraińskich sportowców, odtworzonych za pomocą sztucznej inteligencji. Sprawdź.
  • Polskie sportsmenki wzięły udział w kampanii #Czasnakobiety. Akcja jest prowadzona równolegle z pracami nad ustawą, która ma wzmocnić pozycję kobiet w polskim sporcie. Sprawdź.
  • Fundacja Breast Cancer Now przygotowała kampanię „Left unsaid”. „Czuję się całkiem dobrze. Jeśli dobrze oznacza bycie całkowicie wycieńczonym cały czas. I to nie tylko z powodu chemii, ale też przez stres związany z całą tą sytuacją. Ile bym dała, żeby myśleć o czymś innym niż rak piersi. Za jeden wieczór, w którym znów poczuję się sobą” – mówi jedna z bohaterek spotu. Sprawdź.
  • „Najlepsze w piciu piwa nie jest samo piwo” – głosi hasło kampanii Heinekena zrealizowanej w związku z Międzynarodowym Dniem Piwa. Sprawdź.
  • Marka odzieżowa LANCERTO i PLL LOT połączyły siły i zaprezentowały nowe mundury Polskich Linii Lotniczych. Ich design jest inspirowany młodopolskimi obrazami, a dokładnie – motywem malwy. Sprawdź.
  • Jak koncerty Taylor Swift w Warszawie wpłynęły na lokalne restauracje? Sprawdź raport.
  • Twórcy platformy LullabAI wychodzą naprzeciw potrzebom matek z wadami wymowy i prezentują rozwiązanie, które pozwoli przekształcić próbki głosów w piosenki. Sprawdź.
  • Drogowcy odetchnęli z ulgą: budowa kolejnego odcinka trasy S3, pomiędzy Bolkowem i Kamienną Górą, oficjalnie zakończona. Z tej okazji powstała specjalna kampania „Czesi zyskali dostęp do morza” opublikowana przez firmę PORR Polska. Sprawdź.
  • Specjalne kubki wielokrotnego użytku, zbieranie puszek aluminiowych, rekultywacja terenu imprezy – organizatorzy trasy Męskie Granie dbają nie tylko o doskonałą zabawę, ale także o poszanowanie natury. Czytaj więcej.

Polecajki

Sprawdź kolejną porcję PolecajekNM, a w nich między innymi:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Badanie „Czy Polacy chcą sztucznej inteligencji w smartfonach?” przeprowadzone w czerwcu 2024 roku przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie marki OPPO, które odpowiada m.in. na pytanie, czy Polacy korzystają z narzędzi AI, a także w jakich celach wykorzystują sztuczną inteligencję.
  • Ranking firm SEO/SEM wg przychodów w 2023 r.
  • Najnowszy odcinek podcastu „Design Practice”, w którym Paulina Kacprzak, Aga Naplocha i Karolina Żurowska rozmawiają o tym, w jaki sposób komunikować się ze światem, aby być dostępnym dla każdego.
  • Odcinek podcastu „99 Twarzy AI”, w którym Karol Stryja, w towarzystwie Andy’ego Żaka, konsultanta Accenture w obszarze rozwiązań automatyzujących biznesy, rozmawiają z Piotrem Migdałem – fizykiem kwantowym i twórcą społeczności Data Science PL, a także tancerzem i mistrzem saunowym, o tym, co łączy nauki ścisłe i relacje międzyludzkie.
  • Odcinek podcastu „Psychologia przestrzeni – od projektowania emocji do tworzenia funkcjonalnych miejsc, powstałym w ramach projektu „Strefa Designu Uniwersytetu SWPS”, w którym Agata Bisping pyta Martę Wierusz, architektkę brył i wnętrz, m.in. o to, czy ściany mogą mówić. Poruszone zostały również tematy związane z dostosowywaniem przestrzeni do rozmaitych ludzkich potrzeb.

>>> Sprawdź kolejną porcję marketingowych ciekawostek, które wybraliśmy w redakcji NowegoMarketingu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS #PrzeglądTygodnia [26.07-01.08.24]: burza o piwo 0% w aptece, przegląd kreatywnych 404, czy Esportowe IO zmienią podejście firm do sponsoringu sportowego

Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 26 lipca a 1 sierpnia 2024 roku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się