>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia.
Newsy i artykuły tygodnia
- W jaki sposób marki zachęcają nas do wybierania ich usług i produktów? Sprawdź przegląd kampanii bożonarodzeniowych.
- Sprawdź 21 najciekawszych kampanii, które pojawiły się w 2024 roku na portalu NowyMarketing. W tym zestawieniu znajdziesz m.in. zbiórkę pieniędzy na odbudowę dotkniętych powodzią schronisk dla psów, akcję promocyjną Burgera Drwala w McDonald’s i efekt rebrandingu Jaguara.
- W serii #OdKulis prezentujemy kampanię Jeżyków „Wszystkie Jeże nasze są!”.
- Czy pomysł australijskiego rządu na temat zakazania korzystania z social mediów dzieciom poniżej 16. roku życia jest dobry? Czy politycy podeszli do niego z pełną świadomością i przygotowaniem? Czy platformy społecznościowe są w stanie przygotować się na taką zmianę? Sprawdź opinie ekspertów: Jowita Michalska oraz Maciej Nowicki.
- O tym, co łączy czekoladę, etnografię i antropologię czy muzea, które nie są interaktywne, mają dziś sens, a także połączeniu kultury i czekolady, rozmawiamy z Robertem Zydlem, dyrektorem muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel.
- Co inspiruje projektantów graficznych? Które projekty napawają ich dumą? Sprawdź kolejną część cyklu „Projektanci, którzy inspirują, projekty, które zachwycają”. Tym razem o inspiracje zapytaliśmy: Jacka Janiczaka, Bartosza Kosowskiego oraz Mateusza Pałkę.
- Sylwia Sopiak przygotowała kolejną część przeglądu i charakterystyki najlepszych blogów w e-commerce w 2024 roku przeczytasz o kategoriach „Suplementy i odżywki” (Medpak), „Sztuka, rozrywka i prezenty” (Prezent Marzeń), „Ślub i wesele” (Janachowska Party&Wedding) oraz „Wyroby tytoniowe i konopne” (Vapor Shop).
- O trzech najważniejszych obszarach w komunikacji marketingowej na 2025 rok, których nie można pominąć pisze Maria Witosławska-Piotrowska.
- O tym, czy AI zabije, czy wzmocni kreatywność branży PR pisze Ilona Rutkowska.
- O tym, jak w praktyczny sposób zastosować AI w pracy copywritera pisze Patrycja Grzelczak.
- O rynku programów lojalnościowych w Stanach Zjednoczonych pisze Łukasz Dubiel.
Kampanie i akcje warte uwagi
- W sieci pojawiła się tegoroczna reklama gwiazdkowa Allegro „Dobry duch”. Platforma konsekwentnie przekonuje, że w święta najważniejsze są relacje międzyludzkie.
- Stowarzyszenie OTOZ i Kierunek Kreatywny ruszyły z kampanią „Strzel kasą na zwierzaki”, której celem jest zebranie funduszy na wsparcie Sylwestrowego Patrolu Animalsów Stowarzyszenia OTOZ.
- Klienci Tutlo – szkoły angielskiego online – wskazywali, że są wprowadzani w błąd odnośnie do zasad rezygnacji z umowy. Po przeprowadzonym postępowaniu Prezes UOKiK postawił spółce zarzuty.
- ScreenLovers prezentuje „Badanie rynku pracy w mediach i reklamie”. Raport pokazuje, że w branży mediowej z wynagrodzenia najbardziej zadowoleni są marketerzy, a najmniej – pracownicy biura reklamy TV. Najwięcej chętnych do pracy jest w obszarze big-techu i marketingu, a na pierwszym miejscu w zestawieniu firm, w których pracowalibyśmy najchętniej, znalazły się Google oraz Allegro.
- Agencja marketingu inkluzywnego Priders.pl opublikowała wyniki ogólnopolskiego badania „Ile warta jest tęczowa złotówka?”. Analiza badawcza obejmuje kilkadziesiąt pytań z różnych obszarów tematycznych, ujawnia istotne różnice w zarobkach i stylu życia osób LGBTQIAP+ (także w porównaniu do osób heteroseksualnych).
- KIG przygotował raport na temat e-handlu w Polsce w październiku 2024. Według szacunków Krajowej Izby Gospodarczej opartych o sprawozdawczość Głównego Urzędu Statystycznego, w październiku 2024 roku obroty w handlu detalicznym ogółem wyniosły 112,228 mld PLN. Okazały się one o 8,1% wyższe niż we wrześniu oraz o 1,4% wyższe niż w październiku roku 2023.
- Po tym, jak Spotify udostępniło Wrapped 2024, linia lotnicza Ryanair opublikowała własną zabawną wersję podsumowania roku.
- W związku z nadchodzącą Gwiazdką, Apple opublikowało w sieci klip „Heartstrings” (pol. „Struny serca”). Historia niedosłyszącego ojca chwyta za serce i pokazuje, że technologia może iść w parze z kreowaniem wspomnień.
- Poznaliśmy najważniejszy kolor nadchodzącego, 2025 roku. To Mocha Mousse, czyli jeden z odcieni brązu nawiązujący do barw z palety ziemi.
- Marka Powerade dodała do umów ze sportowcami poprawkę, która daje im możliwość wstrzymania się od działań związanych ze współpracą na rzecz zadbania o swoje zdrowie psychiczne bez poniesienia żadnych konsekwencji.
- KFC Singapore zmieniło klasyczną wersję piosenki „Jingle Bells” w melodię, przy produkcji której wykorzystano technologię neuromarketingową Sonic Seasoning. Ma ona sprawić, że potrawa lepiej zasmakuje klientom.
- Japoński McDonald’s we współpracy z Beams Design stworzył kolekcję gadżetów inspirowanych daniami z menu fast foodu. Zdobędą je ci, którzy wezmą udział w loterii „Fukubukuro 2025”. Wylosować można m.in. lampkę w kształcie Big Maca.
- Sieć telefoniczna Vodafone zaprezentowała swoją kampanię świąteczną „Connecting You At Christmas”. Motywem przewodnim jest ewolucja telefonów: od stacjonarnego, po niewielkie, multifunkcyjne smartfony. Twórcy nie zapominają też jednak o sile więzi rodzinnych.
PS #PrzeglądTygodnia [26.11-02.12.24]: „Woda opadła, psy zostały”, Airbnb zaprasza na walki gladiatorów do Koloseum, dwie decady e-commerce w Polsce