PrzeglądTygodnia [10.12-16.12.24]: rebranding Pluxee Polska [PODCAST], rozporządzenie GPSR, jak (nie)ćwiczą Polacy

PrzeglądTygodnia [10.12-16.12.24]: rebranding Pluxee Polska [PODCAST], rozporządzenie GPSR, jak (nie)ćwiczą Polacy
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 10 a 16 grudnia 2024 roku.
O autorze
3 min czytania 2024-12-16

>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia.

Newsy i artykuły tygodnia

  • W kolejnym odcinku Nowy Marketing Podcast rozmawiamy o rebrandingu marki Pluxee Polska. Naszymi gośćmi są Marta Robak (senior product manager oraz brand manager Pluxee Polska) i Karol Kamas (Chief product and marketing officer Pluxee Polska).
  • W cyklu #LegalneCzwartki Milena Balcerzak oraz Natalia Drążek doradzają, na co zwracać uwagę w kontekście wykorzystania Midjourney w marketingu.
#LegalneCzwartki: Midjourney w marketingu – na co zwracać uwagę
  • 13 grudnia 2024 roku weszło w życie GPSR – ogólne rozporządzenie o bezpieczeństwie produktów, które nakłada szereg obowiązków na: producentów, importerów i sprzedawców. Więcej o rozporządzeniu pisze Marcin Tomczak.
Rozporządzenie GPSR – nowe obowiązki dla e-commerce
LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • O tym, kiedy warto zmienić nazwę firmy i jak to zrobić pisze w swoim artykule Tomasz Banasik.
  • Sylwia Sopiak przyjrzała się blogom, które w poszczególnych branżach pozyskują największy ruch organiczny. W swoim artykule skupiła się na blogach: Komfort, DOZ, Morele oraz Zooart.
  • Serwis WARC Media opublikował raport „Platform Insights”. To przegląd kluczowych danych, które reklamodawcy muszą wiedzieć o danej platformie. Raport uwzględnia inwestycje, konsumpcję oraz wyniki. Jednym z wniosków, który pojawił się w publikacji jest to, że przychody reklamowe Facebooka przekroczą 100 mld USD w 2024 r.
WARC Media: Przychody reklamowe Facebooka przekroczą 100 mld USD w 2024 r. [RAPORT]
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Portal internetowy Pyszne.pl opublikował Raport Trendów 2025. Wynika z niego m.in., że Polacy coraz większą wagę przywiązują do zdrowej, sezonowej kuchni. O tym, jak ważna jest celebracja codzienności w publikacji opowiadają Basia Starecka i Michał Korkosz.
  • Prezes UOKiK postawił zarzuty liniom lotniczym Wizz Air. Dotyczą nieodpowiadania na reklamacje bagażowe w terminie 14 dni i wprowadzających w błąd informacji o ograniczeniu odpowiedzialności przewoźnika.
  • mBank poszerza ofertę o marketplace w aplikacji mobilnej. Już wkrótce klienci będą mogli skorzystać z usługi mOkazje zakupy, która umożliwi im kupowanie kilkoma kliknięciami.
  • Ogłoszono laureata dziewiątej edycji plebiscytu PWN Młodzieżowe Słowo Roku 2024. Zostało nim słowo: „sigma”.

Kampanie i akcje warte uwagi

  • Ruszyła kampania MultiSport „Sportkrastynacja”, która ma na celu oswajanie aktywności fizycznej metodą małych kroków i prezentowaniem praktycznych wskazówek na to, jak ruszać się częściej. Kampanii towarzyszy również raport o tej samej nazwie.
  • Rzeczniczka Praw Dziecka ruszyła z kampanią „Więcej szacunku dla młodego wizerunku”. Jej celem jest ograniczenie liczby zdjęć dzieci i młodzieży publikowanych w internecie.
  • Podczas tegorocznej gali rozdania nagród The Game Awards studio CD PROJEKT RED zaprezentowało pierwszy filmowy zwiastun swojej najnowszej produkcji — Wiedźmina IV.
  • Francuskie stowarzyszenie L’Enfant Blue prowadzi kampanię „Death Notice”, w której w jednoznaczny sposób zwraca uwagę opinii publicznej na skalę maltretowania dzieci. We francuskiej prasie opublikowano fikcyjne nekrologi najmłodszych, których przyczyną śmierci ma być właśnie przemoc.
  • Po opublikowaniu przez Spotify popularnego podsumowania roku, czyli „Wrapped”, platforma World podzieliła się swoją wersją kampanii zatytułowaną „Unwrapped”. Jej celem jest zwrócenie uwagi na udostępnianie swoich danych osobowych w internecie.
  • W ramach tegorocznej odsłony akcji „Write for Rights” związanej z Międzynarodowym Dniem Praw Człowieka Amnesty International pokazuje w swojej kampanii siłę słowa pisanego.
  • Zamiast billboardów sklepu spożywczego FairPrice Group w Singapurze pojawił się papier prezentowy pachnący świątecznymi potrawami.
  • Dom towarowy Macy’s na Union Square w San Francisco zachęca do adopcji psów i kotów, organizując wystawę, w której główną rolę odgrywają potrzebujące zwierzaki.

#PolecajkiNM cz. 32

Sprawdź 32. odcinek z cyklu #PolecajkiNM. Tym razem wspominamy o:  

  • raporcie „Rok w wyszukiwarce” od Google,
  • raporcie „Kryzysometr 2024/25″,
  • raporcie KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce”,
  • podcaście „IAAA Power Podcast” o zielonej ściemie, czyli o tym, jak rozpoznać greenwashing, rozmawiają Igor Kaleński i Olgierd Świerzewski,
  • podcaście „Mamy na to slajd”, w którym Maria Filcek i Jacek Grzeszak dzielą się danymi dotyczącymi „typowego polskiego mieszkania”,
  • tym, jak łączyć pracę z pasją w podcaście „Design Practice PL”, o czym opowiada Patryk Hardziej,
  • tym, czego można się nauczyć od Amerykanów, budując i rozwijając e-sklep, co w podcaście „Rozmowy na Zapleczu” zdradza Łukasz Bajsarowicz.

PS PrzeglądTygodnia [03.12-09.12.24]: najciekawsze reklamy świąteczne, suszonki listopada, kolor roku 2025 według Pantone