>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia.
Newsy i artykuły tygodnia
- W kolejnym odcinku Nowy Marketing Podcast rozmawiamy o rebrandingu marki Pluxee Polska. Naszymi gośćmi są Marta Robak (senior product manager oraz brand manager Pluxee Polska) i Karol Kamas (Chief product and marketing officer Pluxee Polska).
- W cyklu #LegalneCzwartki Milena Balcerzak oraz Natalia Drążek doradzają, na co zwracać uwagę w kontekście wykorzystania Midjourney w marketingu.
- 13 grudnia 2024 roku weszło w życie GPSR – ogólne rozporządzenie o bezpieczeństwie produktów, które nakłada szereg obowiązków na: producentów, importerów i sprzedawców. Więcej o rozporządzeniu pisze Marcin Tomczak.
- O tym, kiedy warto zmienić nazwę firmy i jak to zrobić pisze w swoim artykule Tomasz Banasik.
- Sylwia Sopiak przyjrzała się blogom, które w poszczególnych branżach pozyskują największy ruch organiczny. W swoim artykule skupiła się na blogach: Komfort, DOZ, Morele oraz Zooart.
- Serwis WARC Media opublikował raport „Platform Insights”. To przegląd kluczowych danych, które reklamodawcy muszą wiedzieć o danej platformie. Raport uwzględnia inwestycje, konsumpcję oraz wyniki. Jednym z wniosków, który pojawił się w publikacji jest to, że przychody reklamowe Facebooka przekroczą 100 mld USD w 2024 r.
- Portal internetowy Pyszne.pl opublikował Raport Trendów 2025. Wynika z niego m.in., że Polacy coraz większą wagę przywiązują do zdrowej, sezonowej kuchni. O tym, jak ważna jest celebracja codzienności w publikacji opowiadają Basia Starecka i Michał Korkosz.
- Prezes UOKiK postawił zarzuty liniom lotniczym Wizz Air. Dotyczą nieodpowiadania na reklamacje bagażowe w terminie 14 dni i wprowadzających w błąd informacji o ograniczeniu odpowiedzialności przewoźnika.
- mBank poszerza ofertę o marketplace w aplikacji mobilnej. Już wkrótce klienci będą mogli skorzystać z usługi mOkazje zakupy, która umożliwi im kupowanie kilkoma kliknięciami.
- Ogłoszono laureata dziewiątej edycji plebiscytu PWN Młodzieżowe Słowo Roku 2024. Zostało nim słowo: „sigma”.
Kampanie i akcje warte uwagi
- Ruszyła kampania MultiSport „Sportkrastynacja”, która ma na celu oswajanie aktywności fizycznej metodą małych kroków i prezentowaniem praktycznych wskazówek na to, jak ruszać się częściej. Kampanii towarzyszy również raport o tej samej nazwie.
- Rzeczniczka Praw Dziecka ruszyła z kampanią „Więcej szacunku dla młodego wizerunku”. Jej celem jest ograniczenie liczby zdjęć dzieci i młodzieży publikowanych w internecie.
- Podczas tegorocznej gali rozdania nagród The Game Awards studio CD PROJEKT RED zaprezentowało pierwszy filmowy zwiastun swojej najnowszej produkcji — Wiedźmina IV.
- Francuskie stowarzyszenie L’Enfant Blue prowadzi kampanię „Death Notice”, w której w jednoznaczny sposób zwraca uwagę opinii publicznej na skalę maltretowania dzieci. We francuskiej prasie opublikowano fikcyjne nekrologi najmłodszych, których przyczyną śmierci ma być właśnie przemoc.
- Po opublikowaniu przez Spotify popularnego podsumowania roku, czyli „Wrapped”, platforma World podzieliła się swoją wersją kampanii zatytułowaną „Unwrapped”. Jej celem jest zwrócenie uwagi na udostępnianie swoich danych osobowych w internecie.
- W ramach tegorocznej odsłony akcji „Write for Rights” związanej z Międzynarodowym Dniem Praw Człowieka Amnesty International pokazuje w swojej kampanii siłę słowa pisanego.
- Zamiast billboardów sklepu spożywczego FairPrice Group w Singapurze pojawił się papier prezentowy pachnący świątecznymi potrawami.
- Dom towarowy Macy’s na Union Square w San Francisco zachęca do adopcji psów i kotów, organizując wystawę, w której główną rolę odgrywają potrzebujące zwierzaki.
#PolecajkiNM cz. 32
Sprawdź 32. odcinek z cyklu #PolecajkiNM. Tym razem wspominamy o:
- raporcie „Rok w wyszukiwarce” od Google,
- raporcie „Kryzysometr 2024/25″,
- raporcie KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce”,
- podcaście „IAAA Power Podcast” o zielonej ściemie, czyli o tym, jak rozpoznać greenwashing, rozmawiają Igor Kaleński i Olgierd Świerzewski,
- podcaście „Mamy na to slajd”, w którym Maria Filcek i Jacek Grzeszak dzielą się danymi dotyczącymi „typowego polskiego mieszkania”,
- tym, jak łączyć pracę z pasją w podcaście „Design Practice PL”, o czym opowiada Patryk Hardziej,
- tym, czego można się nauczyć od Amerykanów, budując i rozwijając e-sklep, co w podcaście „Rozmowy na Zapleczu” zdradza Łukasz Bajsarowicz.
PS PrzeglądTygodnia [03.12-09.12.24]: najciekawsze reklamy świąteczne, suszonki listopada, kolor roku 2025 według Pantone