PrzeglądTygodnia [03.12-09.12.24]: najciekawsze reklamy świąteczne, suszonki listopada, kolor roku 2025 według Pantone

PrzeglądTygodnia [03.12-09.12.24]: najciekawsze reklamy świąteczne, suszonki listopada, kolor roku 2025 według Pantone
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 3 a 9 grudnia 2024 roku.
O autorze
4 min czytania 2024-12-09

>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia.

Newsy i artykuły tygodnia

  • W jaki sposób marki zachęcają nas do wybierania ich usług i produktów? Sprawdź przegląd kampanii bożonarodzeniowych.
  • Sprawdź 21 najciekawszych kampanii, które pojawiły się w 2024 roku na portalu NowyMarketing. W tym zestawieniu znajdziesz m.in. zbiórkę pieniędzy na odbudowę dotkniętych powodzią schronisk dla psów, akcję promocyjną Burgera Drwala w McDonald’s i efekt rebrandingu Jaguara.
Suszonki miesiąca: top 21 kreacji listopada 2024 [PRZEGLĄD]
  • W serii #OdKulis prezentujemy kampanię Jeżyków „Wszystkie Jeże nasze są!”.
#OdKulis: kampania „Wszystkie Jeże nasze są!” marki Jeżyki wspiera ośrodek dla jeży
LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Czy pomysł australijskiego rządu na temat zakazania korzystania z social mediów dzieciom poniżej 16. roku życia jest dobry? Czy politycy podeszli do niego z pełną świadomością i przygotowaniem? Czy platformy społecznościowe są w stanie przygotować się na taką zmianę? Sprawdź opinie ekspertów: Jowita Michalska oraz Maciej Nowicki.
  • O tym, co łączy czekoladę, etnografię i antropologię czy muzea, które nie są interaktywne, mają dziś sens, a także połączeniu kultury i czekolady, rozmawiamy z Robertem Zydlem, dyrektorem muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel.
  • Co inspiruje projektantów graficznych? Które projekty napawają ich dumą? Sprawdź kolejną część cyklu „Projektanci, którzy inspirują, projekty, które zachwycają”. Tym razem o inspiracje zapytaliśmy: Jacka Janiczaka, Bartosza Kosowskiego oraz Mateusza Pałkę.
Projektanci, którzy inspirują, projekty, które zachwycają cz. 6
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Sylwia Sopiak przygotowała kolejną część przeglądu i charakterystyki najlepszych blogów w e-commerce w 2024 roku przeczytasz o kategoriach „Suplementy i odżywki” (Medpak), „Sztuka, rozrywka i prezenty” (Prezent Marzeń), „Ślub i wesele” (Janachowska Party&Wedding) oraz „Wyroby tytoniowe i konopne” (Vapor Shop).
  • O trzech najważniejszych obszarach w komunikacji marketingowej na 2025 rok, których nie można pominąć pisze Maria Witosławska-Piotrowska.
  • O tym, czy AI zabije, czy wzmocni kreatywność branży PR pisze Ilona Rutkowska.
  • O tym, jak w praktyczny sposób zastosować AI w pracy copywritera pisze Patrycja Grzelczak.
  • O rynku programów lojalnościowych w Stanach Zjednoczonych pisze Łukasz Dubiel.

Kampanie i akcje warte uwagi

  • W sieci pojawiła się tegoroczna reklama gwiazdkowa Allegro „Dobry duch”. Platforma konsekwentnie przekonuje, że w święta najważniejsze są relacje międzyludzkie.
  • Stowarzyszenie OTOZ i Kierunek Kreatywny ruszyły z kampanią „Strzel kasą na zwierzaki”, której celem jest zebranie funduszy na wsparcie Sylwestrowego Patrolu Animalsów Stowarzyszenia OTOZ. 
  • Klienci Tutlo – szkoły angielskiego online – wskazywali, że są wprowadzani w błąd odnośnie do zasad rezygnacji z umowy. Po przeprowadzonym postępowaniu Prezes UOKiK postawił spółce zarzuty.
  • ScreenLovers prezentuje „Badanie rynku pracy w mediach i reklamie”. Raport pokazuje, że w branży mediowej z wynagrodzenia najbardziej zadowoleni są marketerzy, a najmniej – pracownicy biura reklamy TV. Najwięcej chętnych do pracy jest w obszarze big-techu i marketingu, a na pierwszym miejscu w zestawieniu firm, w których pracowalibyśmy najchętniej, znalazły się Google oraz Allegro.
  • Agencja marketingu inkluzywnego Priders.pl opublikowała wyniki ogólnopolskiego badania „Ile warta jest tęczowa złotówka?”. Analiza badawcza obejmuje kilkadziesiąt pytań z różnych obszarów tematycznych, ujawnia istotne różnice w zarobkach i stylu życia osób LGBTQIAP+ (także w porównaniu do osób heteroseksualnych).
  • KIG przygotował raport na temat e-handlu w Polsce w październiku 2024. Według szacunków Krajowej Izby Gospodarczej opartych o sprawozdawczość Głównego Urzędu Statystycznego, w październiku 2024 roku obroty w handlu detalicznym ogółem wyniosły 112,228 mld PLN. Okazały się one o 8,1% wyższe niż we wrześniu oraz o 1,4% wyższe niż w październiku roku 2023.
  • Po tym, jak Spotify udostępniło Wrapped 2024, linia lotnicza Ryanair opublikowała własną zabawną wersję podsumowania roku.
  • W związku z nadchodzącą Gwiazdką, Apple opublikowało w sieci klip „Heartstrings” (pol. „Struny serca”). Historia niedosłyszącego ojca chwyta za serce i pokazuje, że technologia może iść w parze z kreowaniem wspomnień.
  • Poznaliśmy najważniejszy kolor nadchodzącego, 2025 roku. To Mocha Mousse, czyli jeden z odcieni brązu nawiązujący do barw z palety ziemi.
  • Marka Powerade dodała do umów ze sportowcami poprawkę, która daje im możliwość wstrzymania się od działań związanych ze współpracą na rzecz zadbania o swoje zdrowie psychiczne bez poniesienia żadnych konsekwencji.
  • KFC Singapore zmieniło klasyczną wersję piosenki „Jingle Bells” w melodię, przy produkcji której wykorzystano technologię neuromarketingową Sonic Seasoning. Ma ona sprawić, że potrawa lepiej zasmakuje klientom.
  • Japoński McDonald’s we współpracy z Beams Design stworzył kolekcję gadżetów inspirowanych daniami z menu fast foodu. Zdobędą je ci, którzy wezmą udział w loterii „Fukubukuro 2025”. Wylosować można m.in. lampkę w kształcie Big Maca.
  • Sieć telefoniczna Vodafone zaprezentowała swoją kampanię świąteczną „Connecting You At Christmas”. Motywem przewodnim jest ewolucja telefonów: od stacjonarnego, po niewielkie, multifunkcyjne smartfony. Twórcy nie zapominają też jednak o sile więzi rodzinnych.

PS #PrzeglądTygodnia [26.11-02.12.24]: „Woda opadła, psy zostały”, Airbnb zaprasza na walki gladiatorów do Koloseum, dwie decady e-commerce w Polsce